Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Det är väl fördelen med att vara trångbodd, det enda min mamma tar hit är sånt som går att äta (typ äppelmos). Snarare att vi ger saker till dem, eftersom de har flera hus och mer plats. Så vi brukar kolla med dem om de vill ha innan vi slänger sånt vi byter ut härhemma.

Western_Ivy: Sovtiderna är ungefär desamma, kanske att S somnar lite tidigare på kvällen nu. Fast jag har lite dålig koll på det, kommer oftast inte hem från jobbet förrän vid 23-24 nånting och då ligger förståss hela familjen och snusar. Men på ett ungefär så sover S 20.30-6:30 + 60 min på dagen. Aldrig hänt att vi har fått väcka S på morgonen - jag och S skulle absolut kunna sova längre annars, eftersom vi inte åker till dagis förrän strax före nio.

Fast å andra sidan så hinner vi ju få några timmar tillsammans på morgonen då, annars skulle jag knappt hinna träffa S nånting alls. Men det vore skönt att få sova 8 timmar lite oftare...
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Välkommen hem!!! Funderade faktiskt i morse på när du skulle komma hem. Saknar dej på wordfeud ;) hur har ni haft det?
Hur gick det med hästköp?
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag förstår! Men kolla hos boxtillverkare som gör skjutdörrsboxar! Som sagt stoppen uppe skenan är bara rejäla bultar hos oss (tror att det är så på de flesta skjutdörrar) borra hål och skruva fast, det fixar nog du själv ;)

Ah, smart! Den detaljen lär jag ju inte behöva köpa då ens :D

Doris; hej! Vad härligt att höra från dig!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Oregano:

Jag iaf börjat att säga nej, det är ett steg framåt ;) Att kommentera det mera skulle bara göra henne ännu surare.
Min mamma är väldigt bra på att bli sur över det mesta, det är väl en anledning till att jag inte sagt emot innan. Ibland tycker jag lite synd om min pappa när hon har sina sämsta dagar.
Jag vet att hon har ont av sin RA och det gör att man tar mera än vad jag skulle göra av någon annan. Samtidigt tycker jag att hon kan kontrellera sig lite bättre, det är faktiskt inte vårat fel att hon är sjuk och har ont.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Ok, då är jag "ensam hemma" iaf känns det så. Sambon åkte precis iväg en runda till kompisarna och båda barnen ligger i säng.
Vi flyttade in H:s saker i nya rummet och när klockan var tio i åtta kom han och sa god natt. Jag trodde han skämtade men när jag tittade in låg han i sängen och läste. A somnade med precis så nu ska jag titta på idol, sticka, äta choklad och slösurfa :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Härligt, bara för det jag skrev tidigare så somna M redan 19.30 ikväll, troligen för att de enda hon sovit idag är 30 min på dagis innan 12. Tror hon somnar så sent annars för hon sover middag runt 13 eller så :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Då får vi hoppas att hon inte vaknar jättetidigt imorgon bitti istället!
Jag uppskattar verkligen lugnet på kvällen när barnen somnat och man kan sitta ner och slappna av en stund. Och äta lite gott :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Här hemma är det också lugnt. Sambon jobbar i 1h till men är hemma om 1.40h ca. och jag går väll och lägger mig strax innan han kommer hem. :p milton somnade halv 8 så har varit lugnt och skönt ett tag! Men jag åt upp mitt godis nyss :( funderar på att göra popcorne eller gå och sova. Gissar att det blir sängen för det är väll bara skräp på tv sen.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Det hoppas jag med, iaf inte allt för tidigt för vi ska iväg på morgonen ändå, men man vill ju sova så länge man kan ändå :)

Hoppas detta håller i sig för från nästa vecka är det 3dagar med 5timmar ich sovning på dagis som gäller...
Skönt med lugn kväll annars är det fullt ös här :D
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

kl

En liten fråga nu när ganska många barn börjat på dagis...

Hur sover de nu?

Theo sover nog ganska som vanligt, kanske att han sover lite längre hos dagmamman efter lunch. Men han har ju aldrig vart speciellt dålig på att sova, så det är ju lite gruvsamt nu hur lillebror kommer vara. Vi har blivit rätt bortskämda. Han har sovit oavbrutet (med undantag för när han varit sjuk) 19-07 eller längre sen han var typ 2 månader. Igår gick jag och sambon å la oss runt 21 eftersom vi "bara" fått sova 6 timmar 2 nätter i rad :o
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

är verkligen tacksam över att svärföräldrarna bor så pass långt bort att övernattning är motiverad. ;)

Avundas er som har det så trots allt. Visst det är roligt för Theo att ha släkten nära och bra de få gånger vi behöver barnpassning men det är ganska påfrestande att ALDRIG i princip kunna vara ute själv och leka med honom utan att ffa farmor kommer och ska vara med. Visst det går att "gömma" sig bakom vårt hus men om vi vill gå på promenad, titta på traktorerna, plocka bär eller dyl måste vi passera deras hus och då kommer farmor ut 99,9 gånger av 100....

På sätt och vis är de lite sorligt ändå för farmors del, hon har som inget direkt brinnande intresse för något speciellt så det är nog därför hon vill vara med oss så mkt. Hon vill nog bara väl men det blir bara lite för mycket...
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

kl

En liten fråga nu när ganska många barn börjat på dagis...
Hur sover de nu?

Min S sover ju 19-08 (13h) varje natt ungefär. Dock har vi ändrat om schemat lite 2 dagar i veckan så att han måste börja 07:30, således måste vi väcka honom kl 07 dessa 2 dagar. Men å andra sidan så lägger han sig vid 18:30 de dagar som han vaknat tidigt.

Middagssovningen blir alltid efter lunch, och då sover han 1 timme.

Totalt på dygnet så blir det 13-14 timmar.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Kl

Nu far vi äntligen på släktträff, såå mysigt!!
Och nu är i princip hela boxväggarna uppe och pappa har fixat skydden till brunnarna i boxarna!! Bara dörrarna kvar, som en elev håller på med på pappas skola, wiii!! Bilder kommer imorgon kväll :)
Hoppas ni alla har en härlig helg, kramar!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Kul att ni kom iväg till slut! :)

*kl*

Själv är jag lite irriterad... Eller, ganska så mycket om jag ska vara ärlig. Beställde kakel till lgh vi håller på och bygger förra veckan, det kom i fredags och jag har inte hunnit kolla på det förrän nu, tror ni inte att 2 av 3 jävla plattor är fel?? Det skulle vara 33*60 plattor på väggarna och vad har kommit??? 20*40??? alltså, ursäkta, men hur fan kan man missa det? Sen har någon öppnat ett paket så att vi inte kan skicka tillbaka en låda. Sen skulle det vara en viss mosaik i duschen, tror ni att det blev rätt? Nä. Det skulle vara 1.2cm och olika gråa nyanser, vad kommer hem? 2*2 mosaik i svart och silver???? Jag är så jävla irriterad.

Som om det inte vore nog så kan inte Selma somna, dels för att hon är uppjagad sen svärmor och svärfar var här och skulle bada henne till 10 över åtta när hon ska vara i sängen kl 20, och dels för att sambon är ute och jagar och pangar gris precis utanför så att våra hundar går och piper.

Ja, jag har redan börjat få gravidhormoner... :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Här är en till som inte kan somna. Maken lät honom sova till närmare 17.40 så inte undra på *också irriterad*
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

S somnade 20.45, som tur var, för jag fick en hostattack precis då och höll den inne så tårarna bara sprutade. :D förstår inte varför, men jag blir alltid akut kissnödig när jag sätter mig bredvid S säng och ska matta henne? Efter de här långa minutrarna vid hennes sida så kändes det verkligen som om blåsan skulle explodera...

Skulle vilja äta middag, har gjort ett laxpaket i ugn och potatismos och rondör, men sambon är fortfarande ute i skogen och hur kul är det att äta själv?
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

H slocknade just innan 21, väl härdad av mina hostningar vid det här laget efter vi varit förkylda i en vecka :D Tror jag ska väcka honom när jag får en sån attack som inte går att hålla inne, men nej. En knarrande golvplanka däremot, när jag smyger ut.. ;)

Mmm, lät som en god middag :d Här blev det godis, popcorn och ett dåligt (!) rött vin till middag. Vi åt "lunch" vid 15 så då blev det lite knas ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Typiska gravidhormoner! ;) Men jag vet hur irriterad man blir när det är fel. Vi byggde ju vårt hus på helentreprenad och nyckelfärdigt. Pga lite strul i början fick vi ha nyckel under byggtiden och en dag när vi kom in stod det massa lådor av beige kakel i hallen fast vi skulle ha grått kakel i badrummet! :eek: Det var ju bara tur att de inte hunnit sätta upp det.

Idag ska maken och V äntligen åka iväg till farmor och farfar. Fast jag är fortfarande sur och besviken. Imorgon ska jag liksom upp och jobba, så nån sovmorgon blir det ju inte. Dessutom har jag en del saker jag måste fixa och på två dagar hade det varit lugnt, men nu kommer det mest att bli jobbigt. Jag får såna enorma sammandragningar så fort jag rör mig. Vi besökte nya shoppingcentret igår och efter en timme var det helt kört. Jag fick gå jättejättelångsamt pga sammandragningarna.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 081
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 006
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 495
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 863
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp