Status
Stängd för vidare inlägg.
hkJx_qiTkC1ijHuoj4HHKtgtxZzNkr0J0nPu5WHwi9M
P0K6Mk9zQKvJd9AEJMPemDh9YdXDYdjnHxUtJZQSZVY
oi_U5HXPUDzyc3fyddyUIAlwtoUTahNYOp0tXC-lCqs



Han är en fantastisk kombo mellan galen & klok, ett geni:love: Jag är körd. Punkt.
Alla är överraskade :angel:
 
Mailade den lokala skjutbanan om de kunde bistå med skjuttider så att jag kan träna skottvana med valpen. De var första gången de fått frågan (!) men de delade generöst med sig av tillfällen skott kunde garanteras. Skönt! Här ska tränas miljö och apportering!

Konkurrent om juniormästar-titeln år 2020 på specialen? :angel::devil:
 
Kanske det (om jag någonsin blir med valp dvs) :devil:

Klart du blir! Jag började kika på omplaceringar i panik (jag hade liksom frigjort mig 10 veckor ledigt kombinerat med forskningsledigt) fast jag hade bestämt mig för att inte ha det denna gång och vips, så blev jag erbjuden en valp.
 
Nu har lilltrollet varit här i strax över en vecka och vad hon har förändrats! Hon har utvecklats till en sprallig och glad tjej med mycket bus och lekintresse. Och dessutom är hon förbaskat snygg, en sheltie precis i min smak! Håller tummarna att hon fortsätter utvecklas såhär fint :up: Igår följde hon med till en inoff utställning och gjorde det med bravur! Var glad och lätt att ha med, hälsade på både barn och vuxna, sov hela natten i husbilen under mitt täcke och upp-och-ner i canvasburen i tältet. Tror hon kommer bli toppen :love::love:
112.png
114.png
119.png
 
Nu har lilltrollet varit här i strax över en vecka och vad hon har förändrats! Hon har utvecklats till en sprallig och glad tjej med mycket bus och lekintresse. Och dessutom är hon förbaskat snygg, en sheltie precis i min smak! Håller tummarna att hon fortsätter utvecklas såhär fint :up: Igår följde hon med till en inoff utställning och gjorde det med bravur! Var glad och lätt att ha med, hälsade på både barn och vuxna, sov hela natten i husbilen under mitt täcke och upp-och-ner i canvasburen i tältet. Tror hon kommer bli toppen :love::love:
112.png
114.png
119.png

Så vacker hon är. En robust och fin tik. :love:
 
Xana fick möjligheten att testa viltspår igår. Det gick grymt. :love:
Vi testade för några veckor sedan, men då blev hon rädd för doften av blod och vägrade spåra. Så då fick jag ta ut Vilda (en av våra äldre tikar) för att gå spåret och hitta klöven. Sedan dess har jag låtit henne bekanta sig med bloddoft i trevliga former hemma, och igår testade vi viltspår igen och då gick det bra. Hon älskar verkligen klöven som man hittar vid slutet och är jätteduktig på att spåra.

Personspår testade vi på valpkursen för två veckor sedan och det var hon grym på, och den synen av hur stolt hon blev när hon fann kräftosten i spåret kan man leva på länge. :love:

2cn9w9i.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 453
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 401
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
225
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 584
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp