Vad heter era katter???

Sv: Vad heter era katter???

Mina misar heter Lilla My och Mini Me, till vardags Mys respektive Mini. Från början var det bara Mys som var helt klar för att få flytta hem till mig (Mini var bokad på annat håll) och hon var sååå liten, minst i kullen, men ändå en riktig tuffing - hence Lilla My. Mini fick jag reda på att hon skulle bli min efter att Mys namn var satt och då kändes Mini Me som en bra match. :smirk:
 
Sv: Vad heter era katter???

Spöket, för hon har så läskiga ögon så hon ser ut som ett spökdjur!
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina katter heter Doris och Nemo efter min favvofilm "Hitta Nemo" :)
 
Sv: Vad heter era katter???

Min honkatt heter Willimey (betyder vild flicka på isländska)
henner bror hette Romeo (blev tyvär påkörd).

Har en nykomling hemma nu.
Randig (beige/svart)och en riktigt söt liten fis.

De jag köpte honom av kallade honom Tiger.
Vet inte om han ska få behålla det eller döpas om.
Någon som har förslag?
 
Sv: Vad heter era katter???

nipa skrev:
Har en nykomling hemma nu.
Randig (beige/svart)och en riktigt söt liten fis.

De jag köpte honom av kallade honom Tiger.
Vet inte om han ska få behålla det eller döpas om.
Någon som har förslag?

Whiskas! Samma färg som "Whiskaskatten" kanske?
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina katter heter Zingo, Soda och Dr.Pepper.
Det började med att vi tog en omplaceringshund som hette Pepsi och när vi sen skaffa en till hund blev det en Fanta. Och efter det fick katterna också heta nåt med läsk. ;)
 
Sv: Vad heter era katter???

Whiskas katten är ju faktiskt silvertabby...
 
Sv: Vad heter era katter???

första katten hette Lisa. jag döpte alla mina gosedjur till lisa/lisabeth/elisabeth när jag var liten, så varför skulle katten heta nåt annat? hon fick fyra ungar som först fick disney-inspirerade namn:

Mimmi bytte namn till Smulan innan vi sålde henne tillsammans med Mussan :D som istället fick heta Snurran.
Kalle, han lever fortfarande och har kvar sitt namn.
Kajsa bytte sedan namn till Frida och fick fyra småttingar:

Nisse och Skorpan var nästan precis likadana och jättesvåra att se skillnad på.

Simba är röd och Lejonkungen hade precis haft premiär. :)
Bamse hette Knasen när han föddes, men det passade inte alls. han blev bara några månader, sedan dog han efter ormbett eller liknande. det var riktigt sorgligt.

en sommar tyckte vi att Kalle åt väldigt mycket, det fick sin förklaring dagen då vi såg två Kalle sitta utanför dörren. vi hade matat en främmande katt i flera veckor och han flyttade in hos oss. fick passande nog namnet Mr. X men kallades till vardags Exet.

min lilla prinsesskatt som vi köpte för två och ett halvt år sedan hade redan namnet Tilda när vi fick henne. jag döpte henne dock till John-Tilda eftersom hon som liten hade slående likheter med en kille på skolan som heter john.
 
Sv: Vad heter era katter???

Ozzy (4 ½år) är döpt efter... ja, ni vet vem.

Mortiis (3½ år) är döpt efter en annan artist)

Felix (tror 3 år) är inte döpt efter nåt speciell. Han skulle ha ett gulligt/busigt namn för det är så han ser ut.

Lillan (ålder okänd, men säkert respektabel på denna damen) skulle heta Cassiopeija från början hade jag tänkt, men det kändes ju bara så fel. Innan vi kom på nåt annat kallade vi henne för Lillan så länge, men till slut blev det ju det.
 
Sv: Vad heter era katter???

Timoon heter den ena för när han står på bakbenen ser han misstänkt mycket ut som en surukat. Titus heter den andra av någon anledning jag än idag inte känner till - han ser mest ut som utomjordingen Alf.
 
Sv: Vad heter era katter???

När Lillan kom in till oss som hemlösing var hon dräktig och ut kom fem barn, lika fina och svart/vita som sin mamma. Dessa var:

Labolina Vi bestämde oss för Laban (spöket) eller Labolina för hon skrämde oss så när hon skulle ut. Vi trodde hon var död, men hon levde i allra högsta grad. Bortadopterad till en tjej i Göteborg och heter numera Kompis.

Trollet fick heta detta för att hon såg ut som ett troll när hon var ett litet pytte. Heter numera Lalanzia och bor här i Halmstad.

Sprallan är döpt efter en fårskinnsfäll... Usch, det låter så hemskt, men det är sant. Namnet var så sött så det fick bli det. Skulle hetat Bulten om hon var en pojk. Har kvar namnet och hamnade även hon i ett hem här i Halmstad.

Olivia Eller Oliver var ett nödnamn för att vi inte kunde komma på något annat. Heter numera Olivia Majsan Felicia och bor hos en snäll dam i samma område som oss.

Och sist men inte minst har vi Lilli Bo (till vänster). Han vann mitt hjärta när han föddes, lille Bosse. Hans ben var felställt och han var minst i gänget och kämpade för att nå maten. Dock var han en riktig lite kämpe och passade på att äta när de andra sov. Benet rättade efter nån vecka till sig, troligtvis hade det varit så trångt i mammas mage så det var därför det blev som det blev. Många tyckte att vi skulle avliva honom för han skulle ju minsann aldrig få ett värdigt liv. Så fel de hade... ett tag. Nog blev han bra alltid! Adopterades till ett jättebra hem i Ljungby och fick där byta namn till Ares, men han hann knappt kastreras förrän han rymde ut genom ett fönster och var spårlöst borta... Ännu har ingen hittat lilla Bosse.
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina heter Prinsessa och Nea. Prinsessa alias Sessa är en stor, fet kille :D som matte först trodde var en tjej..:angel: Nea är döpt efter Neo i Matrix.

Mina föräldrars ena kisse heter Kottas, döpt efter att han klättrade upp i en gran och satt bland kottarna och vägrade komma ner!:)
 
Sv: Vad heter era katter???

Hampus och Felix har jag döpt själv, tyckte helt enkelt att namnen passade.

Hitler har min bror döpt, får alltid kommentarer om att "så kan man ju inte döpa en katt", men jo han heter ju så... Kan man döpa en människa till Alfred så...

Våran httekatt som för tillfället bor här kallar vi Jossan, eftersom jag återigen tyckte det passade!
 
Sv: Vad heter era katter???

mina katter heter :
Honorna- Honey, smeknamn "Cossie", Bloody Mary,smeknamn "Flisan", Edwina och Missie.Alla är norska skogskatter med stamnamn osv,utom Missie
Mina hanar: Mikado smeknamn "Micke" , Pacman, inget smeknamn
se dom på www.bernalts-islandshastar.se/cats.htm
:banana:
 
Sv: Vad heter era katter???

Våra heter;
Findus: kunde jobba som whiskasreklam-katt.
En kastrerad bondkatt som äger hela världen,
vi finns till för att servera käk och kela!
Sover gör han hos oss eller i husses garderob, dagtid
så funkar soffan också.

Turbo:
Blir inte klok på denna katt!
Han är helt galen i plastpåsar, kan sitta och slicka på
dom i evigheter :eek:
Jättemysig pojke som är som keligast efter att han
har fått sin älskade burkmat. :D :love:
Turbo är också kastrerad bondkatt.
 
Sv: Vad heter era katter???

Sablar22 skrev:
Våra heter;
Findus: kunde jobba som whiskasreklam-katt.
En kastrerad bondkatt som äger hela världen,
vi finns till för att servera käk och kela!
Sover gör han hos oss eller i husses garderob, dagtid
så funkar soffan också.

Turbo:
Blir inte klok på denna katt!
Han är helt galen i plastpåsar, kan sitta och slicka på
dom i evigheter :eek:
Jättemysig pojke som är som keligast efter att han
har fått sin älskade burkmat. :D :love:
Turbo är också kastrerad bondkatt.

Min Kompiis är precis likadan som din Turbo. Jag kan inte för mitt liv begripa varför han älskar plastpåsar. :confused:
 
Sv: Vad heter era katter???

Jag fattar inte heller!
Han får en drömmande zombieblick och sen sätter
han igång, givetvis så spinner han som en traktor
samtidigt.
Plastpåsar funkar också ypperligt som säng,
enligt honom :confused: :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 352
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 151
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp