Status
Stängd för vidare inlägg.
:banana::bump: Nu när @AraSlei har skrivit att de har känt fosterblåsor så kan jag vara lite förväntansfull även här, nu börjar det känns som om det åtminstone är lite större chans att det blir en valp till hösten. :love: Sen har jag laddat upp med 100 skäl varför det inte ska gå vägen också. :angel:
 
Fast va? Var det en korsning mellan japansk spets och shiba? Japansk spets är väl alltid vit? Men ja det är en trevlig hund! Jag har träffat på ett par stycken som har varit väldigt trevliga.

Japansk spets är alltid vit, medan shiba inu kan vara sesam, röd, black and tan... Om man korsar en black & tan shiba med en japansk spets så kan den mycket väl black & tan eller trefärgad. :)
 
Japansk spets är alltid vit, medan shiba inu kan vara sesam, röd, black and tan... Om man korsar en black & tan shiba med en japansk spets så kan den mycket väl black & tan eller trefärgad. :)
Ja det var det jag inte fattade riktigt, om det var en japansk spets eller en korsning. :D Jag hade för mig att japansk spets alltid var vit. Vår första hund hade en flickvän som var japansk spets :D Vi träffades bara på brukshundsklubben men de var lika lyckliga när de träffades, men det gick fint att träna ihop också. :D
 
Nu kanske jag helt missförstår, men jag tolkade @vallhund inlägg som att det var en Shiba hon träffade, men att hon först betonade att det var en japansk spets - i meningen att rasen är en spets från japan. :o;)
Alltså inget med rasen japanskt spets att göra, men jag kanske tolkade helt galet?

@Sampi @Snurrfian
 
Nu kanske jag helt missförstår, men jag tolkade @vallhund inlägg som att det var en Shiba hon träffade, men att hon först betonade att det var en japansk spets - i meningen att rasen är en spets från japan. :o;)
Alltså inget med rasen japanskt spets att göra, men jag kanske tolkade helt galet?

@Sampi @Snurrfian
:rofl: Så skulle det också mycket väl kunna vara! Det känns som om @vallhund måste hjälpas oss att reda ut det här! :D
 
Nu kanske jag helt missförstår, men jag tolkade @vallhund inlägg som att det var en Shiba hon träffade, men att hon först betonade att det var en japansk spets - i meningen att rasen är en spets från japan. :o;)
Alltså inget med rasen japanskt spets att göra, men jag kanske tolkade helt galet?

@Sampi @Snurrfian

Jaha, ja så kan det vara. Jag trodde att hon menade att hunden var en korsning mellan japansk spets och shiba inu. :o:)
 
Nu kanske jag helt missförstår, men jag tolkade @vallhund inlägg som att det var en Shiba hon träffade, men att hon först betonade att det var en japansk spets - i meningen att rasen är en spets från japan. :o;)
Alltså inget med rasen japanskt spets att göra, men jag kanske tolkade helt galet?

@Sampi @Snurrfian
Ägarens ord när jag frågade, har själv 0 susning. Shiba var det nog, ägaren påstod att det var samma ras som Richard Geare hade i någon film där jycken väntade på tågperrongen. Charmig var den iaf!
 
I förrgår var vi till brukshundsklubben och tränade med de stora hundarna. Ivy fick såklart hänga på och bara vara valp. Lek för hela slanten. Hon har ett väldigt fint föremålsintresse, men är lite försiktig. Igår var hon med vid sidan av på agilityträning och även då skötte hon sig fint. Fick även med lite skott och hon gör inte ens uppehåll i leken, hon är fantastisk :love: Om två veckor börjar vi valpkurs också!!
129.png
130.png
 
Nu har det fötts valpar i en kull där vi anmält intresse, tiken fick 8 valpar 4 tikar och 4 hanar.

Tiken som vi först var intresserad av hittade vet bara 2 valp på ul så där vågar vi inte chansa.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 451
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 398
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
223
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 584
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp