Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Foglossningarnas tid är här :cool: :devil: och jag mår förutom det ungefär såhär :yuck:... Arg, irriterad, kräkig,trött, kräkig, arg and so on. :down:. Det enda jag inte är, är att vara ledsen och lipig -konstigt nog.

Om jag missat gratta någon i tråden till sitt + och graviditet så gör jag det nu : GRATTIS :banana:

Ps. mjukglass med chokladsås är skitäckligt att kräkas upp :meh: -never again.
 
Roligt at det kommer inn flera i tråden. Grattis till dere.

Jag var hos BM för två dagar sedan, 8+4. Bara helsosamtal. Inte så interessant men da har jag truffet henne och vet vart det är. Fick tid för inskrivning 21 August. Da får samboen vare med.

Annars mår jag okay. Illamående har kommet lite tilbaks, och mycket trött. Inte särskild mycket jag orkar efter jobbet. Och blir stressad av hur mycket vi har å fixe her hemma och i stallet och med hästarna.

Någon på jobbet vet nu. Tycker det är för tidligt men var svårt och låte bli då jag inte ville jobba i strålning.
 
Åh grattis till er alla! Jag tillhör vår2014 å kan inte fatta att det redan finns en vår2015 tråd. Tiden springer i väg å här sitter jag nu med min guldklimp :love:.
 
Usch drömmarna är inte roliga. Minns dem med fasa sen förra gången :p
De blev så otroligt levande och hänger kvar mycket längre. Minns en dag då jag var arg/ledsen en hel dag på gubben för något jag drömt (han hade alltså gjort dågot dumt i drömmen). Jag visste om att det inte var sant, men kunde inte skaka av mig känslan. Riktigt jobbigt.
 
Jahaja då har man fått för sina foglossningar så det heter duga idag. Har så jävla ont att jag knappt vill vända mig i sängen :(
Allt för en stillsam och kort ikearunda med bäckenbälte på.
 
@Girasol Sidenlakan och sidennattlinne håller en del av mina foglossningar i schack. Vi har flera sidenlakan. Dels från sidenselma men vårt bästa har vi köpt på någon dansk sajt. Då har de blandat i lite polyester i sidenet så att lakanet är lite tjockare. Hojta om du vill ha sajten så ska jag kolla upp.

Mvh Miks
 
De tre första kräktes jag mellan 16-22 veckor och jag fick foglossning väldigt tidigt. Fjärde gången så hade jag foglossning som tidigare men kräktes bara två gånger på hela graviditeten. De tre första blev grabbar medan den fjärde är en tjej. Så ska jag utgå från det så är det en gosse i magen... Förhoppningsvis går det att se på RUL, har ju inga bäbisgrejer kvar förutom resesängen.
 
@Girasol Sidenlakan och sidennattlinne håller en del av mina foglossningar i schack. Vi har flera sidenlakan. Dels från sidenselma men vårt bästa har vi köpt på någon dansk sajt. Då har de blandat i lite polyester i sidenet så att lakanet är lite tjockare. Hojta om du vill ha sajten så ska jag kolla upp.

Mvh Miks

Intressant! Hur hjälper sidenlakan vid foglossning?
 
Vad kul att vi börjar bli ett gäng i tråden! Välkomna alla nyplussade.

Vi har nu valt att berätta för både mina och sambons föräldrar. Vi träffar dem väldigt ofta i sommar och vi orkar inte smussla ned alkoholen osv mer och väcka spekulationer utan tyckte det var bättre att berätta nu istället. Det känns väldigt bra att de vet och alla blev väldigt glada över beskedet :).

Vi vill dock vänta med att berätta för övriga släkt och vänner tills vi haft vårt första ultraljud i v. 12.

Vilka har ni berättat för och hur resonerar ni kring det?
 
Berättat för? behöver inte berätta, det syns :crazy:. Ser ut som 6 månaden. T o m läkare och ssk kommenterade det i torsdags. Igår köpte vi glass på Max och då vi går ut därifrån passerar vi en barnfamilj, varpå flickan ca 5 år gammal pekar på mig och högt och ljudligt säger: titta, hon har en bäbis i magen! :banghead: :love: :D -blandade känslor.

Större delen av min garderob går ej längre att använda och jeansen är en decimeter mellan knapp och knapphål. Jag har inte gått upp i vikt och inte blivit bredare om häcken utan bara ett bowlingklot på magen -i v 10!
 
@Miks
Jag skulle gärna ha butiksnamnet! Hade ganska stora problem med foglossning sist och räknar med att det dyker upp hyffsat tidigt denna gången med :meh:
 
@Girasol
Tror du inte magen växt så mycket pga tvillingarna?samma sak med kräkningarn?
Allt kanske blir lite mer "lagom" nu när det bara är en?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 795
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Startar en ny tråd åt er som väntar barn våren -17 :) Mars April Maj
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 400
Senast: Hyacinth
·
Ridning Har sett att flera andra årtal har egna trådar. Så varför inte skapa en tråd för våra 02or då?! För jag kan väl knappast vara den enda...
Svar
5
· Visningar
1 304
Senast: fio
·
Tjatter Nej men vad säger ni? Nu är det väl ändå dags att dra igång anmälan för årets version av Secret Easterbunny? :D Jag drar reglerna i...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
10 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp