Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och min valp kom hem till Sverige igår efter en lång resa. Idag har hon börjat bli hemmastadd och hon älskar den svenska snön! :love: Hon är en väldigt trevlig och social valp. Här är lite bilder på henne. Hon är den tredje grosspitzen i Sverige och den första vita grosspitzen i Sverige (de andra är två svarta tikar).

eqw5sl.jpg
[/IMG]
eqw5sl.jpg


2hft5xk.jpg
 
Jag och min valp kom hem till Sverige igår efter en lång resa. Idag har hon börjat bli hemmastadd och hon älskar den svenska snön! :love: Hon är en väldigt trevlig och social valp. Här är lite bilder på henne. Hon är den tredje grosspitzen i Sverige och den första vita grosspitzen i Sverige (de andra är två svarta tikar).

eqw5sl.jpg
[/IMG]
eqw5sl.jpg


2hft5xk.jpg
Oj va söt! :love: Funderade först att det var en samojedvalp :rofl:
 
Jag och min valp kom hem till Sverige igår efter en lång resa. Idag har hon börjat bli hemmastadd och hon älskar den svenska snön! :love: Hon är en väldigt trevlig och social valp. Här är lite bilder på henne. Hon är den tredje grosspitzen i Sverige och den första vita grosspitzen i Sverige (de andra är två svarta tikar).

eqw5sl.jpg
[/IMG]
eqw5sl.jpg


2hft5xk.jpg

Det är så få grosspitzar här alltså? Visste att man inte kunde få tag på dem i Sverige (vän letade uppfödare en gång), men visste inte att det var så få som 2 (nu 3 då) som funnits här :eek::love::love:
 
Det är så få grosspitzar här alltså? Visste att man inte kunde få tag på dem i Sverige (vän letade uppfödare en gång), men visste inte att det var så få som 2 (nu 3 då) som funnits här :eek::love::love:

Ja. De är så få enligt registreringsstatistiken på SKK och de hundar som bor här i Sverige var inte så svåra att finna efter lite efterforskningar. ;)
 
Åh, jag vill bara få ett svar! :nailbiting: Hon är säkert upptagen, inga problem, men ååh vad jag vill ha någon form av respons. Jag vet att hon har läst mitt meddelande. Put me out of my misery med ett nej iallafall om det inte finns en chans för valp till mig :rofl:

Nu drömmer jag mig bort istället i något slags hoppfullt men samtidigt smått plågsamt limbo :o
 
Haha men du är ju värst :D Jag skulle nog inte palla ens 2 valpar samtidigt, menade mer att jag ville utöka flocken till 4 totalt :rofl:

Fast alltså, bortsett från att de blir ganska sprättiga inför aktivitet nu när de vilat totalt i en vecka, så är det verkligen inte jobbigt. Skillnaden på 1 eller 5 är möjligen att det är jobbigare att ta med dem till främmande ställen.

Om 3 veckor ska jag ha med dem allihopa till Norge. Drygt 4 veckor utan hundgård, med heltidsjobb och utan möjlighet till unghundsträning på djur så kanske de blir billiga sen ;)
 
Fast alltså, bortsett från att de blir ganska sprättiga inför aktivitet nu när de vilat totalt i en vecka, så är det verkligen inte jobbigt. Skillnaden på 1 eller 5 är möjligen att det är jobbigare att ta med dem till främmande ställen.

Om 3 veckor ska jag ha med dem allihopa till Norge. Drygt 4 veckor utan hundgård, med heltidsjobb och utan möjlighet till unghundsträning på djur så kanske de blir billiga sen ;)

De kommer nog ha nog med aktivitet ändå. Bara att hänga med är väl ett heltidsjobb.
Hoppas på fina bilder och uppdateringar!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 481
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 428
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
232
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 601
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Köpa hus
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp