Bukefalos 28 år!

Vad heter era katter???

Sv: Vad heter era katter???

Haha snyggt! :p

KL*
Här försöker vi köra på biltemat utan att bli för tacky haha...Hanen heter Texas med kopplingen till många jänkare vi tagit hem, och honan heter Hemi som hemimotorn.
 
Sv: Vad heter era katter???

MIn tjej katt heter Misse. Många säger att de är ett killnamn, men hon såg ut som en Misse så hon fick heta de.
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina killar heter Optimus Prime och Megatron. Sambon har en favoritfilm, gissa vilken.. ;) (Han fick inte döpa dem till svarte-stjärter och sluske-pitt, han var mycket besviken)
 
Sv: Vad heter era katter???

*kl*

Mina missar heter:

(Lillis & Doris är mina katter men de är så gammla så de bor kvar hemma hos pappa, resten är hans;) )

Lillis - heter egentligen Lill-Erik.
Memphis.
Doris.
Crazy Greta.

Mina egna katter ja här hemma hos mig.

Siri
Stickan
Svea
Snoddas
Sam
 
Senast ändrad:
Sv: Vad heter era katter???

Vår cornishrex heter Shakespeare från uppfödaren, jag kallade honom Spirre när han kom men nu kallas han mest Bobbo!! jag vet egentligen inte hur det blev så.. men han ÄR en Bobbo!! han är liksom Blobbig... Tuff, äger hela världen och och är allmänt kaxig, inte lika vän som namnet Spirre låter. Har för mig att det gick från SpireBobb till SvampBobb, Bobby sedan Bobbo..har era katter bytt tilltalsnamn? Han kallas iofs även för Prinzen ....
 
Sv: Vad heter era katter???

Vår katt heter Figaro, men är inte svart utan röd-vit. När vi precis hämtat honom tyckte sambon att han hoppade fram precos som Figaro i Pinocchio ^^
 
Sv: Vad heter era katter???

Kl
Mina heter

KattenMusenTioTusen kallades för Musen
Rotanloukko (råttfälla på finska) kallas för Råttan
Stiks (kom av en flestavning i en msnkonverstion, tyckte ordet blev fint)
 
Sv: Vad heter era katter???

kl

Jag har två perserpojkar som heter Gustaf och Gösta.
Tanken var att de skulle heta nåt häftigt, som nåt efter romerska kejsare eller liknande men ex-sambons lillasyster (då ca 10 år) tyckte att den ena katten var väldigt lik Katten Gustaf (och ja, det finns en hel del likheter) och började helt enkelt kalla honom för Gustaf. Så då återstod den lite mindre svarta katten som blev en Gösta. Mest för att han är lite gubbig i sitt sätt, om han var en människa skulle han promenera omkring i rock, hatt och käpp och röka pipa typ. Väldigt noga med sitt utseende och har en väldigt bestämd uppfattning om hur livet ska levas :)
 
Sv: Vad heter era katter???

Charlie och Chuno!

Charlie har sin namne i sången om Charlie Brown (he's a clown..) dock var det inte därför han fick namnet, men passar väldigt bra!
Chuno däremot fick sitt namn efter låten "Ey Shuno" med Ontario. Främst efter raden "ey shuno, jag vet du har problem!". För han är lite sån. Har problem... B)
 
Sv: Vad heter era katter???

KL

Kattfan, Boffan, Sessan, Molly, Cortez Miss Ting aka Micro och Cortez Spaderdam aka Snusan :)

Dom bor inte på samma ställe, mina föräldrar är skilda.

Uppdaterar listan då en katt har bytt namn och vi har fått tillskott.
Toffe
Boffan
Zid
Molly
Cortez Miss Ting aka Micro
Cortez Spaderdam aka Snusan
Och sist men även minst nytillskottet Doris (Doris Didi DJ)
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina heter Oden & Olympia. :)
Båda är döpta efter gudar/gudinnor.

Tidigare katter i familjen har bland annat hetat (eller heter):
Smörblomma
Kurt
Apollo
Rondo
Cleá
Idun
Athena
 
Sv: Vad heter era katter???

Min kisse heter Smokie (en svartsmoke hona, ytterst kreativt), fick det namnet på katthemmet. Hon är ensam katt i huset och brukar kallas Kissan. När vi är ute bland folk, med andra ord hemma hos en kattägande kompis, kallas hon Smockan. Kompisen syster är dyslektiker och läste lite fel på en julklapp från oss förra året :p Sen dess kallas min prinsessa för Smockan.

Kan ju erkänna att förra vintern klädde det henne rätt bra, hon var ganska rund. Nu är hon i mycket bättre form!
 
Sv: Vad heter era katter???

*KL*
Mini (ärvd katt, hennes mamma heter smulan)
HerrKatt (stolt herre med en massa intigritet som kommer från ett katthem)
Tai Voffinden till vardags Voffisen (döpt efter en speedwayåkare, han springer på sladd och knorrar som en motorcykel)

Kan tillägga att kaninen heter HerrMann, han är tysk lätte scheck...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 515
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 245
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp