Bukefalos 28 år!

Vad är det hemska med att vara hora?

Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

En konsekvens av att legalisera den typen av arbete är att vem som helst då som arbetslös kan få platsanvisningar av arbetsförmedlingen och få sin arbetslöshetsersättning indragen om de inte söker jobbet. Inte så kul, kanske?

Njae va? Inte särskilt troligt att det skulle bli så. Jag kan verkligen inte tänka mig att det är så i andra länder, Holland och Tyskland t ex.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag tror att om man skulle göra det till ett yrke så får man nog ha helt nya bestämmelser för hur det ska fungera. Tex säkerheten först, att aldrig vata ensam kanske. Tänk om det kunde drivas av tex kommunen så att det inte fanns någon direkt privatperson som tjänar allt hon drar in. Nej, detta skulle ju aldrig funka, men hade varit intressant om någon testar!:d

Jag har haft sex mot min vilja och skulle nog kunna offra mig själv för att tjäna pengar, jag tror att jag skulle kunna stänga av alla känslorna. Jag vet ju inte så klart. Men vore jag tillräckligt dedperat och behöver pengar så hade jag gjort det. Jag hade dock inte ställt upp på avsugning... Jag stoppar inte något jag finner äckligt i min mun!

Och nej jag hade inte betalt skatt för det, riskjobb ju så då kan jag väl slippa :-P

Risken/chansen att någon skulle betala för at ha sex med mig är minimal-jag är både tjock och ful ;)
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är det alltid kvinnor som sålt sig till män med makt?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag kan ju bara säga att jag skulle tro att betydligt fler båda män och kvinnor skulle kunna tänka sig sälja sex som yrke om 1) Det var en fullt laglig reglerad verksamhet där lönen är riktigt bra 2) Det inte gav en ett dåligt rykte/sämre status att sälja sex utan det sågs som om man hade vilket arbete som helst.

Ser inget fel med att folk arbetar som hora om de skulle göra det av ett "fritt" val (helt fritt val blir ju i princip aldrig ett arbete på grund av den ekonomiska sidan, men säg att valet finns att arbeta och kunna överleva som ex servitris, städerska, lärare eller annat valfritt yrke) och inte har någon missbruksproblematik.

Skulle jag vilja göra det? Nja men allting har väll sitt pris...
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är det alltid kvinnor som sålt sig till män med makt?

Nja, jag menar alltså att det är köparen som har makt, inte säljaren. Och köparen har alltid varit man och säljaren alltid kvinna. Absolut oftast en kvinna som inte sett sig ha något annat val.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Jag kan ju bara säga att jag skulle tro att betydligt fler båda män och kvinnor skulle kunna tänka sig sälja sex som yrke om 1) Det var en fullt laglig reglerad verksamhet där lönen är riktigt bra 2) Det inte gav en ett dåligt rykte/sämre status att sälja sex utan det sågs som om man hade vilket arbete som helst.

Ser inget fel med att folk arbetar som hora om de skulle göra det av ett "fritt" val (helt fritt val blir ju i princip aldrig ett arbete på grund av den ekonomiska sidan, men säg att valet finns att arbeta och kunna överleva som ex servitris, städerska, lärare eller annat valfritt yrke) och inte har någon missbruksproblematik.

Skulle jag vilja göra det? Nja men allting har väll sitt pris...

Det är fullt lagligt att bedriva prostitution i både Holland o Tyskland. De som jobbar i verksamheten kan ansluta sig till sjukkassor, pensionskassor och betalar skatt. Regelbundna hälsokontroller genomförs.

Trots det så hör det till det absoluta undantaget att de yrkesverksamma prostituerade går skadelösa. Drogberoende, misshandel o mord hör till vardagen där med.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nja, jag menar alltså att det är köparen som har makt, inte säljaren. Och köparen har alltid varit man och säljaren alltid kvinna. Absolut oftast en kvinna som inte sett sig ha något annat val.

Nej!
Säljarna är inte alltid kvinnor!!!
Men den absoluta majoriteten av köparna är män.

Att sedan drogberoende kvinnor försörjer sitt drogberoende med prostitution och drogberoende män genom inbrott gör att tjejerna som grupp oftast går ner fortare än prostituerade män.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är du själv sugen på att suga av en gammal smutsig gubbe?

Ni som är positiva, tänker ni er att kunden är ung, snygg, ren och rik?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Nej, men det är alltid människor som sålt sig till andra människor med pengar
Både killar och tjejer som säljer men främst, dock inta alltid män som köper.

Det var lite det jag ville få fram, det känns som att diskussionen håller sig till att det är kvinnor som prostituerade sig och att det var män som köpte. Det finns ju två sidor av det här, om inte fler.

Jag kan ju bara säga att jag skulle tro att betydligt fler båda män och kvinnor skulle kunna tänka sig sälja sex som yrke om 1) Det var en fullt laglig reglerad verksamhet där lönen är riktigt bra 2) Det inte gav en ett dåligt rykte/sämre status att sälja sex utan det sågs som om man hade vilket arbete som helst.

Ser inget fel med att folk arbetar som hora om de skulle göra det av ett "fritt" val (helt fritt val blir ju i princip aldrig ett arbete på grund av den ekonomiska sidan, men säg att valet finns att arbeta och kunna överleva som ex servitris, städerska, lärare eller annat valfritt yrke) och inte har någon missbruksproblematik.

Skulle jag vilja göra det? Nja men allting har väll sitt pris...

Det fetstilta - varför är det ett dåligt rykte att sälja sex? Är det saker som förekommer kring prostitutionen eller är det själva tanken på att hon/han knullar runt med vem som helst?

Nja, jag menar alltså att det är köparen som har makt, inte säljaren. Och köparen har alltid varit man och säljaren alltid kvinna. Absolut oftast en kvinna som inte sett sig ha något annat val.

Det var lite trångsynt sagt tycker jag, det är ju män som säljer sex också. Det är också kvinnor som köper sex. Även kvinnor som köpare har makt.

Sen utöver prostitution har ju kunder makt, det är ju vi som bestämmer marknaden. Det är ju vi som bestämmer hur mycket vi vill betala för produkten vi köper.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är du själv sugen på att suga av en gammal smutsig gubbe?

Ni som är positiva, tänker ni er att kunden är ung, snygg, ren och rik?

Det värsta är väl att många inte har det valet.
På hennes ena axel sitter hennes "beskyddare" och väntar på pengar annars...och på den andra sitter heroindjävulen och kör in hornen i kroppen på henne. Vilket val?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Ja, det handlar ju om säljarens integritet även när det gäller sexhandel. Plus det historiska faktum att prostituerade alltid varit kvinnor som utan makt (och pengar) som sålt sig till män med makt (och pengar).

Fast nu utgår du från i-världen. Faktum är att i länder där det såväl historiskt som kulturellt är sed att kvinnor skyler sig, är homosexuell prostitution (och övergrepp) mycket vanligt bäde nu och då. Annars håller jag med dig.

Frågan om prostitution bör ställas ur allmänmänsklig vinkel. Är det främjande på något endaste sätt att acceptera prostitution oavsett vilket kön det gäller?
Nä fan säger jag. Att det är ett fenomen som praktiserats sedan jura blev krita typ innebär inte att det är RÄTT att tillåta eller främja det.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det var lite det jag ville få fram, det känns som att diskussionen håller sig till att det är kvinnor som prostituerade sig och att det var män som köpte. Det finns ju två sidor av det här, om inte fler.



Det fetstilta - varför är det ett dåligt rykte att sälja sex? Är det saker som förekommer kring prostitutionen eller är det själva tanken på att hon/han knullar runt med vem som helst?



Det var lite trångsynt sagt tycker jag, det är ju män som säljer sex också. Det är också kvinnor som köper sex. Även kvinnor som köpare har makt.

Sen utöver prostitution har ju kunder makt, det är ju vi som bestämmer marknaden. Det är ju vi som bestämmer hur mycket vi vill betala för produkten vi köper.

Normalt sett har jag ingenting att invända mot att två personer avslutar en affär. Problem uppstår i mina ögon när den ena personen befinner sig i ett tvångsläge. Dvs tvingas av någon eller något att sälja.

Rent affärsmässigt, att köpa upp ett konkursbo till underpris är ok. Men att tvinga någon att arbeta till underpris för att han/hon inte kan söka jobb på den öppna marknaden är inte fair i mina ögon, ej heller om någon med hot tvingas att sälja en vara.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Finns det inte många områden där människor arbetar under de omständigheterna?

Det är sällan någon blir upprörd över att den som diskar gör det för 20:-/h och inte har något anställningsavtal.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är du själv sugen på att suga av en gammal smutsig gubbe?

Ni som är positiva, tänker ni er att kunden är ung, snygg, ren och rik?
Dkl

Det är mycket okunskap om dom som säljer märker jag. Självklart finns det dom som tar vad som helst och struntar i kundens hygien dock så är dom flesta otroligt noga med att det ska vara fräscht utan tvekan. Sen har ålder ingenting med saken att göra sålänge kunden är ren.

Dom flesta har dessutom vanliga jobb, det är vanliga människor och det är väldigt många fler som säljer än vad man kan tro. Det är ett snabbt sätt att tjäna mycket pengar på.

Det som blir fel, det är när någon är beroende av kunderna för att kunna få ihop livet, alltså för att få ihop till räkningar osv. Att sälja och må bra av det krävs nästan att man har en annan stadig inkomst och har säljandet på sidan av, alltså lite att förena nytta med nöje men inget tvång. Och jag kan nästan garantera att heller inte dom flesta av kunderna vill köpa från någon som inte mår bra psykiskt eller som känner att den måste.

Sen är det långt ifrån bara rika gubbar med makt, oftast vanliga människor, män med vanlig familj med vanliga jobb. Det är oftast dom som dras till sånt här.

Men utan tvekan så är det ett högriskyrke/hobby.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det fetstilta - varför är det ett dåligt rykte att sälja sex? Är det saker som förekommer kring prostitutionen eller är det själva tanken på att hon/han knullar runt med vem som helst?

Jag vet faktiskt inte men det ses ju helt klart ned på folk inom sexbranchen, inte bara de prostituerade utan även de inom ex porrfilmsindustrin.
Tänker mig att det kanske är en kombination av att man anses sälja sin värdighet (av någon underlig anledning), smutsighet och att det är något negativt som "smittar". Svårt för när man tänker så går allt runt runt.
Även om det tex i tyskland eller ex på sina håll i USA är lagligt med prostituition, eller tom om man tar porrfilmsindustrin i Sverige så är det ganska kört att ex arbeta som ex lärare eller annat yrke och ha det som extrainkomst. Hade det haft samma status som andra arbeten hade det inte varit några problem.
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Dkl

Det är mycket okunskap om dom som säljer märker jag. Självklart finns det dom som tar vad som helst och struntar i kundens hygien dock så är dom flesta otroligt noga med att det ska vara fräscht utan tvekan. Sen har ålder ingenting med saken att göra sålänge kunden är ren.

Dom flesta har dessutom vanliga jobb, det är vanliga människor och det är väldigt många fler som säljer än vad man kan tro. Det är ett snabbt sätt att tjäna mycket pengar på.

Det som blir fel, det är när någon är beroende av kunderna för att kunna få ihop livet, alltså för att få ihop till räkningar osv. Att sälja och må bra av det krävs nästan att man har en annan stadig inkomst och har säljandet på sidan av, alltså lite att förena nytta med nöje men inget tvång. Och jag kan nästan garantera att heller inte dom flesta av kunderna vill köpa från någon som inte mår bra psykiskt eller som känner att den måste.

Sen är det långt ifrån bara rika gubbar med makt, oftast vanliga människor, män med vanlig familj med vanliga jobb. Det är oftast dom som dras till sånt här.

Men utan tvekan så är det ett högriskyrke/hobby.



Intressant.

Undrar hur många av de som är starkt emot prostitution som har en partner hemma som kontinuerligt köper sexuella tjänster. :o
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Det var lite trångsynt sagt tycker jag, det är ju män som säljer sex också. Det är också kvinnor som köper sex. Även kvinnor som köpare har makt.

Sen utöver prostitution har ju kunder makt, det är ju vi som bestämmer marknaden. Det är ju vi som bestämmer hur mycket vi vill betala för produkten vi köper.

Ja just det, kunden har makt.

Vad gäller könsrepresentationen: Vilket tror du förhållandet är? På 100 prostituerade kvinnor, kan det gå ungefär 0.25 prostituerad man?
 
Sv: Vad är det hemska med att vara hora?

Är du själv sugen på att suga av en gammal smutsig gubbe?

Ni som är positiva, tänker ni er att kunden är ung, snygg, ren och rik?

Varför skulle jag tvingas suga av en smutsig och gammal gubbe? Förstår inte varifrån du får detta? Skulle jag sälja min kropp blir det under mina villkor och då blir det definitivt inte en gammal och snuskig gubbe.

Normalt sett har jag ingenting att invända mot att två personer avslutar en affär. Problem uppstår i mina ögon när den ena personen befinner sig i ett tvångsläge. Dvs tvingas av någon eller något att sälja.

Rent affärsmässigt, att köpa upp ett konkursbo till underpris är ok. Men att tvinga någon att arbeta till underpris för att han/hon inte kan söka jobb på den öppna marknaden är inte fair i mina ögon, ej heller om någon med hot tvingas att sälja en vara.

Jag håller med dig.

Jag vet faktiskt inte men det ses ju helt klart ned på folk inom sexbranchen, inte bara de prostituerade utan även de inom ex porrfilmsindustrin.
Tänker mig att det kanske är en kombination av att man anses sälja sin värdighet (av någon underlig anledning), smutsighet och att det är något negativt som "smittar". Svårt för när man tänker så går allt runt runt.
Även om det tex i tyskland eller ex på sina håll i USA är lagligt med prostituition, eller tom om man tar porrfilmsindustrin i Sverige så är det ganska kört att ex arbeta som ex lärare eller annat yrke och ha det som extrainkomst. Hade det haft samma status som andra arbeten hade det inte varit några problem.

Det för oss till en annan diskussion egentligen, men inom porrfilm har ju tjejerna det rätt bra, iallafall de som har huvudet på skaft. Tjejerna tjänar långt mer än killar och ligger inte alls ofta. Killarna har det sämre ställt i porrbranschen.

Det är intressant att folk ska ha en så nedvärderande syn på det hela när det egentligen inte alls är så hemskt så länge det är självvalt. Man behöver ju inte ens arbeta med sex för att ses som något negativt. Det räcker med att man haft 20 sexpartner.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 090
Senast: Enya
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 962
Senast: Klara
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 216
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp