Vad heter era katter???

Sv: Vad heter era katter???

Hejsan!

Våra katter heter Svante och Melwin. Svante har ett stamtavle namn oxå men melle är bara vanlig hus kise =)
 
Sv: Vad heter era katter???

Har 3 stycken
den ena heter Marcoolio och är döpt efter sångaren
den andra heter Rocky och är döpt efter Rocky Balboa
den tredje heter Rambo, tyckte vi kunde ha både Rocky och Rambo för de va ju lite collt ;D
 
Sv: Vad heter era katter???

Katterna genom åren:

1:a katten va en flicka som hette Pia,
katt nr 2 var Pias barn som döptes till Pilutta.
katt nr 3 hette Mumin.
katt nr 4 hette Doris (hade jag ilag med mitt x som lyckades "tappa bort" katten.. jag bodde 10 mil ifrån honom utan körkort å hade inte möjlighet att åka ner å leta henne)
Sedan hade jag 2 bröder Vincent å Theodor.
Nuvarande katter heter Liv, Lova å Lillen
 
Sv: Vad heter era katter???

KL*

Min ena kisse heter Prince Caspian.
Det nyaste tillskottet hette fram tills idag Queen Susan. Nu blev han hastigt omdöpt till Aslan istället. :o

Var till veterinären och skulle kastrera "henne" när det visade sig att hon var en han. Pinsamt. Fick katten som omplacering för ett par månader sedan och då fanns det inte en tanke på att det kunde vara en hane eftersom de sa att det var en honkatt. Den är ju ändå nästan ett år gammal. Dessutom långhårig och då ser man ju inte kulorna så lätt. :o
 
Sv: Vad heter era katter???

KL

Våra katter heter:
Strössel (syrrans katt som hon förklarade redan innan kattungarna var födda att hennes skulle heta så, syrran var då 7 år gammal. Dotter till smulan)
Tussen (mammas katt som skulle heta något stolt och stiligt men fick i slutändan heta Tussen för att han var som en liten dammtuss)
Sessan (min katt men kalllas även Prinsessan Madelen, liten dum blondin samt dum-dum (av syrran))
Liten (bror till sessan och även om han är större rent fysiskt så är han mindre, fegare, försiktigare osv.)

Vi har även haft:
Sorken (Mammas katt som hon hade när jag föddes, stor (ej tjock) gul kille på 11 kg)
Bussan (syrrans första katt, ej vi som döpte)
Smulan (min första katt, liten sköldpadsfärgad hona)
Sixten (bussans son, döpt efter mammas morfar)
Sigge (son till smulan, bror till strössel, röd hankatt)
 
Sv: Vad heter era katter???

Min katt heter Turbo, för att han springer mycket och snabbt!;) Det var lätt att komma på hans namn om man säger så:p
 
Sv: Vad heter era katter???

*kl*

Jag har ingen aning om hur många katter jag hade när jag skrev i denna tråd, den har väl funnits med ett tag vid det här laget. Av den anledningen skriver jag in alla kissenamnen igen.

Tindra heter min äldsta katt, hittade hennes namn i en bok med islandska hästnamn.

Urban heter egentligen TurboUrban, baserat på hans enormt ljudliga spinnande.

Junior var redan döpt när jag tog över honom.

S*Ylvali's Jason kallas Jason, uppenbarligen ett uppfödarnamn.

Lexie är liten och grå. För er som ser Grey's anatomy bör kopplingen vara självklar - Lilla grå - Litle Grey - Lexie.

Sist (och minst).. Jag fick min första och enormt efterlängtade kull med kattungar. Jag hade verkligen räknat varenda dag till de skulle komma. Hade hittat nya hem till allihopa redan veckan efter parningen. När nummer 2 föddes tänkte jag att "det är henne jag ska behålla". Tyvärr överlevde bara en av ungarna, vilket magiskt nog visade sig vara nummer 2. Hennes namn var självklart för mig! Hon heter Lycka:love:
 
Sv: Vad heter era katter???

*kl*

Ch idp*Ramsekattens Cleopatra.. Kallas för Cleo

S*Löddeskogens Cressida.. Kallas för Cress eller Cressan..

S* Tigerhusets Ninja Noice maker.. Kallas för Ninja..

Dessa tre är renrasiga Maine cooner.. För en tid sedan hade vi även underbara huskatten Wilma.. Henne tog vi tyvärr bort då hon blev dålig R.i.p (I Love You)
 
Sv: Vad heter era katter???

Våra katter heter Lova, Harry (efter Harry potter), Gandalf (men går även under namnet Flingan), Bosse, Wilma.
 
Sv: Vad heter era katter???

Lite ot men jag har också en maine coon :laugh: dom är fina dom. Våran är bara bäbis än
 
Sv: Vad heter era katter???

Min ena katt heter Zazcha, hon är en röd bondkatt.
Min andra heter Zandy och hon är en spräcklig bondkatt.
Sen har min bror en som heter Sillen (Silver) lättare att säga sillen, hon är en beige bondkatt.
Och sen min pappas katt S-type, döpt efter Cadillac S-type. Hon är en hittekatt, spräcklig bondkatt.
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina heter

Millwood Denier Tobe (Tobbe i det dagliga) och är en kastrerad Bengal hane

Wildside Inkspots (Spots i det dagliga) och är en kastrerad Savannah hona

Båda er köpta som pensionerade avlskatter :)
 
Sv: Vad heter era katter???

Kapsy heter min nuvarande katt. Namnet fick han eftersom han efter nästan en månad fortfarande hette Nala, och det kan ju inte en macho-kille som han heta :rofl: efter år och dar kändes det av fundering hörde jag fel när mamma sa "kan vi inte", jag hörde det som Kapsy och av någon anledning klickade det bara till. Men jag kallar honom nog mest för Mojjen till vardags haha
Tidigare har jag haft en Rocky, en Liisa och en Pepsi
 
Sv: Vad heter era katter???

En av mina katter heter Wild Side Pancho och råkar vara son till Millwood Denier Tobe. =) Hur gammal är han? Han är ju känd och har väll varit både utställningskatt och avelskatt? Vet att han är väldigt stor...

MVH Maja
 
Sv: Vad heter era katter???

Hahah mina katter heter Ashley och Boris. Brukar få ganska många kommentarer då båda är flickor. Folk tycker att Boris är ett killnamn men hon ser precis ut som en liten rund Boris:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 330
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 150
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp