Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lo_
Det är ganska vanliga tankar, framför allt vid första barnet. :)
Känner du att du behöver prata mer så ring din barnmorskemottagning så kan de hjälpa dig :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Och här har illamåendet kommit nu. urk och fy och jag är bara skitgnällig och deppig.
Hatar verkligen att vara gravid och vill bara lägga mig ner och gråta:crazy:
Verkar hittills bli ganska likt förra gången, dvs ett "långsamväxande illamående" resulterar i diarré och fortsatt illamående, "plötsligt påkommet illamående" resulterar i kräkning och avslutat illamående.
Tyvärr är det "långsamväxande" illamåendet betydlig vanligare vilket gör att jag går med illamående hela dagen.. :(

Skickat via vårdkontakerna till bm nu i varje fall, hoppas att tabletterna hjälper denna gången (förra gången fick jag ingen hjälp av dem förrän vid v 8-9 något)

Vad är det för tabletter? Jag mår illa i stort sett hela dagarna, lite bättre framåt kvällen...
 
Finns flera man kan äta, pimperan, lergigan ect. Kommer inte ihåg om de är receptfria eller inte, men hör med din bm så kan hon hjälpa dig vidare :)
 
Då är vi två @Lo_


Vi kan peppa varandra!
Ja jättegärna! Har du nyligen också upptäckt att du är gravid? Idag har jag iaf haft en hyfsat lugn dag och inte panikat mer än någon gång sådär ;-). Jobbar i en miljö där jag träffar många barn, och gärna trötta, skrikiga sådana så jag påminns regelbundet om man säger så:nailbiting:
 
Puttar upp listan, ni som är nya - skriv gärna in er!

BF-Lista

Mars
11 Mars, Girasol, 5e barnet
14 Mars, Jast, första barnet
20 Mars, Rhinos, första barnet
28 Mars, Olina, första barnet

April
1 april Vilse. 2:a barnet
5 april Smulu 2:a barnet

Maj
 
Då är vi två @Lo_
Vi kan peppa varandra!

Ja jättegärna! Har du nyligen också upptäckt att du är gravid? Idag har jag iaf haft en hyfsat lugn dag och inte panikat mer än någon gång sådär ;-). Jobbar i en miljö där jag träffar många barn, och gärna trötta, skrikiga sådana så jag påminns regelbundet om man säger så:nailbiting:

Det är sånthär som dessa trådarna är så bra för! :) Ofta finns det någon annan med samma funderingar, samma oro, eller samma panik. :D Dessa trådarna är jättebra för att gnälla, älta och bara snacka skit :)

Får jag fråga vad det är du har panik över? Förändringen? Inte planerat? :)
 
[QUOTE="vilse, post: 16537607, member:får jag fråga vad det är du har panik över? Förändringen? Inte planerat? :)[/QUOTE]


Att det är så stort och oåterkalleligt tror jag. Om jag kommer bli en dålig förälder som saknar mitt gamla liv. Det är visst planerat men eftersom jag inte är jätteung trodde jag det skulle ta ett tag så jag hann vänja mig lite mer vid tanken, men det hanns inte riktigt;) . Jag har i kanske 10 års tid tänkt mycket fram och tillbaka och varken att skaffa barn eller låta bli har varit självklart.
 
du har 9 månader på dig att vänja dig nu i varje fall ;)
Det är ganska vanliga funderingar du har (jag hade precis samma), och de lär troligen komma tillbaka flera gånger under dessa månader :p

Min första tanke, både denna och förra graviditeten, var "shit. Varför i helskotta gjorde jag detta?!?! Detta kommer ju aldrig gå! :eek: "
Och inför ivarjefall första hade jag då en biologisk klocka som samtidigt satt och skrek åt mig att skynda på :D
 
du har 9 månader på dig att vänja dig nu i varje fall ;)
Det är ganska vanliga funderingar du har (jag hade precis samma), och de lär troligen komma tillbaka flera gånger under dessa månader :p

Min första tanke, både denna och förra graviditeten, var "shit. Varför i helskotta gjorde jag detta?!?! Detta kommer ju aldrig gå! :eek: "
Och inför ivarjefall första hade jag då en biologisk klocka som samtidigt satt och skrek åt mig att skynda på :D

Ja exakt så- "hur kunde du göra nåt så huvudlöst galenpanna!?". Samtidigt som den ömma fadern försöker ignorera det faktum att jag flippat ur och säger "att det kommer ordna sig och bli superbra". Hur vet han det liksom :nailbiting:?
 
Finns flera man kan äta, pimperan, lergigan ect. Kommer inte ihåg om de är receptfria eller inte, men hör med din bm så kan hon hjälpa dig vidare :)

Postafen är receptfria och de min bm rekommenderar i första hand. Funkade ju inte alls på mina kaskadkräkningar, men många med "enbart" illamående blir jättebra hjälpta :)
 
Postafen är receptfria och de min bm rekommenderar i första hand. Funkade ju inte alls på mina kaskadkräkningar, men många med "enbart" illamående blir jättebra hjälpta :)

Men blir man inte trött av dom? Har 40 min till jobbet och kör bil så jag vill inte bli trött...
 
Olika. Testa och se! Behöver ju inte ta en just innan du sätter dig i bilen.

Fick svar från bm just, hon ringer upp under dagen. Behövde visst veta lite mer om mig innan hon skrev ut lergigan till mig. (där är laktos i postafen som jag inte tål)
 
@Lo_

Jag plussade för någon vecka sen, är i v 5 nu bara och det var planerat osv men tog sig på första försöket och trodde ärligt inte de skulle gå så snabbt, pga att jag äter (åt) mediciner som typ motverkar graviditet (mot smärta och inflammation, artos).. Så lite oväntat var det dock ändå!
 
Olika. Testa och se! Behöver ju inte ta en just innan du sätter dig i bilen.

Fick svar från bm just, hon ringer upp under dagen. Behövde visst veta lite mer om mig innan hon skrev ut lergigan till mig. (där är laktos i postafen som jag inte tål)

Ok då ska jag testa de receptfria och se, sitter just nu på jobbet och det är skitjobbigt med illamåendet....
 
Jag brukar äta prostafen mot åksjuka och då brukar jag ta tabletten en timma innan jag ska åka, vilket är rekommendationen. Jag blir trött först 3-4 timmar efter att jag tagit tabletten så det borde vara lugnt om du tar den precis innan du hoppar in i bilen. :)
 
Är nu i v. 8 och är hungrig konstant känns det som. Kan äta en rejäl måltid och bli svinhungrig igen efter bara någon timma. Kanske ska börja äta lite mindre men oftare istället ;).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 531
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 198
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 477

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp