Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Rhinos
Jag blir illamående om jag inte äter regelbundet, sen är mina bröst ömma och har växt och lite molvärk i magen har jag också.
 
Fy fasen, var på ul igen igår, ingenting blir som man tänkt sig.

Tvilling 1 växer och mår bra av vad det ser ut som var igår enligt den 7+6 vilket diffar en dag mot befruktning så helt ok. Går in i v9 nu. Tvilling 2 däremot hade växt sedan i fredags!!!! Men hjärtaktiviteten var betydligt långsammare än då, så vi är ju överens om att det är ett pågående missfall. De trodde sig se en lite blodsamling i livmodern också. Ny tid till UL 11/8 till samma läkare -vilket var väldigt viktigt denna gång.
Det som sedan hände var att jag bad läkaren skriva ut primperan mot mina kaskadkräkningar vilket hon gjorde, vi passerar apoteket på väg ut till bilen och strax innan vi når apoteket känner jag hur det rinner. Fick värsta störtblödningen! Så hann precis in på närmaste handikapptoa och då forsade det rätt igenom byxorna och blodbadet var ett faktum. Turligt nog hade jag lång svart topp på mig, så var bara att kravla ur byxor, trosor, tvätta av sig och rota i väskan och hittar en plustampong och trosskydd i botten samt ett par rena trosor. I med det, brallor i en spypåse (har ju sagt att gröna påsar är bra ;) ) Sen snabbt in på apoteket som inte hade kö och sen direkt hem. Tar 23 minuter hem och då jag kliver ur bilen i garaget så säger det splash igen och det droppar rätt på golvet en gigantisk pöl. Så duschen och sedan värsta bindan och soffläge. Somnar 45 minuter i soffan och vaknar av att jag blöder rätt igenom igen.
Har inte sovit så mycket inatt, ingen mer störtblödning men dock fortsätter jag småblöda så nu väntar jag på att gyn ska ringa. Är trött och yr och börjar bli uttorkad då jag inte hade något att kissa nu på morgonen.

Livet känns ganska skit just nu :/
 
Blir dubbel akuttid kl 11..... Skönt att de vill kolla upp det i alla fall. Känns som jag har klippkort där numera :(
 
Ettan mår bra och nu hade tvåans hjärtaktivitet avstannat. De kunde inte säga exakt vad som blött men tvåans hinnsäck har ändrat form så antagligen försökte kroppen göra sig av med den igår. Även om vanligast är att kroppen resorberar när det är tvillingar.

Sa till doktorn att jag känner mig lite yr och gjort sen en vecka ungefär. Så fick ta blodtryck och hb; 105/65 samt 103 så inte så konstigt jag känner mig lite vinglig mellan varven. järntabletter nästa. Återbesökstiden 11/8 kvarstår.
 
Ettan mår bra och nu hade tvåans hjärtaktivitet avstannat. De kunde inte säga exakt vad som blött men tvåans hinnsäck har ändrat form så antagligen försökte kroppen göra sig av med den igår. Även om vanligast är att kroppen resorberar när det är tvillingar.

Sa till doktorn att jag känner mig lite yr och gjort sen en vecka ungefär. Så fick ta blodtryck och hb; 105/65 samt 103 så inte så konstigt jag känner mig lite vinglig mellan varven. järntabletter nästa. Återbesökstiden 11/8 kvarstår.

Vilket bök! Synd att man inte kan hjälpa kroppen att bli av med bara den trassliga tvåan.
 
Vilket drama det är för dig @Girasol. Måste vara jobbigt att gå och veta att det är något på gång men inte veta när eller hur det ska sluta :S. Det är otroligt skönt att höra att ettan verkar vara en stark en, hoppas verkligen att det fortsätter så.
 
Jag smyger in här, en smula chockad efter ett positivt graviditetstest. Jag vet ju hur barn blir till men det gick så himla fort. Jag vet väldigt lite, när måste (bör) jag gå till en barnmorska? Hur vet man hur långt gången man är? Är det något jag absolut inte får äta?
 
Ring bm med en gång, så hjälper hon dig med alla frågor :)
Annars räknar man senaste mensens första dag som första dag i graviditeten. Dvs du är runt vecka2 när du har äl, och runt vecka 4 (oftast) när du plussar :)
 
Grattis @Lo_ ! Jag ringde bm när jag var i v. 5 (går in i v. 8 imorgon) och fick tid för informationssamtal i v. 6 och inskrivning med blodprov osv i v. 12. :)
 
shit vilken inre stress jag känner idag. kom på att jag nog ska kolla biverkningarna på primperan ( mot illamående) och ska nog inte äta 3 tabletter per dygn i alla fall... Fast jag kräks inte så mycket -alltid något.
 
shit vilken inre stress jag känner idag. kom på att jag nog ska kolla biverkningarna på primperan ( mot illamående) och ska nog inte äta 3 tabletter per dygn i alla fall... Fast jag kräks inte så mycket -alltid något.

*hoppar in i tråden litegrann*

Jag hade också enorma biverkningar av Primperan när jag fick det mot illamåendet. Den där inre stressen känner jag igen... Jag fick byta och ta Zofran istället, en enorm lättnad! Kolla med din läkare om du inte kan få det istället, det var inga som helst problem för mig att byta (sen att den hade andra biverkningar är väl inte jättekonstigt, men de var lättare att leva med).
 
shit vilken inre stress jag känner idag. kom på att jag nog ska kolla biverkningarna på primperan ( mot illamående) och ska nog inte äta 3 tabletter per dygn i alla fall... Fast jag kräks inte så mycket -alltid något.

Jättetrist med missfallet, även om det var väntat :(
Det där med inre stress känner jag igen, fick samma förra gången. Jag hade dock turen att kunna klara mig på 2 tabletter per dag, även om 3 hade varit önskvärt :p
 
Jag kräks ju ändå... Bara att det stannar på 1-2 gånger per dag istället för hur många kaskadkräkningar som helst. Det har även blivit att jag känner ett illamående nån minut innan för det mesta, nu när jag äter primperan, innan bara tvärvände det. Jag har även noterat att rör jag mig kräks jag ännu lättare, så försöker sitta still minst en halvtimme efter att jag ätit, så en del hinner sjunka undan. Men är ganska trött på det :/
Frågan nu är, hur många veckor kommer jag kräkas den här gången? 22 veckor som mest vid tidigare graviditeter. ja eller 22, 16 och 20 veckor med pojkarna och endast 2 gånger med flickan. Så jag gissar att det är en pojk den här gången också ;)
 
Kl

Min starkaste känsla är oro. Tänk om jag inte alls vill ha barn, ångrar mig och vill ha mitt gamla liv tilbaka? Det snurrar och snurrar i huvudet.
 
Och här har illamåendet kommit nu. urk och fy och jag är bara skitgnällig och deppig.
Hatar verkligen att vara gravid och vill bara lägga mig ner och gråta:crazy:
Verkar hittills bli ganska likt förra gången, dvs ett "långsamväxande illamående" resulterar i diarré och fortsatt illamående, "plötsligt påkommet illamående" resulterar i kräkning och avslutat illamående.
Tyvärr är det "långsamväxande" illamåendet betydlig vanligare vilket gör att jag går med illamående hela dagen.. :(

Skickat via vårdkontakerna till bm nu i varje fall, hoppas att tabletterna hjälper denna gången (förra gången fick jag ingen hjälp av dem förrän vid v 8-9 något)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 810
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 024
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 284
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp