Status
Stängd för vidare inlägg.
Här verkar det inte bli någon fler hund. Jag letar för fullt, svarar på annonser men tyvärr. En vettig omplaceringshund är hårdvaluta, de försvinner på 5 sekunder.
 
Var på vårt andra pass Valp agility med idag och jag verkligen älskar Storma :love:. Tar tunnlar som hon inte gjort annat och kan vara lös och fokusera på mig fast det springer runt massa andra valpar som skäller.
Fick dock till läxa att hon ska fokusera lika bra oavsett väder :rofl:
Då hon HATAR regn och det började ösregna i slutet och hon blir då lite ofokuserad :angel:

Var även på stranden en sväng idag och fotade henne och Kira då det ser ganska mörkt ut för min älskade Kira bebis :cry:

Bästa hundarna! :heart

pg0iXa5.jpg


Stormis

mm7JfEd.jpg


dXb0EsZ.jpg


CHU4eua.jpg
 
Jag har fått en favorit i "min" tiks kull:arghh: Tänker att en bra strategi är att inte vara där så mycket nu när dom utvecklar mer personligheter (dom är strax över 3 veckor nu). Meeeen jag har bokat upp typ all ledig tid till att vara där:angel: Jag valde namn åt honom, gud nåde den framtida ägare som byter namn på honom:sneaky:
Han är en perfekt kombo mellan sina föräldrar rent utseendemässigt:love:
 
Jag har fått en favorit i "min" tiks kull:arghh: Tänker att en bra strategi är att inte vara där så mycket nu när dom utvecklar mer personligheter (dom är strax över 3 veckor nu). Meeeen jag har bokat upp typ all ledig tid till att vara där:angel: Jag valde namn åt honom, gud nåde den framtida ägare som byter namn på honom:sneaky:
Han är en perfekt kombo mellan sina föräldrar rent utseendemässigt:love:
Jo tjena. Det där vet jag hur det går. Min heter Fridolf (men det var INTE mitt val)
 
Jo tjena. Det där vet jag hur det går. Min heter Fridolf (men det var INTE mitt val)

Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi.







Tiden finns egentligen med rätt prioritering & vem behöver pengar på kontot när man kan ha hundar:idea:
NEJ-Ä! Inte fler hundar just nu...
 
Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi. Tid & ekonomi.







Tiden finns egentligen med rätt prioritering & vem behöver pengar på kontot när man kan ha hundar:idea:
NEJ-Ä! Inte fler hundar just nu...
Så sa jag med. Tills de var sex veckor gamla. Då gav jag upp. Och det har ju gått ändå!
 
En lancashire heeler. :) Har ställt mig i kö på en valp från en pigg, lättlärd och lovande tik som bör kunna få fram en fin liten hund till mig som aktiv träningskompis och eventuellt tävla freestyle, agility och utställning. :) Jag har redan ett arbetsnamn på valpen. Cobra är namnet. :love:
Det ska bli superkul om det blir fler heeler här på forumet ju :love: Tiken är fin, men vet inte om hane än - men hon brukar välja bra hanar så det kommer bli toppen :)
 
Det ska bli superkul om det blir fler heeler här på forumet ju :love: Tiken är fin, men vet inte om hane än - men hon brukar välja bra hanar så det kommer bli toppen :)

Hon var ganska säker på vilken hane hon skulle ta men det var inte helt spikat ännu. Hon ska höra av sig när tiken börjar löpa. Hon skrev till mig att det i alla fall är en hane med ett alldeles utmärkt temperament och snygg exteriör, så det blir nog jättebra. :)
 
Xana fick igår möjligheten att testa spår. Det gick superfint. :) Hon gjorde ett imponerande arbete och ni skulle ha sett hur stolt hon blev när hon fann tuben med kräftost som jag lagt långt in i spåret. Hon blev sååååå stolt. :)

Denna bilden är inte från igår, utan från i lördags.

31925137_1537486716349504_7144208592546037760_n (1).jpg
 
Träffade en uppfödare jag haft kontakt med sen i somras på ett tollingjaktprov i söndags. Vi har alltid klickat väldigt bra (känns det som), så jag såg mycket fram emot mötet. Allt kändes hur perfekt som helst och jag fick träffa tiken hon ska para och även se tilltänkta hanen i arbete.

Planerade kullen är ganska lik den efter Kaktiken. Tiken som ska paras är släkt med kaktiken och hanen som tiken ska paras med är avkomma till den tyska hanen som kaktiken är parad med
(rörigt?). Så släkt på båda sidor så att säga. Ägaren som bor i tyskland startade både avkomman men även pappan och jag är verkligen inte besviken. Jag har absolut hittat helt rätt. :love:

Så nu känns det bra att kunna säga att den här andra kombinationen säkert blir minst lika bra som kaktikens. Tar jag valp från den här uppfödaren så får jag dock glatt vänta till slutet av året/årskiftet innan jag får hem en valp. :banghead::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 478
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 422
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
232
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 601
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp