Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Grattis på födelsedagen AKB!!

Kl
På agendan idag står gruppschema först och sedan lite hemstudier för mig innan Milton ska hem från dagis. Kanske jag tar en paus sista stunden från pluggandet och plockar undan i garaget, alla skivor är uppe på väggarna i boxarna nu så rester ska plockas undan och lite annat smått. Och nu lämnar jag plats till svetsen som ska sätta ihop det sista på ramarna (för träet i boxväggarna kommer kanske på plats i helgen!).
En fråga bara, har kanske frågat er här innan men frågar igen ändå. Delar till dörrarna, så som u-järn som dörren åker genom nere vid golvet, stoppar uppe i skenan (så dörren inte glider igenom och ut från skenan) och en stopp längst ner når man stänger dörren, vart går sådana enskilda delar att köpa??
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*

Tack allihopa! Hade glömt av att jag fyller år tills igår, när jag va på banken och banktanten sa grattis i förskott till mig :o
Har, sen några år tillbaks lidit av åldersnojja :angel: Mest för att nu är man 26 år och varit arbetslös hur länge som helst. Känns som att vid denna tiden i livet ska man ha fast jobb.
Att få första barnet innan 25 klarade jag av iaf :bump: Nu ska jag bara se till att få andra barnet innan jag är 27 ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Godmorgon till dej oxå!

Idag är det ju min lediga dag så idag ska vi: städa inne, städa ute, fix stallet, baka til jobbet imorgon, storhandla... Sen är nog dagen slut tror jag.... Bäst att börja direkt ;)

Jo, jag ska sätta ut anonsen på fölungen oxå... Jag ska, jag ska......
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Grattis!!! :banana:

Men du, 26 är ju ingen ålder! ;) Nästa år fyller jag 35 och maken 40 och det är gammalt!!!!! :eek: De sjuka är att jag inte känner mig ett dugg gammal inombords, utan fortfarande typ 20. :D Och min man fattar inte hur han kan bara gift, vara husägare och snart tvåbarnspappa när han knappt är vuxen. :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Vilgot har skaffat tjej!! Eller det är iaf en tjej på dagis som skaffat honom! :eek: Hon är ett år äldre och går och kramar och pussar på honom och säger att han är fin och duktig, att hon tycker om honom och att han har mjuka fina kinder.

Börjas det redan nu?! :eek: ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Haha Milton har haft en tjej länge! :D dom pussas och kramas!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

En fråga bara, har kanske frågat er här innan men frågar igen ändå. Delar till dörrarna, så som u-järn som dörren åker genom nere vid golvet, stoppar uppe i skenan (så dörren inte glider igenom och ut från skenan) och en stopp längst ner når man stänger dörren, vart går sådana enskilda delar att köpa??

Svarade dig i del 15 (16) men du kanske missade svaret?!

Pappa gjorde dom grejorna själv, och din pappa verkar också händig och svetskunnig så det kanske han fixar?! Annars kolla typ Pegasusboxen eller dyl. Vi har också Hendersonskenor till boxarna så därför gjorde pappa U-profilen till dörrarna och stoppen i skenan själv!

*kl*

GRATTIS AKB!!!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Haha, mysigt :D H är extremt pussig av sig, så han brukar krama och pussa sina jämnåriga tjejkompisar (skulle säkert krama och pussa killar också men det finns inga sådan i umgängeskretsen).

*kl*
Ja vad händer här då.. H har rosslat och hostat sig igenom en natt till. Intressant nog så verkar han själv knappt vakna av det men jag kan förstås inte sova.

Ska nog försöka ta oss iväg och vaccinera katterna efter lunch. Och så ska jag jobba en del. Och försöka hinna galoppjobba hästarna.

Precis just nu ska jag skicka in jobbansökningar, pust.. Fortfarande inte ett ljud från jobbet jag var på intervju för förra måndagen, så jag har räknat bort det. Förvisso var det ju extremt sega på att kalla till intervju - annons i början av juni och intervjuer i mitten av september! Men eftersom hon som är marknadschef ska gå på föräldraledighet i november sa de att de ville tillsätta tjänsten så snart som möjligt och, tja.. De kunde väl iaf meddela så jag slipper gå och vänta på telefonsamtal eller mail.

Jag är inte föräldraledig längre, FYI. Utan har ett 2-veckors konsultuppdrag åt förra arbetsgivaren. Kommer jobba mestadels kvällstid för att lösa det med barnpassningen, maken ska ju vara hemma från oktober. Känns lite skumt att inte vara föräldraledig.. Men eftersom jag är hemma och jobbar hemifrån så känns det inte så stor skillnad ännu :) Divisionschefen för samma företag ringde härom veckan och sa att det fanns en del saker att göra men nu låter det annorlunda. Eller inte negativt, men att han ska ta upp det på nästa divisionsledningsmöte. Damn. Hade ju varit perfekt om det blev intajmat med detta uppdrag.

Jaja, så mycket jag kan pladdra för att slippa skriva personliga brev :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Grattis!!!

Ska ha två lektioner i dag. Men bilhel****t vägrar starta, vi har något skumt startfel på den. Ibland startar den fint och ibland efter en massa lirkande och ibland inte alls. Så jag missar första lektionen och nu kommer min mamma och ska hämta mig så jag hinner med den andra.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Just ja, jag måste också vaccinera katterna. Hur i hela friden ska jag lösa det?! Jag kan inte ta två burar och Vilgot ensam... Jag får helt enkelt be maken sluta tidigt någon dag nästa vecka, dvs hans sista vecka på nuvarande jobbet. Lär inte bli lätt. :crazy:

Vad enkelt livet var innan man fick barn! ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Just ja, jag måste också vaccinera katterna. Hur i hela friden ska jag lösa det?! Jag kan inte ta två burar och Vilgot ensam... Jag får helt enkelt be maken sluta tidigt någon dag nästa vecka, dvs hans sista vecka på nuvarande jobbet. Lär inte bli lätt. :crazy:

Vad enkelt livet var innan man fick barn! ;)

Inser vilket lyx man har som har en bra veterinär! Våran gårdsveterinär som vaccinerar hästarna tar med sig kattvaccin också så fixar vi biffen samtdigt! H*n är verkligen guldvärd!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Våra kissar åkte hit tillsammans i en bur och representanten från Djurskyddet rekommenderade att de även fortsättningsvis skulle åka tillsammans så det underlättar. Katterna i ena handen och H i den andra. Fast sen är jag ju inte gravid heller :)

Emmah: Hästarna ska vaccineras men tänkte aldrig på att nämna kattvaccin när jag ringde igår. Har funderat på det idag men.. Mja.. Vet ju aldrig när han dyker upp heller, eftersom det blir när han har uppdrag i området. Men i framtiden tror jag det blir att boka samtidigt eftersom det faller sig så bra :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Grattis AKB :banana: :bump:

Här är det jobb på schemat idag. 15.30-00. Väntar på att Iggy ska vakna så vi kan äta innan det är dax för dagis kl 14.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Har vi kanske samma veterinär?! :D vi brukar iaf komma överrens om ett senaste datum, har han inte uppdrag hit ut innan dess brukar han komma ut enkom. Men de bönder som finns kvar här ute har också han så det händer titt som tätt att han måste ut hit!

Ett bra tips iaf som funkat väldigt bra för oss!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag hade gärna haft dom i samma bur, men Mis är för stor och dessutom är de inte kompisar. Mis skulle aldrig förlåta mig om jag stängde in hennes fiende i samma bur.

I allra värsta fall får jag väl åka första dagen på nästa f-ledighet. Men det vill jag helst inte.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Grattis på födelsedagen! :bump:
Inte behöver du ha åldersnoja heller, jag känner mig hur ung som helst :D

*kl*
Har fått penicillin :( bihålorna vill inte ge med sig och det ger ju iaf mig duktig tandvärk... ruttet kan jag faktiskt tycka att det är med både pc och sinuit :cry:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*

Tack allihopa! Hade glömt av att jag fyller år tills igår, när jag va på banken och banktanten sa grattis i förskott till mig :o
Har, sen några år tillbaks lidit av åldersnojja :angel: Mest för att nu är man 26 år och varit arbetslös hur länge som helst. Känns som att vid denna tiden i livet ska man ha fast jobb.
Att få första barnet innan 25 klarade jag av iaf :bump: Nu ska jag bara se till att få andra barnet innan jag är 27 ;)

Äh, stressa inte. Jag känner nästan ingen som hade fast jobb när de var 26, tror det är ganska ovanligt nuförtiden, många pluggar ju fortfarande då eller har vikariat/projektanställningar. Jag är 35 och har fortfarande aldrig haft fast jobb, det du! ;) (hoppas på att lyckas få ett innan fyrtioårsdagen, men det är inte sagt)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag säger varken bu eller bä om era tidigare diskussioner. Jag ville bara påpeka att det Mabuse skriver innehåller en ganska viktig poäng som kanske går om intet för tidigare groll, jag tror nämligen att ni missar det.

Jag tror inte det var ett påhopp alls på vare sig dig eller någon annan som privatperson, mer ett allmänt påhopp om hur man uttrycker sig och hur det tolkas.

Tack! Det var så mina inlägg var menade, och det är tråkigt om gammalt groll (?) från andra i tråden gör att de tolkar det jag skriver som personliga påhopp.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Det är allt ett projekt att ha barn med sig.. Mina kissar skötte sig med bravur idag. Dock glömde jag vaccinationskorten hemma i skötväskan :grin: med 3 mil enkel väg. Var nära att vända hem och skita i det men gick in och pratade med dem. Och det var inget problem att få stämplarna i efterhand, bara att spara kvitto och de små flaskorna :)

Emmah: det är garanterat samma veterinär ;-) Finns väl bara en förutom distriktarna som åker ut? Gillar egentligen distrikt bättre men han är något billigare och när det bara gäller småsaker så vinner det!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 415
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 659
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 406
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 157
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp