Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjoo, jag bara ääääääskar Lergigan Comp. Inget illamående alls idag nästan :bump:
Dock, precis som Girasol skrev, tusan vilken inre stress som kom istället :meh Kan inte minnas att det var så mycket förra gången..
Men, tagit två tabletter (av max 3), och än är det hanterbart. Ska se till bara att inte ta tabletten precis innan det är dax att sova middag för det blir inget bra :p (super stressad, pulsen känns som om den skenar, och det bara flimrar för ögonen när jag blundar)
 
Har även fått tid för inskrivning, 11 sep blev det. Då skulle jag tydligen vara i vecka 11+x något :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Får uppdatera listan då de två sista ultraljuden angett en dag tidigare ;)
Var på ul nu i em och allt ser himlans bra ut med vår solo-tvilling. Har fortfarande rester kvar av den andra men läkaren var nöjd.

BF-Lista

Mars
10 Mars, Girasol, 5e barnet
14 Mars, Jast, första barnet
20 Mars, Rhinos, första barnet
28 Mars, Olina, första barnet

April
1 april Vilse. 2:a barnet
5 april Smulu 2:a barnet

Maj
 
Konstigt är att från att gjort fyra kaskadkräkningar på en dag och en massa ulkanden gå till en minispya till än så länge "peppar peppar ta i trä" inte kräkts alls idag så är jag nöjd :)
 
@Girasol Vad glad jag blir att det ser bra ut för ettan och att kräkningarna verkar avta. Hoppas det fortsätter så. Tänkte, när det finns rester kvar, kommer de stötas ut med tiden eller hur funkar det när du har ett levande foster i livmodern?

För mig har illamåendet på morgonen lugnat ner sig men blir lättre åksjuk om jag åker bil innan lunch tex ;). Känns som att jag äter heeeela tiden och brösten har växt så att endast 2 behåar passar mig.
 
Jag har blött massor men embryot finns kvar, läkaren sa att kroppen kommer resorbera den. För varje ul så mäts den och den krymper, -små blödningar eller bruna flytningar lite huller ombuller kan jag dock räkna med ett tag framöver.
 
@Girasol vad skönt att solo-tvillingen mår bra och att kräkningarna börjar ge sig.

Nu äter jag i alla fall postafen på morgonen innan jag åker till jobbet och ditresan går bra men sen hemresan är jobbigare. Sen har jag även testat sånna där sjösjukearmband och de funkar bra men är ganska så avslöjande...;)

Sen har jag även blivit väldigt kräsen med mat, gröt som jag brukar äta på morgonen går inte utan nu är det smörgåsar som gäller...

@Rhinos här är en till som äter hela tiden och som har fått stora utåtstående ömma bröst... jättekul, jag som var så nöjd att brösten har krympt precis innan graviditeten...
 
BF-Lista

Mars
10 Mars, Girasol, 5e barnet
14 Mars, Jast, första barnet
20 Mars, Rhinos, första barnet
28 Mars, Olina, första barnet

April
1 april Vilse. 2:a barnet
5 april Smulu 2:a barnet
10 april Elisha 1:a barnet

Maj



Skrev in mig :)
 
Gammal användare smyger in med anonymt nick (om någon anar vem jag är, snälla avslöja mig inte).

Misstänkte att ett oskyddat samlag för några veckor sedan var väldigt nära ägglossningen och mycket riktigt testade jag positivt idag. Det är ett välkommet plus, jag och sambon har inte försökt aktivt men vi har inte heller skyddat oss till hundra procent (bevisligen) eftersom vi hade tänkt försöka aktivt i princip från och med nu. Timing, med andra ord!

BF räknades fram lite på en höft då jag inte minns exakt när min senaste mens var, men testet sa 3+ och jag vet precis när mensen innan det var så jag borde inte vara helt fel ute.

Så nu får vi se om det här går vägen!

---

BF-Lista

Mars
10 Mars, Girasol, 5e barnet
14 Mars, Jast, första barnet
20 Mars, Rhinos, första barnet
28 Mars, Olina, första barnet

April
1 april Vilse. 2:a barnet
5 april Smulu 2:a barnet
10 april Elisha 1:a barnet
22 april, Siri, första barnet

Maj
 
Jaha, då får jag väl hoppa in här också :) Plussade idag och är fortfarande lite i chock men iaf. Räknat på äl-datumet (äl-symptom, inte använt stickor).

BF-Lista

Mars
10 Mars, Girasol, 5:e barnet
14 Mars, Jast, 1:a barnet
20 Mars, Rhinos, 1:a barnet
28 Mars, Olina, 1:a barnet

April
1 april, Vilse, 2:a barnet
5 april, Smulu, 2:a barnet
10 april, Elisha, 1:a barnet
13 april, Kanintant, 1:a barnet
22 april, Siri, 1:a barnet

Maj
 
Deppinlägg :(

Jag hatar verkligen att vara gravid:( idag fick sonen åka iväg till mormor då jag känner mig som en hemsk mamma. Trött, svårt att äta, dåligt tålamod ect ect. Just nu ångrar jag denna graviditeten djupt. Fattar inte att jag gick på det igen, jag hatade det redan förra gången, men då hade jag i varje fall inget barn att ta hänsyn till. :cry:
Samvetet gnager, jag bölar och livet känns bara skit :(
 
Deppinlägg :(

Jag hatar verkligen att vara gravid:( idag fick sonen åka iväg till mormor då jag känner mig som en hemsk mamma. Trött, svårt att äta, dåligt tålamod ect ect. Just nu ångrar jag denna graviditeten djupt. Fattar inte att jag gick på det igen, jag hatade det redan förra gången, men då hade jag i varje fall inget barn att ta hänsyn till. :cry:
Samvetet gnager, jag bölar och livet känns bara skit :(

*kramar om* Du är inte det minsta hemsk, tänk inte ens så. Jag tror sonens glädje över ett syskon kommer överväga några månader med sämre energi. Och tänk, några månader av hela hans liv, jag tror nog att all övrig tid kommer överväga den här tiden med hur många hästlängder som helst.
 
Jo, du har säkert rätt. Men det är inte så lätt att få en 15 månaders att förstå det :(
Mamma ringde just och sa att hon tar sonen inatt också, så har jag rejält med tid att återhämta mig. Gubben är också påväg hem, så förhoppningsvis känns det bättre snart.... :(
 
Nej det är klart inte lätt, men det är väl iaf väl att han kan få lite tid med mormor iaf. Hoppas du hinner vila upp dig lite iaf. *kram*
 
Jag mår också väldigt bra :) Har haft molvärk/spänningar i flera dagar i livmoder/äggstockar men inte så man blir störd av det. Enda är att jag varit lite yr, känt mig en anings salongsberusad/zombie, särskilt på jobbet men inte värre än att man står ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 551
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 288
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 301
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 539

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp