Bukefalos 28 år!

Vad krävs för hästhållning?

Sv: Vad krävs för hästhållning?

+ Cilva

Vi var och tittade och i och med att hus, lada/garage, lillstuga och bastu + lång uppfart var utspridda över hela tomten såg det ut att bli svårt att få till ens en hyfsat sammanhängande hage...
(Men vi ska titta på en mindre gård i mars!)
 
Sv: Vad krävs för hästhållning?

I vårt fall så går hästhagen som en hästsko runt hus, stall och gräsmatta. De två uthusen ligger helt eller delvis i hagen (precis som stallet - släpper direkt ut från boxarna).

Jag borde fota den någon dag. För jag förstår inte själv hur så "liten" yta kan kännas så stor och omväxlande. Kanske för att vi får lite plusyta pga att den är mycket kuperad? Hmm. Huset ligger liksom i en ände av en ås och hagen ligger så att åsen går genom tåkapppan om man ska spinna vidare på hästskoformen :D
 
Sv: Vad krävs för hästhållning?

Ja! :D
Jag föreslog att vi skulle kunna sätta staket runt allting, men sambon såg så missnöjd ut att jag släppte den tanken, dessutom var tomten ganska så platt... :(

Haha, jag vill ha en riktig liten borg av staket helst :D Typ ett runt hela tomten och sedan bara gränsa av för hagarna. Men tomten jag har i tankarna då ligger intill en stor väg så det är kanske inte så konstigt ;)
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 198
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
1 630
Senast: CaisaCax
·
Ekonomi & Juridik Såg en annons på Hästnet på en häst till salu. Säljaren skrev att hon kommer att kräva anställningsbevis av köparen med motiveringen att...
2
Svar
25
· Visningar
2 860
Senast: co-SMAD4
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 553
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp