Bukefalos 28 år!

Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Viskar lite försynt, idag lyckades vi göra många rena byten. På rakt spår :) Lite skrockfull är jag men om vi kan få lite av den här nivån på nästa tävling så gör vi inte bort oss åtminstone. Min man fick oss till stordåd.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Kuligt det...lite bytesvoodoo så går det som en dans....:banana:

Tackar så mycket!
Tränade byten idag med trots värmen...28 grader varmt så hästen var svettig redan från start:rofl: Jag har svårt att få böjningen åt höger, det sitter givetvis i min kropp.

Några "tanter":angel: blev sura när vi red samtidigt eftersom de inte kan ridhusreglerna så de tyckte att jag var i vägen för dem:( Ridhusreglerna sitter utanför ridhuset, bara att läsa på. Om folk kunde följa reglerna så skulle det flyta på så mycket bättre för alla. Jag höll mig på fyrkantsspåret och testade byten lite då och då:) Medans "tanten" (ja jag vet att jag inte är så ung jag heller, men hon är betydligt äldre än mig och sitter mest och lullar omkring) mest skrittade lite planlöst lite varstans. Dvs hon ska hålla sig innanför spåret.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

*kl*

(vem.. *eva hinthinthint* ..tanker skicka lite Vicks bla till mig? :P)

Trott som ett as,
en hast verkad, 65 nanting kalvar markta, 200 stutar flyttade, kaiser tranad, o 9 vilda hastar flyttade. ..varav en ar hingst krop det fram o0 nan dag ska jag lagga mig i lur pa'n o hoppas att jag kan se huruvida det stammer eller ej

I morron blir det stor dag, 150 nanting kalvar att marka i "fullrullekaos" uppsattningen med coraller.

varmen o jag ar inte kompisar, den ater upp mig *dagens ilandsproblem*.

Jag alskar verkligen sammanhallningen har mellan de olika ranchfamiljerna, men huuuuaaaaa... det ar slitigt! Alla hjalper alla o har (oftast) roligt :) men lagom morbultad o dodstrott, de flesta kalvar ungefar samtidigt sa alla brandings ar under nagra fa veckor, mkt go mat blir det iaf ;) Familjen vi hjalper i morgon ar svenskattlingar och brukar se till att ha nybakade vaniljdrommar at mig nar jag kommer!! Hur toksott ar inte det pa en skala?

*slutar babbla och gar o lagger sig* Nattinatti o go morron ^^
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Eftersom det är lite halvdött i den här tråden, troligen p.g.a. sommarens soliga dagar (???) så väcker jag upp den med lite gnäll :o


Sadlar...avskyr sadlar. Nu måste jag leta en ny till Raketeländet. Min Premier är för rak och för stor så den faller ner och klämmer honom...*gillas ej* låter Raketen hälsa. Funderar på om jag ska sälja den jag har (vill inte egentligen)...hur som måste jag ge mig ut i sadeldjungeln igen...suuuuuck!!!!!!!
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Är du kort i rocken? Har en Dakota ranchsadel (som jag uppenbarligen inte har någon användning för ;) ) -vanlig qh bom...

Finns bild på min hemsida...
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Hehe, ja jag frågade för denna sadeln är något lång i fendrarna, precis liiiiite för lång för mig (164) för att det ska vara helt bra på de kortaste hålen... Det är ju lätt fixat men jag har inte börjat karva i den eftersom jag ändå inte använder den.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Hm...då måste jag se till att sälja den här Premieren fort nog då...men är Dakotan vid fram? Gossen verkar ha ärvt sin mors bogar :eek:
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Det är ju lite svårt att säga... Den har legat på en appaloosavallack :)
Kan mäta om du har några särskilda mått du vill ha.
 
Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

*kl*

Suck. Idag knockade den lille sönder mina glasögon. Synnerligen dålig timing då A-kassan passat på att bråka med mig, så nu är jag både blind och pank...
Men duschningen gick superbra :love:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
15 16 17
Svar
325
· Visningar
43 919
Senast: Tranan
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 075
Hästmänniskan Vad gör man om man blir utbränd av omständigheter kring sin häst och bästa vän? Vad gör man när man inte vill vakna till nästa dag då...
Svar
5
· Visningar
1 134
Senast: Squie
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 029
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp