Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

aneka

Trådstartare
Välkomna till del 17!
Del 16 tog 1månad och 17dagar att fylla! :love:

Januari
15/1 uva - första barnet - pojke (18/4)

Mars
1/3 Svartfot - första barnet - flicka (8/3)
9/3 Doris - pojke (11/3)

April
5/4 Oregano - första barnet - pojke (10/4)
12/4 Mikan - pojke (31/3)
13/4 - Juzzzen- första barnet - flicka (15/4)
13/4 _saga_ - första barnet - flicka (23/4)
17/4 Cattan - första barnet - pojke (31/3)
21/4 Lottch - första barnet - flicka (20/4)
26/4 Zody - första barnet - flicka (14/4)
27/4 Macken22 - första barnet - flicka (7/6)
28/4 Viv - första barnet - pojke (2/5)

Maj
3/5 AKB - första barnet - pojke (17/4)
5/5 Michellan95 - första barnet - flicka (6/5)
10/5 Western_Ivy - första barnet - flicka (21/6)
11/5 Ia* - andra barnet – flicka (12/5)
21/5 EmelieR - första barnet - flicka (2/6)
22/5 Cyllene - första barnet - pojke (12/5)
23/5 Emmah.S - första barnet - pojke, (15/5)
28/5 Armani__ - första barnet - pojke (27/5)

Juni
7/6 Zazzarazz – första barnet – flicka
20/6 Kaktusblomma – första barnet – flicka


Juli
9/7 Modett - första barnet - pojke (25/6)
28/7 aneka - första barnet - pojke (23/7)

Aug
26/8 Bollen - andra barnet - flicka (22/8)

Bf lista för barn nr 2 & 3!
Oktober -11
26 - Mikan, tredje barnet(Datum efter RUL)

November -11
15 - Oregano, andra barnet(Datum efter RUL)

Dec -11
13 - aneka, andra barnet(Datum efter RUL)

Januari -12
12 - Emmah.S, andra barnet(Datum efter RUL)

April - 12
25 - Macken22, andra barnet
27 - Western_Ivy, andra barnet

Maj?
Lottch, andra barnet


:banana::banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Tjohoo! :banana::bump:
Hoppas bara vi kan få hit zody igen :) Inte ett inlägg gjorde hon i förra tråden.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Ja jag har tänkt på henne i några dagar nu och hoppas att allt är bra med dem och huset! Hoppas hon hinner kika in en snabbis någon dag och säga hej iaf! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Bra där aneca!! Shit jag kan knappt fatta att vi fyllt 16 listor, det är ju jättemycket! Och jag tycker det är jättehäftigt! Detta borde utses till årets tråd (om det nu finns en sådan tävling någonstans på buke :D )

Kl

Mabuse; om du kikar in här så vill jag bara säga att vi har verkligen helt olika sätt att se på saken, eller på det mesta skulle jag vilja påstå. Du ifrågasätter mitt sätt att behandla/bli behandlad av min sambo och förstår faktiskt inte alls hur din liknelse "Ja, nu vill det till att jag hinner fixa middag innan mannen kommer från jobbet, annars lär man ju få sig en örfil". skulle kunna liknas med det jag skrev.
Sedan tycker jag att man faktiskt kan skämta om väldigt mycket, bland annat det ironiska (som visas Tydligt med hjälp av bland annan :D och ;) ) om att få sambon att gå med på att handla barnvagn.
För JA det var mest ironi, eftersom jag köper en barnvagn om jag tycker att vi har behov av det och det är givetvis viktigt att vi är överens om sådant som berör flera tusenlappar, vilket vi givetvis är. Hade han verkligen inte velat så hade vi inte handlat (vi har spanat lite på vagnen i ett par veckor och nu hade vi ett större behov av den).
Tycker egentligen inte att jag behöver förklara mig för sig mer och tänker därför inte skria mer om detta i denna tråd.

Och för att svara på det du skriver, calazirya; så vill jag poängtera att vi inte "gaddar ihop oss", det är nog bara så att vi faktiskt inte alls håller med i det mabuse säger. Jag känner faktiskt att det från början kändes som ett påhopp gentemot mig från mabuse.
Och när hon skriver som hon gör (vilket har hänt andra gånger och i andra trådar) får hon kanske räkna med att folk inte alls håller med henne (vilket jag tror att hon gör?).
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag säger varken bu eller bä om era tidigare diskussioner. Jag ville bara påpeka att det Mabuse skriver innehåller en ganska viktig poäng som kanske går om intet för tidigare groll, jag tror nämligen att ni missar det.

Jag tror inte det var ett påhopp alls på vare sig dig eller någon annan som privatperson, mer ett allmänt påhopp om hur man uttrycker sig och hur det tolkas.

Nog omrört i er tråd, jag avviker nu :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Lottch: DAMN, har försökt svara på ditt inlägg flera gånger idag men mitt wifi fungerar godtyckligt.

Förutom de råd du nämnde så fick vi även råden att försöka lugna (skriken och gråten gör det ju snarare värre..), ge febernedsättande och avsvällande nässpray :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Bollen- superfin tårta!!!

Mikan- hoppas det löser sej med hästen!

Kan man beställa fler timmar per dygn någonstans tror ni??? Skulle behöva det ;) Känner som dej Armani, hinner ingenting. Ska försöka börja med lösdriften i helgen.

Ska försöka skriva lite mer imorgon när jag är ledig.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Du skulle kunna få några timmar per dag av mig. Har alldeles för många som jag måste lyckas fördriva på något sätt. 4h per dag i 1-2 månaders tid räcker det? ;)
Visst har jag saker jag skulle kunna göra men kroppen orkar inte så det får vänta till nästa år!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Nej jag förstår inte, det känns som att, ju äldre jag blir desto färre timmar får dygnet :confused: :D Skitkonstigt!!
Jag hinner inte allt för mycket känns det som, men stallet tar sig så sakteligen, snart kommer nya foton :banana: :banana:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Grattis AKB på födelsedagen!

*kl*

Jo jag sätter mitt hopp till att den andra tjejen vill ta över honom som foderhäst. Hon är inte jätteduktig på att rida men de kommer bra överens och han är en bra läromästare. Jag är villig att hjälpa till med foderkostnader, det är tiden som inte finns.

Idag är ännu en dag med fullt programm. Ska snart lämna A på dagis. Hem och vända och sen till sjukgymnasten vid 10, hem till hunden och sen hämta sambon på jobbet vid 13 och bege oss mot halmstad för att träffa bm på förlossningen.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

God Morgon kära vänner!
Står på erat schema idag?

Jag är faktiskt pigg idag efter att ha fått sova hela natten förutom en liten sväng när sambon gick upp till jobbet. Men orkade bara öppna ögonen och sen sov jag igen! Helt underbart!
I em kommer två vänner med sina bebisar och efter det blir det att tömma det överfulla släpet på tippen! :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 714
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 266
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp