Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Mina fick faktiskt på sig ofodrade regntäcken allihopa nu. Regnade och åskade massor idag på morgonen och skulle komma mer i eftermiddag..

Det är en Shettis, New forest, Ridponny och ett halvblod.

Shettisen har eksemtäcke under därför får han ha täcke för det blir så tungt när det blir blött, Ridponnyn står i sjukhage och har en utebox i hagen men verkar inte vilja gå in.. så hon fick ett tunt täcke med, Halvblodet har inget skydd i sin hage.

New foresten hade väl inte behövt för han går in i en utebox men jag ville ändå testa hans nya bruna ofodrade bucas täcke :grin:

Halvblod: Amigo summersheat
Shettis:Börjes ofodrade regntäcke
Ridponny: Ofodrat från sverigetäcket
New forest Bucas ofodrat regntäcke

Annars går dom nakna utom shettisen och ute dygnet runt men har två uteboxar i hagen samt kommer det finnas ett "tak" dom andra kan stå inunder snart.:angel: förhoppningsvis ikväll
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Två av hästarna är nakna

en häst har ett ofodrat regntäcke då vi var och hopptränade i går och jag inte vill att han skulle vara naken i regnet efter det men det åker snart av, då han skall vila i vinter så vill jag att han skall få sin vinter päls.

Kram
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Här är just nu sol och 15 grader gissar jag. Blåser friskt. Igår var det högsommarvärme och dagen innan regnade det. Min häst har inte haft täcke på hela sommaren och går fortfarande ute dygnet runt utan täcke.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

tipsar om den där absorbine sprayen, den dödar alla flugar. :devil: jag har inte en enda fluga i mitt stall. spraya på flugorna och boxväggarna.

ts:
här är det 15 grader och det blåser och regnar. skitväder. båda har regntäcken från shires.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Vad är det för väder? Duggar till och från, +15

Vad gör hästen/-arna? Inne/ute. Ute i hagen, än så länge dygnet runt.

Vad har den/de för eventuellt täcke? Märke, modell, tjocklek? Ska klä på honom hans regnrock i em, ofodrat regntäcke frå Ullared
28-årig kbltravare, svårfödd och frusen.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

här är det växlande väder..alla sex hästar går otäckade och ute dygnet runt.
en nordis ett varmblod 2halvblod mamma med 3mån föl en nordis/halvblod en import holland okänd härstammning.den sista har svårt att hålla hull så honom måste jag kanske täcka snart :)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

Kul med så många svar redan!:banana:

Glöm inte att fylla på bara när ni byter täcken/ när vädret ändras.:idea:
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Båda mina går utan täcke idag. Ca 18 grader o växlande molnighet, kommit några korta skurar på f.m.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Mina hästar har regntäcken de dagar det regnar.
just nu har vi +17 och de går nakna.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

Sol- mulet- regnskurar- sol. Väldigt konstigt väder med en temp mellan 12 och 18°C

Alla nakna (2 travare, shettis).
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Vad är det för väder?idag har det varit blåsigt men ca 17 grader

Vad gör hästen/-arna? Inne/ute.Inget täcke varken inne eller uta, står inne på nätterna

Vad har den/de för eventuellt täcke? Märke, modell, tjocklek?inget täcke idag

Får på sig ofodrat regntäcke vid regn
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Vid fint väder: Naken
Vid regn: Ofodrat Amigo t/o

Alltså idag: Regn på morgonen--> täcke. Sen klarnade det och jag tog av det.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

3 av mina hästar går nakna med flughuvor nu när det är uppehåll och kanske enbart risk för någon liten regnskur. Det är ganska varmt mitt på dagen så jag vill inte att de ska behöva stå och bli för varma.
Den 4e har insektestäcke p.g.a. massa sår i manen som håller på att läka.

När det regnar mer heldagar eller är kyligt och risk för skurar så har de vuxna ofodrade regntäcken på sig. Unghästarna går utan såvida det inte är heldags kallt ösregn och blåser typ.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Min går ute på bete dygnet runt fortfarande och är otäckad.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Hej!

Vi har för närvarande 20-25 grader varmt, så häst går naken.

I förrgår natt hade hon och hagkompisen regntäcke- eftersom det verkade bli kallt och regn och en massa blåst. (Nu blev det inte regn, men efter "kylan" i början av sommaren har jag lärt mej att pållan inte riktigt fixar kallt, regnigt och blåsigt. Vid 10 plus fryser hon så hon skakar om det är regn och blåst).

Jag är egentligen mer åt "hästar ska vara hästar" men när dom fryser så dom skakar är det inte mycket att göra tycker jag..

/ lavinia, anpassar sej efter individen
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Här har vi ca 15 grader varmt,blandat med lite regn och storm. Hästarna går ute naken dygnet runt.

Blir det under 10 grader på nätterna har jag fundera på att börja ha fleccefodrade regntäcken på dem.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Fullblod o kallblodstravare går ute dygnet runt nakna. Klär på tunt fodrat regntäcke på fbl om det regnar extremt mycket o länge (såvida inte det är 20+).. Om de inte är i hage med ligghall/vindskydd där de kan gå in vid behov. Vi har ca 7 grader varmt som kallast och 22 som varmast just nu.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Vad är det för väder? Dimmigt, små regn, 12+

Vad gör hästarna? Ute

Vad har den/de för eventuellt täcke? Märke, modell, tjocklek?
2 st Rambo Supreme Light
2 st Amigo 1200D
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Vad är det för väder? Soligt men blåsigt, + 16

Vad gör hästarna? Ute

Vad har den/de för eventuellt täcke? Märke, modell, tjocklek?
Naken, ska få sitt tunna ofodrade i natt.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 455
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 125
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 928
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 813
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp