Vad heter era katter???

Sv: Vad heter era katter???

Vilka fina namn alla har!!!

Måste ju sätta in bilder på era vilddjur oxå!!!

Här är mina:

Buffy (bilden är ett år gammal..)

Buffy2.jpg


Lucy in the Sky

DSC00149.jpg


Puff the Magic Dragon

DSC00150.jpg
 
Sv: Vad heter era katter???

Den lille Puff är ju bara såååå underbar.:d :d :d :d :love: :love: :love:
 
Sv: Vad heter era katter???

Den äldsta katten heter Diesel, för att den dan han kom till oss så hade nån i våran familj en dieseltröja, och då läste väl nån det, och efter det fick han heta så. Hans favoritmat är gurka. lite smålustig katt :) men så söt, han är på min bild föresten.

Den nya familjemedlemmen, en kolsvart liten kattunge, fick namnet Pip-Lisa av mig, bara för att hon går runt och piper dygnet runt! föresten kanske hon borde heta skrik-Lisa, för det låter mycket. hon väcker alla i hela huset när hon springer runt o piper hela nätterna :rofl:
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina katter är döpta efter moln och heter Dimma och Cirrus. Dimma är grå-vit och jag ville ha något natur-namn på svenska till henne. Cirrus (en molntyp) är döpt efter Dimma, eftersom jag ville ha en till molntuss.:love:

/Erica
 
Sv: Vad heter era katter???

Min äldsta katt heter Nismo. Min pojkvän är bilfantast och älskar nissan så hon heter Nismo som står för Nissan Motorsport hehe.. Våran yngre katt heter Lillen, ja han är minst och vi kom inte på något namn så medans vi försökte hitta ett namn åt han kallade vi han för lillen, och nu lyssnar han på det så det fick bli så :)
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina katter heter Baloo och Bagheera efter djuren i djungelboken:D
 
Sv: Vad heter era katter???

Min katt heter Maja efter Byggare Bobs katt. Det är mina barn som bestämt namnet...:)
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina heter Tiger och Fisen.
Tiger för att han var randig och röd, sedan passar det rätt bra eftersom han älskar att jaga, döda och äta :eek: 14 år tror jag att han är.
Fisen... jaa.. hur fick han sitt namn egentligen? Han var namnlös när han kom till oss, och betydligt blekare än Tiger. Då vart det blekfisen och sedan bara.. Fisen! :D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad heter era katter???

min svarta pnater heter Svenne, de e inte jag som döpt honom så jag vet inte varför han heter det, men söt e han iafall

showimage.php


Min kompis har 3 katter (+kattungar) som har två lite speciela namn - Tuffsan och piplisa (tufsan för att hon alltid hade tufsar i pälsen när hon var liten och piplisa för att hon pep väldigt mycket när hon var liten:smirk: )
 
Sv: Vad heter era katter???

Pontus :D
Jag var väl runt 7år när jag fick honom, och då hette mitt favorit tv-program "Conny, Pontus och Bert".. Så när vi inte kom på nåt namn kom jag och tänka på det ;)
Conny var för dum för att få ge namn åt en katt, och Bert var för fult tyckte jag :p
 
Sv: Vad heter era katter???

De heter Sigge (hette så när jag fick honom) och Doris, (Sigges katt egentligen) tog jag hem från stallet och hon är inte riktigt normal men Sigge gillar henne.:rofl:
 
Sv: Vad heter era katter???

Kattenamn
Katten ska helst ha ett namn som klær den och matchar dess personlighet. Dom ær ju verkligen olika!
Min nuvarande katt heter Såfin, dærfør att hon ær så fin och verkligen gillar att få høra det.
Hennes dotter Tissel bor kvar hos exmannen. Hon heter så dærfør att
hon ær en liten hemlighetsfull tisslande och tasslande dam.
Och Såfins mamma hette Morissa dæfrør att hon hade hett humør,
hon hade næstan lika lætt før att morra som att spinna.

Jag har haft en katt som hette Mio också, efter røsten. Det namnet
har jag nog hørt førr någon gång men aldrig Såfin, Morissa och Tissel.

En vacker, vit vinter ønskar jag alla två och fyrbenta vænner.
 
Sv: Vad heter era katter???

Lånar knappen!

Mina katter heter Siri och Mis.
Siri hette Ronja när hon kom från katthemmet, men det namnet gillade jag inte så hon fick heta Siri eftersom det är ett fint kattnamn helt enkelt!

Mis heter S*Iliadens Artemis men Artemis tyckte jag inte heller om, så jag "högg av" namnet så det blev bara Mis.
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina två katter heter Misso och Misty..

Misso har jag haft i snart 5år nu..haft henne sedan hon var en liten kattunge..sedan för 6månader sen fick hon misty så jag spakade henne själv så nu har jag två bebisar:banana: som jag älskar :love: :love: :love:
 
Sv: Vad heter era katter???

Molly - spräcklig bonnkatt ärvd av grannar som flyttade till stan när hon var fem år så namnet var redan givet
Sotis - jättestor tvåårig kastrerad hane (dock slank och muskulös) kolsvart världens snällaste och keligaste, kallas även Långlätten av min far efter nån stor katt som han hade när han var liten. Hette redan Sotis när jag fick honom som ettåring
Murklan - sju månaders honkatt - världens charmigaste vit med stora grå fläckar på ryggen
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 352
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
824
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 151
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp