Bukefalos 28 år!

Vad heter era katter???

Sv: Vad heter era katter???

Mina nuvarande katter heter:

Linus-flyttade in i stallet där han skrämde slag på stallkatterna, (han är ju nästan dubbelt så stor) så han fick flytta hem till mig istället, han bara sa, hej jag heter "Linus" får jag bo hos dig, :cool: grårandig/vit

Estrid-(betyder "älskad av gudarna", hon behövde ett namn som hjälper henne här i livet) var ett litet olyckligt skelett (numera en liten tjockis) som rusade in i mitt garage för att leta mat en kall vinterdag, :d grårandig

Fylgia-(betyder följeslagerska, beskyddare) kom veckan innan Estrid, hade hängt i kvarteren i sta´n en längre tid och följde efter alla som kom och gick. Fick syn på henne en kall morgon från fönstret och hann bara gå ut i trappan så kom hon rusande mot mig och skrek -äntligen!! (Det är ju Gert Fylkings favorituttryck så... Fylgia-Fylking);) Svart

Ginger-har en färg som ingefära, (eller lejonmamma) :D

Desiree-(betyder "den önskade", har haft ett tufft liv och behöver känna sig älskad och välkommen, :smirk: sköldpaddsfärgad med grått

Caruoso-skrek så fort man lyfte upp den lille busen och har röstresurser som skulle göra sångaren avundsjuk, är lika rödhårig som skådespelaren med samma namn:angel:

Leo-lejon, kallas även leopold när man vill prata allvar med honom
Lejonmamman sa ju till de andra djuren när de pikade henne för att bara ha ett barn, -ja, ja en, MEN ETT LEJON! ;) Han är ju lejonfärgad.

Jag gillar att kolla vad namnen betyder för att hitta ett som passar till just den katt som ska bära det
 
Sv: Vad heter era katter???

När jag tog över det nya stallet så fick vi en katt på köpet, den har tjejerna i stallet döpt till Lakritz, pga att han är helt svart.
 
Sv: Vad heter era katter???

Sven och hans syster Svea samt Max
Sven efter min morbror som är lite konstnärlig och har basker. Det har katten Sven oxå, är i övrigt vit och har spräcklig svans (inavlad bonnkatt):D
Syster Svea blev bara så, nu tyvärr överkörd 1v före sin 10årsdag
Max eftersom gubbens tidigare tåliga katter hetat Max och detta är en vilde utan nacke gööööööööörstor som kom hemflyttande för 4 år sen och vill fortfarande bo i stallet och inte i huset;)
 
Sv: Vad heter era katter???

Min heliga birma heter Frida eller kallas för hon har ju nåt konstigt namn egentligen :confused: , sen har jag en korsning bond/norsk skogkatt som heter Ninja...vet inte varför, jag fick henne döpt så :)
 
Sv: Vad heter era katter???

Vi har hållt oss till skotemat. Vår första katt hette Sulan. Nästa heter Plösen och sen har vi två kattungar som heter Lästen och sen var vi inne på Snöret men det blev Snoddas. Vi får hoppas att vi slipper köpa nya för nu börjar det ta slut på skonamn med bokstaven s i. Det sägs ju att man ska ha bokstaven s i kattnamn för dom lystrar bäst till det.
 
Sv: Vad heter era katter???

hehe min katt heter Berit, just för att hon är så bombad:P
 
Sv: Vad heter era katter???

S*Iliadens Yoga och S*Lisuantos' Abiding Addiction heter mina

Yoga:
goyyis.jpg


Abbie
abbiegumman.jpg
 
Sv: Vad heter era katter???

mina små gangstrar heter Simpson(blandras bondkatt/main coon) och Beckham(bondkatt).
det e dock inte jag som har döpt dom eftersom jag fått båda två av två olika vänner.
de e verkligen "parhästar", skulle man sära på dom nu skulle dom förmodligen dö av sorg båda två.
har tyvårr ingen bild så jag kan inte visa mina darlings..
 
Sv: Vad heter era katter???

Mollgan, Fidelie, Tass och Puma-Lisa heter katterna i min kattfamilj :)
 
Sv: Vad heter era katter???

Katterna som huserar här heter egentligen Cazim och Cazimir(Kan ses till vänster)
Men de kallas allmänt för Calle och Persson.
Efter Carl Bildt och Göran Persson.
Gissa vilken som är Blåmaskad respektive rödmaskad :D
 
Sv: Vad heter era katter???

min söta lilla kiss som bor hos mamma heter Sylvester!:cool:
 
Sv: Vad heter era katter???

Våra katter heter:

Lina 17 år. Sköldpaddsfärgad numera kastrerad hona.
Mysen (dog tyvärr i somras) blev 6 år, son till Lina. Röd kastrerad hankatt.
Pysen, 6 år, son till Lina. Röd kastrerad hankatt.
Chaplin, 6 år, son till Lina (bor hos mig, övriga bor hos mina föräldrar) Röd-vit långhårig kastrerad hankatt.

Musse, 5 år. Svartvit kastrerad hankatt. Bror till Fideli.
Fideli, 5 år. Svartvit långhårig kastrerad honkatt.

Snurran, 5 år. Gråvit kastrerad honkatt.

stallkatten, Måns, ca 3 år. kastrerad svart hankatt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad heter era katter???

Jag döpte mina tre till morsan, syrran och findus....findus eftersom det var det enda namnet på dom som jag mindes. Adopterade dom från en uppåt landet.

Men se det fick dom inte heta utan en tjejkompis döpte om dom så minstingen heter numer Baby, storkatten heter Turbo också tyckte hon att alla ungkarlar ska ha ett djur som heter som en spritsort och hennes favorit är Tequila så fick det bli det till morsan :D

Mvh
Möller
 
Sv: Vad heter era katter???

Vår lilla kattunge heter Nikita, men kallas oftast för Nicky.
Jag har alltid tyckt om det namnet, men har aldrigt haft något djur det passade på, men på den här lilla tuffingen passade det perfekt...
 
Sv: Vad heter era katter???

Marissa, heter min lilla tjej.
 
Sv: Vad heter era katter???

Ola hetter denna kisse, fick hans mamma av en man som hette Ola.
ola.jpg


Jörgen: Vet inte riktigt varför det blev Jörgen, vi valde mellan det och jesus. Haha
jrgen.jpg


Polgara, kallas för Polly. Väldigt liten på bilden, är 2 år nu, men hade ingen bättre bild på datorn.
polly.jpg


Theodor, kallas för Totte eller Tjockis. 2 år.
totte.jpg


Solitaire, kallas för Solan.
solan.jpg


Polly, totte och solan har ju uppfödarna bestämt namnet på, så det har blivit smeknamn som liknar det riktiga namnet!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 515
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
836
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 245
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 170
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp