Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har nog inte frågat innan! Jag har inte varit så aktiv med att berätta vad jag letar efter utan har mer glidit runt i bakgrunden :angel: Har ögonen på en väldigt intressant Berger des Pyrénées á face rase kull, samt att jag pratar med en uppfödare utav Mudi, men hoppet ligger hos en liten berger! :love:

Vad roligt!! Två raser jag själv kärade ner mig i innan jag bestämde mig för att det får bli en apportör. Du får uppdatera med hur det går, jag tyckte det var svårt med aveln där, för det finns ju inte uppfödare i överflöd om man vill ta en inrikes :angel:
 
Eller ÄNNU värre - tänk om uppfödaren plötsligt bestämmer sig för att jag inte duger?? :eek::eek:
(Inte för att jag tror det, men, hjärnan spökar ändå.)

Det här är min skräck just nu. Jag har faktiskt ingen aning hur uppfödaren jag står i kö hos tänker om mig. Jag skulle lika gärna kunna stå riktigt bra till kömässigt som att stå sist. Har ingen aning :nailbiting:
 
Det här är min skräck just nu. Jag har faktiskt ingen aning hur uppfödaren jag står i kö hos tänker om mig. Jag skulle lika gärna kunna stå riktigt bra till kömässigt som att stå sist. Har ingen aning :nailbiting:
Det är skitläskigt, och man vill ju inte fråga för mycket, då kanske de tröttnar på en :rofl:
 
Det är skitläskigt, och man vill ju inte fråga för mycket, då kanske de tröttnar på en :rofl:

Exakt, exakt, EXAKT mitt problem just nu!

Har vissa uppfödare som jag känner bra som jag inte alls skulle vara orolig för att fråga, men de jag inte känner så bra vill jag ju inte trötta ut :o:p
 
@Fisherling @machafuko Jag har ju tack och lov redan gått igenom den biten iaf. Sherlocks uppfödare kommer nog slänga valpar i famnen på mig om det dyker upp några. :D
Men det var ju bara drygt ett år sedan jag själv kände den oron också. Iiiih, inte kul! :nailbiting:

Jaa jag förstår! Jag har turen att jag har lärt känna många i tollarvärlden så vissa uppfödare har jag samma fördel med. Behöver liksom inte oroa mig där. Men just de här två kullarna som är hos samma uppfödare är det tyvärr inte så för. Hon har många intressenter och jag tror hon gillar mig men inte nödvändigtvis mer än de andra. Vet att flera av hennes tidigare valpköpare ska ha från kullarna också :arghh:
 
Vad roligt!! Två raser jag själv kärade ner mig i innan jag bestämde mig för att det får bli en apportör. Du får uppdatera med hur det går, jag tyckte det var svårt med aveln där, för det finns ju inte uppfödare i överflöd om man vill ta en inrikes :angel:

Jag lovar att uppdatera! Är extremt nervös så att det blir en valp till mig! Man vet ju aldrig vad som händer men hoppas på att allt går vägen!
Men nej det finns ju inte många uppfödare men det finns ett par intressanta kombinationer på gång!
 
Första tiken jag står i kö på gjorde UL idag och är dräktig. Jösses, pirrar i hela kroppen!

Tik nummer två (samma uppfödare) är två veckor in efter parning så UL är om någon vecka. Nervöst som attans eftersom jag är totalt förälskad i den här tiken och hanen hon är parad med.

Kullarna är som sagt hos samma kennel men det är två personer som har kenneln tillsammans så valpkullarna har separata hem.

Jag kanske snart inte har några naglar kvar! :nailbiting:
 
Första tiken jag står i kö på gjorde UL idag och är dräktig. Jösses, pirrar i hela kroppen!

Tik nummer två (samma uppfödare) är två veckor in efter parning så UL är om någon vecka. Nervöst som attans eftersom jag är totalt förälskad i den här tiken och hanen hon är parad med.

Kullarna är som sagt hos samma kennel men det är två personer som har kenneln tillsammans så valpkullarna har separata hem.

Jag kanske snart inte har några naglar kvar! :nailbiting:
åååå så spännande! :D:D
 
Första tiken jag står i kö på gjorde UL idag och är dräktig. Jösses, pirrar i hela kroppen!

Tik nummer två (samma uppfödare) är två veckor in efter parning så UL är om någon vecka. Nervöst som attans eftersom jag är totalt förälskad i den här tiken och hanen hon är parad med.

Kullarna är som sagt hos samma kennel men det är två personer som har kenneln tillsammans så valpkullarna har separata hem.

Jag kanske snart inte har några naglar kvar! :nailbiting:

Bestämde mig för att endast stå i kö på tik nr 2 eftersom den kombon var drömmen. Så går tiken tom. Ledsen är bara förnamnet :(
 
Bestämde mig för att endast stå i kö på tik nr 2 eftersom den kombon var drömmen. Så går tiken tom. Ledsen är bara förnamnet :(
ina_console.gif
 
Åh nej vad tråkigt, vet hur det känns :cry::(

Så himla tråkigt verkligen. Hennes helsyster och eventuellt mor ska dock paras till våren. Tidmässigt fel egentligen, eftersom jag är hemma heltid under januari-juli ungefär och hade väl hoppats på valp under den tiden. :meh:
 
Och jag är inne i ett instabilt deppläge efter att drömtiken gick tom. Ledsen, besviken och lite uppgiven!

Tik 1 som får valpar om ca 3 veckor är en trevlig hund. Tyvärr inte lika säker på den kullen som jag var på ”drömkullen”. Tidsmässigt skulle det dock passa mig perfekt och jag tror det kan bli bra hundar från kombon.

Annars ska ju som sagt drömtikens kullsyster och kanske mamma paras till våren (löp mars/april ungefär). Problemet då är ju att leverans blir när jag inte är säker på att jag kommer kunna vara hemma heltid med valpen.

Fördelen har ju varit att jag nu hela hösten som varit, vinter, vår och fram till och med ungefär augusti 2018 vet att jag kommer vara hemma på heltid. Sedan är det oklart...

Vänta eller inte vänta är den stora frågan just nu. Tankarna varierar varje sekund hehe. Har ju lyckats köa på tre tikar nu som alla tre har gått tomma. Tur är inte min grej alltså!;)
(En av tikarna hade jag dock bestämt mig för att hoppa ur kön på innan jag fick veta att hon var tom)
 
Och jag är inne i ett instabilt deppläge efter att drömtiken gick tom. Ledsen, besviken och lite uppgiven!

Tik 1 som får valpar om ca 3 veckor är en trevlig hund. Tyvärr inte lika säker på den kullen som jag var på ”drömkullen”. Tidsmässigt skulle det dock passa mig perfekt och jag tror det kan bli bra hundar från kombon.

Annars ska ju som sagt drömtikens kullsyster och kanske mamma paras till våren (löp mars/april ungefär). Problemet då är ju att leverans blir när jag inte är säker på att jag kommer kunna vara hemma heltid med valpen.

Fördelen har ju varit att jag nu hela hösten som varit, vinter, vår och fram till och med ungefär augusti 2018 vet att jag kommer vara hemma på heltid. Sedan är det oklart...

Vänta eller inte vänta är den stora frågan just nu. Tankarna varierar varje sekund hehe. Har ju lyckats köa på tre tikar nu som alla tre har gått tomma. Tur är inte min grej alltså!;)
(En av tikarna hade jag dock bestämt mig för att hoppa ur kön på innan jag fick veta att hon var tom)
Jag hade inte väntat om jag var du. Det är så svårt med avel, en drömkombo kan ge bra valpar och en bra kombo kan ge drömvalpar, om du förstår vad jag menar. Så verkar allt bra i övrigt med hälsa, mentalitet osv hade jag kört :D
 
Och jag är inne i ett instabilt deppläge efter att drömtiken gick tom. Ledsen, besviken och lite uppgiven!

Tik 1 som får valpar om ca 3 veckor är en trevlig hund. Tyvärr inte lika säker på den kullen som jag var på ”drömkullen”. Tidsmässigt skulle det dock passa mig perfekt och jag tror det kan bli bra hundar från kombon.

Annars ska ju som sagt drömtikens kullsyster och kanske mamma paras till våren (löp mars/april ungefär). Problemet då är ju att leverans blir när jag inte är säker på att jag kommer kunna vara hemma heltid med valpen.

Fördelen har ju varit att jag nu hela hösten som varit, vinter, vår och fram till och med ungefär augusti 2018 vet att jag kommer vara hemma på heltid. Sedan är det oklart...

Vänta eller inte vänta är den stora frågan just nu. Tankarna varierar varje sekund hehe. Har ju lyckats köa på tre tikar nu som alla tre har gått tomma. Tur är inte min grej alltså!;)
(En av tikarna hade jag dock bestämt mig för att hoppa ur kön på innan jag fick veta att hon var tom)

Vad är det som skiljer den första kombinationen från "drömkombinationen"? Är det viktigheter som tex mentalitet eller hälsa eller är det mer oviktiga saker som tex pälsmängd, färg och storlek på hund?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 530
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 447
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
235
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 629
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp