Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Välkommen till tråden @Jast87 !

@vilse, ja, det där hälsosamtalet var lite upprepning på sånt jag redan läst om själv, men känns ändå bra att de har lite koll på en eftersom det är mitt första barn :).
 
Har varit i Edsbyn på semester hos svärföräldrarna och kom hem sent igår. Väldigt blandad vecka, med kräkpåsar i högsta hugg samt missfall av tvilling nr 2. Sjukhusen som tar emot gynfall duggar ju inte tätt precis, så efter en del turer i telefon så blev vi skickade till Gävle ca 12 mil bort för UL. Tvåan hade inte växt men det syntes en bättre bild än i måndags, det konstiga är att gulesäcken syntes tydligt samt vad man kunde tro var ett snabbt tickande hjärta, men inget foster och oj vad jag blödde under två dagar. Läkaren tror att de sk hjärtlagen är aktivitet från moderkakan. Så blir att ringa gyn nu när vi är hemma för att se hur det verkar, jag blöder knappt något längre och det som kommer är inte färskt. Tvilling nr 1 hade dock växt sedan i måndags och höll samma beräknade gravlängd som förväntat.

väldigt blandade känslor, både lite ledsen, form av upplevd likgiltighet över att inte vara riktigt ledsen och samtidigt glad att 1an än så länge finns kvar.

I övrigt så är allt sött mindre gott, medan salt och 7elevens pulvermos en hit. -jag som aldrig käkar pulvermos annars.
 
Uppdaterar

BF-Lista

Mars
11 Mars, Girasol, 5e barnet
14 Mars, Jast, första barnet
20 Mars, Rhinos, första barnet

April
1 april Vilse. 2:a barnet

Maj
 
Tack, var ju som sagt lite förberedd på det, det känns väldigt skönt att varit pessimisten och läkarna optimisterna, blir inte ett lika hårt slag i magen, även om det svider. Får se det positiva med att ettan än sålänge hänger kvar. Kräkts rejält dessutom senaste dygnen till sambons leenden (han upplever ett lugn av någon anledning medan jag ligger i böneställning utanför bilen/huset etc och spyr i mina gröna påsar till vapendragare.

Tog en Postafen i fm eftersom vi skulle till stan och handla, men icke sa nicke, spydde som en gris en timme senare :/
 
Tack, var ju som sagt lite förberedd på det, det känns väldigt skönt att varit pessimisten och läkarna optimisterna, blir inte ett lika hårt slag i magen, även om det svider. Får se det positiva med att ettan än sålänge hänger kvar. Kräkts rejält dessutom senaste dygnen till sambons leenden (han upplever ett lugn av någon anledning medan jag ligger i böneställning utanför bilen/huset etc och spyr i mina gröna påsar till vapendragare.

Tog en Postafen i fm eftersom vi skulle till stan och handla, men icke sa nicke, spydde som en gris en timme senare :/

Verkar ju lovande att ettan växer!

Blur det en del extra ultraljud nu för att hålla koll?
 
Idag kände jag min första släng av illamående. Det kom i vågor under hela förmiddagen. Dock är det svårt att säga om det är graviditeten som ligger bakom eller värmen, skulle gissa på en kombination.
 
@lil-sis ja jag ska på ett imorgon, sen vet jag inte. Men ivfkliniken vill göra ett nästa vecka enligt deras rutin, sedan så kommer ju KUB med ultraljud om några veckor sen är det ju RUL så känns som vi får ganska tätt med UL närmaste tiden :D
 
Nu är det dags för mig att skriva i den här tråden. Plussade i fredags och det blir mitt första barn. Hade lite panik i början men det börjar ge sig nu. Om allt går som det ska så blir det bf 28 mars.

BF-Lista

Mars
11 Mars, Girasol, 5e barnet
14 Mars, Jast, första barnet
20 Mars, Rhinos, första barnet
28 Mars, Olina, första barnet

April
1 april Vilse. 2:a barnet

Maj
 
Välkomna @Jast87 och @Olina!

Skriver någon av er någon sorts "dagbok" över graviditeten?
Förra gången tog jag bara en startvikt och tog några foto då och då, men inget mer. Saknar att inte kunna jämföra om magen är mindre eller större, när vissa saker började/slutade (illamående, foglossning, fixerad bebis ect ect)

Så denna gången har jag dragit igång ett exceldokumenent där jag ska kunna skriva och följa allt :D Än så länge säger inte siffrorna så mycket, är så jäkla lätt att mäta fel/dagliga variationer, men man lär kunna följa det bra sen :)

grav.diagram.png
 
Välkomna @Jast87 och @Olina!

Skriver någon av er någon sorts "dagbok" över graviditeten?
Förra gången tog jag bara en startvikt och tog några foto då och då, men inget mer. Saknar att inte kunna jämföra om magen är mindre eller större, när vissa saker började/slutade (illamående, foglossning, fixerad bebis ect ect)

Så denna gången har jag dragit igång ett exceldokumenent där jag ska kunna skriva och följa allt :D Än så länge säger inte siffrorna så mycket, är så jäkla lätt att mäta fel/dagliga variationer, men man lär kunna följa det bra sen :)

grav.diagram.png
Det går ju att begära ut journalen från förra graviditeten så har du åtminstone något mera! :)
 
Det var iofs smart. Ska jag be bm om när jag träffar henne första gången :) (visst borde hon kunna fixa det?)
 
Hej!
Hoppar in i tråden, plussade igår och har samma datum för BF som med första barnet, lite kul :)

BF-Lista

Mars
11 Mars, Girasol, 5e barnet
14 Mars, Jast, första barnet
20 Mars, Rhinos, första barnet
28 Mars, Olina, första barnet

April
1 april Vilse. 2:a barnet
5 april Smulu 2:a barnet

Maj
 
Jag har börjat må illa på morgonen och strx innan lunch så jag har köpt skorpor att knapra på när blodsockret går ner. Hjälper än så länge ;). Och så fort jag käkat frukost så släpper det, även om det är svårt att få i sig frukosten till en början. Är inte direkt sugen på mat när jag mår illa, liksom. Får bita ihop o hoppas det går över snart :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 801
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 018
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 284
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 418

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp