Vad är det minsta ni kräver av en partner?

Det är bara det att mina fd partners inte tog hänsyn till att jag ville sova.
Och sen krävde att vi åt frukost tillsammans typ 6-7 timmar efter jag gått upp.
Och jag fick INTE låta så jag störde dem på morgonen
Så därför tänker jag att det är enklare att ha liknande tider.
Eller bo jävligt stort

Fast det är ju nåt fundamentalt fel på förhållandet om man inte kan ta hänsyn till varann. Jag jobbar natt och det är viktigt för mig att sova på dagen, alltså tar min make hänsyn till att jag behöver sova och drar inte igång projekt som låter mycket de timmarna. Jag förväntar mig inte heller att han smyger runt hemma för att jag ska sova men man behöver inte köra igång damsugaren, snickra eller annat som för oväsen. Jag går inte runt och slamrar när han sover heller, normalt vett liksom.

Jag inte säker på att ha samma tider gör förhållandet lättare, det handlar ju om att man trivs ihop, har roligt och vill det bästa för varann.
Vi har i perioder knappt sett varann mer än i dörren när det varit mycket i livet, då hinner man ju inte lessna heller 😉. Samtidigt trivs vi i varandras sällskap, har utvecklat gemensamma intressen som gör att vi haft mycket kvalitetstid ihop.
 
Angående detta att äta frukost tillsammans: jag tycker det är ofantligt överskattat faktiskt.

Vill helst äta frukost för mig själv. Stiger vanligtvis upp 1-2h tidigare än maken och hunden, går ner och njuter av att få sitta för mig själv och läsa nyheterna och lyssna på radio.

Sådär i övrigt vill jag ha en partner som är någorlunda snabbtänkt och bildad.
Liknande värderingar ett måste.

Eget liv viktigt men också vilja göra saker tillsammans.

Tillägg: anser att det är självklart att man visar hänsyn för den andres dygnsrytm. Jag går upp tidigare men håller volymen nere, och om maken är uppe senare drar han inte igång en storstädning efter att jag lagt mig.
Ja, jag är så jäkla morgontrött att jag kan tycka det är skönt att slowstarta dagen ifred.
Min sambo är morgonpigg, energisk och extrovert. Jag blir lite väl mkt vithaj av det ibland tidig morgon. Vilket iof kan få mig att skratta och släppa tjurigheten när han pressar sig mot väggen med uppspärrade ögon och nynnar på musiken/ljuden ur ”Hajen”. 😅
 
Det är bara det att mina fd partners inte tog hänsyn till att jag ville sova.
Och sen krävde att vi åt frukost tillsammans typ 6-7 timmar efter jag gått upp.
Och jag fick INTE låta så jag störde dem på morgonen
Så därför tänker jag att det är enklare att ha liknande tider.
Eller bo jävligt stort
Önskar dig en partner som respekterar dig snarare än en till partner som inte respekterar dig men har samma dygnsrytm så att just det inte blir ”orsaken” till att han anser sig ha rätt att förtrycka dig. :heart

Och jag önskar dig att så småningom landa i en möjlighet att tänka tanken att en partner inte ska inskränka på din frihet oavsett vilken dygnsrytm ni båda har.
 
Så din lösning är att hitta nån som har liknande tider istället för att hitta någon som är vettig och omtänksam?

Normala människor har inga problem att låta sin partner sova. Sen finns ju kontrollerande skitstövlar. Men lösningen ju att välja bort dem. Inte att hitta en kontrollerande skitstövel som råkar tycka likadant som jag i så många frågor som möjligt.
Nej att inte hitta nån alls.
Därför att jag som person alltid försöker se det bra i personer och därför går på nit efter nit.
Så nu lever jag ensam och mår bra
 
När jag var singel sa jag skämtsamt att jag letade efter någon som gillade katter, kunde betala räkningar och var bra på att laga mat. Det grundar ju egentligen i egenskaper hos tidigare partners som jag med tiden stört mig på.

Men egentligen är det viktigaste att partnern berikar mitt liv.
 
Ska vi vara aningen mindre allvarliga så vill jag ha en man i mitt liv som är driven, lite lagom galen, händig och gillar sex. :D

Några no-no finns också. Inte allmänbildad, noll samhällsintresserad samt bär isterbuk (sexet blir krångligare då ;) )

Rasist är så självklart att jag inte ens nämner det som avtändande.
 
Jag tänker ungefär likadant om partners som vänner. Jag har inga krav för att någon ska få räknas som en vän. Men jag känner ju om jag gillar personer eller inte, och partners vill man ju även bli lite attraherad av. Men det är ju meningslöst att "kräva" att någon annan har liknande värderingar och sådant. Antingen delar vi de saker som gör att vi trivs ihop, eller inte.

Givetvis vet jag vilka värderingar som är viktiga för mig, men de som inte har ungefär samma brukar inte heller vilja vara min vän eller partner. Och omvänt.

Sen håller jag med om att samma dygnsrytm är bra, annars ses man så lite. Men jag har aldrig valt bort en person av det skälet.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 955
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 066
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 633
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp