Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig är denna kull så nära ”magisk” som man kan komma. Har ändå träffat ca halva uppfödarkåren och väääldigt många hundar så jag vet exakt vad jag vill ha. Så det är väl en smakfråga och denna är helt i min smak.

Jag stod ju först i kö efter samme hane men med tikens dotter, som gick tom. Så det är ju linjer jag följt ett tag...

Det vet jag ju, men ändå utifrån att det är din första tollare isåfall och att du allmänt utöver det verkar kunna hundar så finns det ju många andra bra alternativ utifrån om du vill ha valp ”just nu” och helst tik osv än att det måste vara från en ”toppoppis linje” just denna ras just nu osv :)

Det finns ju hundar även från dessa kullar som omplacerats pga att de inte funkat osv . Så det jag menar är stirra dig inte blind på exakta ”topplinjer” osv . Men detta vet du ju säkerligen men ändå utifrån dina poster som nog kan tolkas på olika sätt beroende på hur man läser osv :)
 
Senast ändrad:
Okej nu kan jag inte låta bli längre :idea: Fick lite bilder från uppfödaren nu idag och här är hon, ca 13 veckor gammal :love: Nu är det inte långt kvar!!
30771454_10216020228087596_1290493646_o.jpg
Nämen så sött! :love: Tre veckor kvar eller, alltså vid 16 veckor?
Från vilket land kommer hon från (om du vill svara)?
 
Det vet jag ju, men ändå utifrån att det är din första tollare isåfall och att du allmänt utöver det verkar kunna hundar så finns det ju många andra bra alternativ utifrån om du vill ha valp ”just nu” och helst tik osv än att det måste vara från en ”toppoppis linje” just denna ras just nu osv :)

Det finns ju hundar även från dessa kullar som omplacerats pga att de inte funkat osv . Så det jag menar är stirra dig inte blind på exakta ”topplinjer” osv . Men detta vet du ju säkerligen men ändå utifrån dina poster som nog kan tolkas på olika sätt beroende på hur man läser osv :)

Finns inte många kombinationer just nu som lockar mig över huvud taget. För enligt mig finns mycket skit i rasen, sen finns det kullar som inte är skit men som inte passar mig (tänker volvo/ferrari typer. Behöver inte betyda att de är dåliga, men passar helt enkelt inte mig). Sen ska man komma överens med uppfödarna också. Så man sållar ju en hel del. Vet några få i år som är intressanta utöver den här ;)
 
Finns inte många kombinationer just nu som lockar mig över huvud taget. För enligt mig finns mycket skit i rasen, sen finns det kullar som inte är skit men som inte passar mig (tänker volvo/ferrari typer. Behöver inte betyda att de är dåliga, men passar helt enkelt inte mig). Sen ska man komma överens med uppfödarna också. Så man sållar ju en hel del. Vet några få i år som är intressanta utöver den här ;)

Tänkte mest att du säkerligen kan hitta en jättefin utan att det är en ”Ferrari”.
Det är inte ekvivalent med en fin hund i sak utifrån att det är din första tollare osv .
Det finns skit inom alla raser och fina osv som du ju vet :)

I min erf är tollarna inte unika utan som alla andra raser att mycket beror på, utöver ”toppstam” osv hur de uppfostras och tränas osv.
 
Jag vill hellre ha en hane vilket innebär att 98% av alla annonser som känns intressanta är en tik. Sist var det tvärtom, då erbjöds jag till och med flera hundar varav alla dock var hanar (och jag då bara kunde ha tik).
 
Tänkte mest att du säkerligen kan hitta en jättefin utan att det är en ”Ferrari”.
Det är inte ekvivalent med en fin hund i sak utifrån att det är din första tollare osv .
Det finns skit inom alla raser och fina osv som du ju vet :)

I min erf är tollarna inte unika utan som alla andra raser att mycket beror på, utöver ”toppstam” osv hur de uppfostras och tränas osv.

Enligt mig är inte kanske detta just Ferraritypen. Utan, någonstans lagom ;)

Men nej, jag tänker inte ta något jag inte gillar bara för att det är min första tollare. Känns som ett konstigt sätt att tänka. Vet ju inte vilka kullar du syftar på, men vill man ha en hund för praktisk jakt och prov så behöver man ju ställa ganska höga krav. :)
 
Enligt mig är inte kanske detta just Ferraritypen. Utan, någonstans lagom ;)

Men nej, jag tänker inte ta något jag inte gillar bara för att det är min första tollare. Känns som ett konstigt sätt att tänka. Vet ju inte vilka kullar du syftar på, men vill man ha en hund för praktisk jakt och prov så behöver man ju ställa ganska höga krav. :)

Oj nu har jag nog endera uttryckt mig väldigt otydligt eller så har du missläst å detsamma hur jag menade :D

Svårt i text .

Fortsätter hålla tummarna att du hittar en valp du vill ha framöver :)
 
Senast ändrad:
Oj nu har jag nog endera uttryckt mig väldigt otydligt eller så har du missläst å detsamma hur jag menade :D

Svårt i text .

Fortsätter hålla tummarna att du hittar en valp du vill ha framöver :)

Nej, jag förstår nog inte riktigt vad du menar i sådant fall. :)

Jag har ju inte direkt haft ”nu” som krav angående tid. Har ju kunnat ha valp ganska länge men har haft otur vad gäller tomma tikar. Inte konstigt att vänta ett år på att få valp tycker jag, men att vänta två år eller mer är ju lite drygt :D
 
Senast ändrad:
Det var jättetrevligt hos uppfödaren och valparna var ursöta och roliga :love: Dock får jag inte reda på förrän efter helgen om det blir en tik till mig eller inte. Allt hänger på vilka tikar de andra valpköparna väljer..

Går det här inte vägen, då ger jag upp. Jag har letat valp intensivt i över ett år (och då hade jag ändå börjat kolla lite smått redan när Tinja blivit 1 år..) med hopp som går upp och ner om vartannat. Jag orkar faktiskt inte mer. Det känns mer och mer otroligt att jag ens fick tag i en så pass bra aussie som jag har.

Hade jag kunnat avla på henne hade ju mitt problem varit löst, men med min tur lär hon väl aldrig bli fri på omröntgen. :(
 
Det var jättetrevligt hos uppfödaren och valparna var ursöta och roliga :love: Dock får jag inte reda på förrän efter helgen om det blir en tik till mig eller inte. Allt hänger på vilka tikar de andra valpköparna väljer..

Går det här inte vägen, då ger jag upp. Jag har letat valp intensivt i över ett år (och då hade jag ändå börjat kolla lite smått redan när Tinja blivit 1 år..) med hopp som går upp och ner om vartannat. Jag orkar faktiskt inte mer. Det känns mer och mer otroligt att jag ens fick tag i en så pass bra aussie som jag har.

Hade jag kunnat avla på henne hade ju mitt problem varit löst, men med min tur lär hon väl aldrig bli fri på omröntgen. :(

Men vi hoppas verkligen att det går vägen för dig nu. Det är verkligen på tiden nu!

Hur är det med att importera annars. Omöjligt att hitta något vettigt?
 
Men vi hoppas verkligen att det går vägen för dig nu. Det är verkligen på tiden nu!

Hur är det med att importera annars. Omöjligt att hitta något vettigt?
Känns inte som att det kommer gå. Har ju inte gått hittills, så varför skulle jag ha tur nu liksom.

Inte omöjligt att importera, men det är dåligt med utvärdering utanför Sverige.. Jag har för dålig koll på olika släkter för att våga chansa på import. Fanns bara en kombo jag hade någorlunda koll på, men den har jag börjat tveka på.
 
Ni som tycker att Tinja är så skräpig mentalt får gärna träffa henne och se om ni har samma trista uppfattning efteråt.

Hundar kan faktiskt mogna. Tinja fungerar alldeles utmärkt med barn idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 825
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 633
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
310
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 914
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp