Bukefalos 28 år!

Vad heter era katter???

Sv: Vad heter era katter???

Kassemazzens Dountecha f. 1998
mer känd som Kisse, från början Kisse Måns :p
tiger002.jpg

hopphopp014.jpg


Kacie Martell f. 2005
blev en Buddy Holly och Buddy till vardags då
buddymartina.jpg

tiger003.jpg
 
Sv: Vad heter era katter???

Vargtass (perser/bonnkatt)
Wilma (siames/bonnkatt)
Hot Lips (dotter till ovanstående)
Proppen (yngre bror)
Smulan (räddad bonnkatt-lilla bebisen)

+ för tillfället har Hot Lips en kull på fyra (2:a kullen) och Wilma är på tjocken igen (5-6:e kullen nånting...) Har inte behövt avliva nån dock! :love:

Hmm... Har fått recept på P-piller nu......:o
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina små kissar heter Ozzy, Cocos, Costas, Caxi, sen har jag en liten honkatt som jag inte hittat på något namn åt. :D :angel:
 
Sv: Vad heter era katter???

jag har 2 st den är 3år och heter tarzan (kallas för tasseman). vi hittade honom... sen har vi tiger 2 år och 6 månader (som vi kallar för bebis) han lysnar på de
 
Sv: Vad heter era katter???

Jag har två missar:

Snickers, en liten svartvit dam på 5½ år. Hon kom till mig som pytteliten hittekatt efter att Kazam tagit hem henne från Kroneslätts ridanläggning i Ängelholm, där hon bara fanns en dag. Då fanns hemma hos mig de två (nu avdöda) farbröderna Sigge (helvit) och Nicke (helsvart). Snickers ankomst var ju inte alls planerad och något namn hade vi inte på lager, utan barnen tyckte samfällt att Sigge - vit, Nicke - svart = Snickers - vit och svart. Efter några år med denna speciella lilla tjej kan vi konstatera att hon har sina små egenheter och har fått aliaset Stig-Helmer utav min dotter.

Ole, är Snickers "lillebror". När Snickers båda farbröder blev sjuka och dog nästan samtidigt behövde hon ju sällskap, Stig-Helmer behövde sin kompis Ole. Ole föddes för snart 2 år sedan hemma hos Kazam, son till hennes Desirée. Ole är beige till färgen och tabbymönstrad.
 
Sv: Vad heter era katter???

Vilka fina katter ni har allihopa!!!!

Funderar på lite namn nu för jag ska ta kattungar på min Lucy om hn vill det....:)

Har sett endel namn som faller mig i smaken...
Snurran är nog ett av favvo namnen hittills..
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina nuvarande katter.
Maja 5år.Floyd röd longhårig 3 år
skraj bonnkatt är skraj 2år. Sach 2 år
Juneor grå bonnkatt. Hans pappa var en kopia fast röd. Derför fick han heta junior. Han har stuckit igen. Var hemma 2 månader bara.
Han bor nog hoss någon annan familj.


Jag har hft en gustav, curr,sesar,craisy, missan.
 
Sv: Vad heter era katter???

Våran avlidne 18 åring hette Moltas. Vår tomt heter Mosebacke, och det fanns tydligen ett gammalt radioprogram förut där det fanns en gubbe som hette Moltas som bodde på nån gata som hette mosebacke! Oj rörigt förklarat. Kanske nån minns programet. Inte jag iallafall.

Däefter skaffade vi Nasse men han blev påkörd vid 7 månaders ålder.
Så här såg han ut iallafall.
925899.jpg


Nu har vi två andra katter som heter Moses och Kompis
:D
 
Sv: Vad heter era katter???

sarabacklund skrev:
det fanns tydligen ett gammalt radioprogram förut där det fanns en gubbe som hette Moltas som bodde på nån gata som hette mosebacke! Oj rörigt förklarat. Kanske nån minns programet. Inte jag iallafall.


Mosebacke Monarki var en radioshow (gick på TV också senare) på 60-talet (tror den fanns en bit in på 70-talet oxå). Vansinnigt roligt, med bl a Hasse o Tage, Hatte Furuhagen, Gunnar Svensson (som ledde den fantastiska Helmer Bryds Orkester) och så upphovet till din katts namn; Moltas Eriksson.
 
Sv: Vad heter era katter???

Haha.. såå var det! Nu klarande det, mosebacke monarki hette det ju! Kul att nån kom ihåg :D
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina katter heter:
Oskar - för att han är helt grå
Siglo - heter tjejjen efter ett gott rödvin
Bonus - heter sista killen då vi så att säga tog honom "på köpet" eftersom vi inte ville splittra syskonskaran.
 
Sv: Vad heter era katter???

vi ahr haft flera katter.mamma avr uppfödare på perser förr..våran nuvarande katt heter Tinky Linky (perser)

men våra förra katter hette : Fjorella,petronella,basil & Petri :devil:
 
Sv: Vad heter era katter???

Mina babysar heter Eskil och Hilding.. Blandning mellan husaktt och nån raskatt..
 
Sv: Vad heter era katter???

Vår heter Sauron. Min pojkvän ville bara ha hem kissen om han fick döpa den. Hon lever dock upp till namnet när det är veterinär dax!
 
Sv: Vad heter era katter???

dannilall skrev:
Min Kompiis är precis likadan som din Turbo. Jag kan inte för mitt liv begripa varför han älskar plastpåsar. :confused:
:bow: :rofl:
Skönt att man inte har katt ensam om det!
Min Domino älskar också platspåsar. Sitter alltid och slickar på dom när man vart o handlat, eller skickar, han sitter och kurrar och smackar :D Det hette han redan när jag hämtade honom på katthemmet.

Lilltjejen heter Nova och det fick hon heta för det passar henne och hon var den nye :love:

Edit: Hade visst redan svarat i tråden :o
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 578
Senast: Milosari
·
Äldre Ja ni läste helt rätt! 2018 års första Mellotråd är här!! :banana::banana::banana: Jag vet att ni har längtat ;) I morse presenterades...
Svar
7
· Visningar
846
Senast: MayGrace
·
Äldre Ja nu är vi redan här, vid den sista deltävlingen i Melodifestivalen 2014! På lördag smäller det och det är följande artister som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 317
Senast: Saybia
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 171
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp