Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*
Idag blåser det storm och småregnar 7+ men rått som f*n så Tibbe fick på sig 100-150 g täcket, ingen aning om hur tjockt det e XD
Vid fint väder har han ett bucas freedom på.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Här är det mellan 5 och 15 plusgrader och på dagarna är det soligt. Hästarna har samma ute och inne.

Fullblodskorningen - tunt bucas bommullstäcke med tunt regntäcke över.
Halvblodet - naken.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

Här är det regnigt och 3+ ska ev snöa också.

Alla ute:
H1 Rambo 200g med Amigo hals 0g
H2 Charlies 200g med hals
H3 Rambo California med hals 100g
H4 Rhino 200g
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

+6, mulet och blåsigt
Ute i hagen.
Antagligen fleecefodrat regntäcke, beror på vad ustläpparen tyckte i morse...:confused:
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

5+, vind och regn...båda har fleecefodrade regntäcken på ;) ... så det händer :D
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Vid den här tiden ska det ju vara täckesfritt... Men vi hade snö senast i lördags! Fullblodet går med regntäcke eller fleecefodrat regntäcke vid behov. Mina går dock in om nätterna ännu, hälften av hästarna går ute på nätterna (fritt hösilage) och har täcke vid behov.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Normaltsett inga täcken alls men i natt har det regnat så dom har fortfarande regntäcken på sig. Ska plocka av dom vid lunch. Går ute dygnet runt!
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Vid den här tiden ska det ju vara täckesfritt... Men vi hade snö senast i lördags! Fullblodet går med regntäcke eller fleecefodrat regntäcke vid behov. Mina går dock in om nätterna ännu, hälften av hästarna går ute på nätterna (fritt hösilage) och har täcke vid behov.

Mina har inte haft täcke på hela vintern men nu när det bar kyligt, regn, vind och det faktum att dom släppt vinterpälsen så var det bara att klä på ;) . Dom går ute men söker inte skydd när det regnar...:mad:
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl

Vet inte hur många grader det är, men så varmt att jag själv bara går i tunn jacka/tröja utomhus.

Hästen (utväxt halvklippning) går naken vid fint väder, regntäcke vid regn/rusk. Inne har hon fleecetäcke, utom de kvällar som varit riktigt varma.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Ca +10 och sol/duggregn.

Fullblodskorsningen - tunt regntäcke.
3-åriga och 5-åriga halvbloden - nakna.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Ca +10 och ganska rejält med regn.

Alla hästar: regntäcken.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

18 grader men mulet. tror prinsessan har ofodrat amigo regntäcke. super bra täcke som andas så hon kan i princip ha det oavsett väder och temperatur :)
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Våra har varit otäckade ett tag och går i sommarhagen (där de står mitt på fälet vid dåligt väder). De fick tom täcken (ofodrade Rhino Wug) en dag för det blåste nästan storm och var äckligt kallt. Min kamin trivdes bra och var inte ett dugg varm. Samt täckade en del dagar det regnat mängder. Nu är min naken igen och morsans har ofodrat regn efter träningen, +10.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

Här är det 10+ och regnar de kommer gå ut med varsitt Rambo California med hals.
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

*kl*

Nu regnar det äntligen och vi kan ta av eksemtäckena och låta de gå utan täcke ;) :D

Rolle
Islandsfullblod på Lösdrift
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

KL

Här är det molnigt och väldigt fuktigt och just nu 15+ idag var det över 20+. I stallet tror jag det ligger runt 15-16+ kanske.
Alla inne:
H1 Amigo 600d lite 0g regntäcke
H2,3,4 Varsitt Rambo Supreme lite 0g regntäcke
 
Sv: Vad har din häst för täcke just nu? HT 09/10

Här har det varit ca +25 och sol/lätt molnighet hela dagen.

De gick ut med varsitt regntäcke (som låg på från dagen innan) men då jag skulle rida på em var alla varma under så de fick gå ut nakna efter ridpassen.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i...
2
Svar
23
· Visningar
8 450
Senast: Camigween
·
Utrustning Jajamen, hösten börjar närma sig. Skolorna har/ska börja, vädret har slagit om och fler och fler börjar fundera på det där med täcken...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
50 119
Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
2 925
Senast: lomuxx
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 812
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Bildtråden
  • Färgtråd III

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp