Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Svarade dig i del 15 (16) men du kanske missade svaret?!

Pappa gjorde dom grejorna själv, och din pappa verkar också händig och svetskunnig så det kanske han fixar?! Annars kolla typ Pegasusboxen eller dyl. Vi har också Hendersonskenor till boxarna så därför gjorde pappa U-profilen till dörrarna och stoppen i skenan själv!

*kl*

GRATTIS AKB!!!

Jo visst ja, tack för ditt svar där, det kommer jag ju ihåg!
Nej det är mest för att jag tänkte besvara pappa lite jobb helt enkelt. Han har nog med allt annat som rör mitt stall, så sådana smågrejer tänkte jag faktiskt beställa, om det finns möjlighet.
Shit vad fina fönstergallerna blev, min pappa är bäst helt enkelt :love: Bilder kommer, de är inte uppsatta än, men imorgon förhoppningsvis :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag e kvar o läser då och då. Men allt är lite tungt och stressigt just nu så jag har sällan energi att logga in o skriva.

Här finns gott om parkeringsplatser. Tror det kostar 12 kr/h mellan 8-17 och gratis övrig tid och på helger. Det är en fem min promenad till tunnelbanan och tar ca 15 min att åka in till stan med tunnelbanan. Vad det gäller hur säkert det e har vi alltid stått tryggt. Men min lillebror blev av med sin motorcykel här.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

:banana:GRATTIS!!! :banana:

Lottch, W_I & Macken till graviditeterna. Är faktiskt lite avundsjuk.
Och till AKB på födelsedagen.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag förstår! Men kolla hos boxtillverkare som gör skjutdörrsboxar! Som sagt stoppen uppe skenan är bara rejäla bultar hos oss (tror att det är så på de flesta skjutdörrar) borra hål och skruva fast, det fixar nog du själv ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Åh, det låter ju alldeles perfekt! Jag tror att jag har din adress i ett pm. Är det längs er gata bara, eller på nån speciell plats?

Sen får vi hoppas på att vår lilla Ford Ka inte är så stöldbegärlig. :D
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag är lite besviken... Hade verkligen sett fram emot en ensamhelg den här helgen. Dagis är stängt på måndag, så maken och hade tänkt att åka hem till sina föräldrar med Vilgot lördag till måndag. Men när han pratade med dom igår trodde de att det var nästa helg, så de hade andra planer på lördag kväll.

Fattar inte hur de fick det till nästa helg. :grin: Den måndagen fyller han år och dessutom börjar han på sitt nya jobb, vilket de faktiskt vet om.

Jaja, jag kunde ju inte säga att blev besviken heller. Alltså jag älskar ju båda två, men orken är inte som förr och jag hade behövt ta det lite lugnt i helgen.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*

Vi hade inget fleece/ull-underställ förra året och funderar lite på hur det fungerar :o Använder man bara det under overall och regnkläder eller använder man det över/under sina vanliga kläder?
Oehört intelligent känner jag mig när jag ställer denna fråga....
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Och jag är mera trött än besviken på min mamma...
De kommer idag och hälsar på och ska äta här sen ska de sova hos hennes mans bror som bor ca en timma härifrån. Så långt är allt ok.
Imorgon däremot så var det från början sagt att de skulle åka till Hedemora och hämta syster och sedan skulle vi hitta på något i Örebro under dagen... men inte det inte, nu ska vi tydligen alla till Hedemora och det är inte ens bestämt vad vi ska göra, fick veta detta i gårkväll att hon bara tar för givet att vi skulle med till Hedemora, vilket dessutom innebär att vi har en timmas längre restid än vad de har dit :smirk: "men vi får ju bensinpengar" så då spelar det ju ingen roll enligt henne...!
Så vi har väl en enkel resa på 2½-3 timmar att se framemot direkt efter frukost imorgon utan att veta vad vi ska göra under dagen ens.

Det är inte bara det som gör mig lite avig mot min mamma just nu, hon gnäller hela tiden över att vi inte har några jobb, för då hade vi ju lika gärna kunnat vara arbetslösa på Gotland, hon vägrar liksom acceptera att vi har lite större möjligheter här utan det är bara för att hon tycker vi är för långt iväg...
På vissa sätt så träffas vi "mer" nu ändå för när hon väl hälsar på så umgås man mera, annars var det max 30min om hon kom till oss, vilkaet var väldigt jobbigt (hon hatar att åka hemifrån) hon gav oss hellre bensinpengar för att åka ut till henne, men då gick halva dagen åt till att hjälpa henne med diverse saker på gården...

Sorry för långt gnällinlägg, men jag behövde få ur mig lite.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

När jag byggde stall köpte jag vanlig U-balk och sen stoppade jag plankorna i den, det borde ju fungera som skena i golvet med?
Jag köpte den i en järnaffär eller om det var på skroten. Minnet sviker, det var inte svårt att få tag på och det fanns i flera olika varianter!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag förstår dig helt och hållet. Jag har på känn att sambon kommer att fråga när han kommer hem om han kan åka till kompisarna i andra huset. Min hjärna har redan börjat fundera på om jag isåfall ska fråga mamma om barnen får sova där en natt :angel:
A vaknade inatt igen klockan halv fem och var hur pigg och glad som helst. Efter en flaska välling somnade han om en liten stund innan han började klättra runt och snacka med oss och med korna som stod utanför fönstret :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag kan bli så avundsjuk på dina ensamhelger. Jag har varit ensam i lägenheten totalt typ 20 min sen Tuva föddes... Jag är å andra sidan borta ensam en del ( i stallet osv) Men kan verkligen sakna att bara ligga ensam i soffan och zappa på tvn. Iaf några timmar här och där... Eller varför inte städa, fixa och dona. Det är inte enkelt med ett litet troll som river fram allt man plockat undan direkt..
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Igår tog jag och sorterade bort en hel back leksaker. A är världsbäst på att dra fram grejer och sprida dem jämnt över hela nedervåningen. Nu satte jag undan en del och byter ut dem efter ett tag istället.
Och att försöka plocka undan när han är i närheten det är en omöjlighet, han ska ju alltid leka med precis den grejan som man precis ställt på hyllan :cool:

Och ja, jag njuter av de timmar jag har ensam på dagarna. Då hinner jag plocka undan i lugn och ro, tvätta och göra ärenden. Han börjar tycka det är tråkigt att sitta vagnen längre stunder och ha honom lös i affären är inte att tänka på när jag är ensam med honom. Han är snabbare än vad jag är för tillfället.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

kl

En liten fråga nu när ganska många barn börjat på dagis...

Hur sover de nu?

M sover mindre :o och är piggare.
Somnar oftast inte förrän 21-22 på kvällen och sen vaknar hon 6.30-07.00 ungefär, på dagen sover hon middag 30-60min. oftat vaknar hon även till någongång runt 5-6 på morgonen med men då somnar hon om antingen i egen säng eller vid oss. Det har hänt någon enstaka gång att hon sovit 20-08 och då var hon svårväckt :D knasiga unge.

Hon är dessutom piggare nu än hon var innan hon började dagis, för innan kunde hon vara lite "tröttgnällig" under kvällarna men nu är det fullt ös tills hon somnar och vaknar alltid lika glad.

Annars så går det super på dagis nu, fortfarande lite ledsen vid lämningarna men personalen säger att under dagarna är hon som vilket annat dagisbarn som helst och leker och busar även med de andra barnen. Hon blir inte heller ledsen vid hämtning utan glad, förut var det precis som hon då kom på att "just det, mamma/pappa har varit borta".
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Det är helt magiskt att ha hela huset för sig själv och jag är verkligen tacksam över att svärföräldrarna bor så pass långt bort att övernattning är motiverad. ;) Däremot har jag ju ingen annan egentid, förutom när jag är på jobbet. Vi har ju t.ex aldrig barnvakt.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag hämtar A vid 12 och ibland somnar han i bilen på väg hem, ibland somnar han först vid halv två. Han sover minst en timme, det varierar mellan 1-2.5 timmar. På kvällen lägger vi honom vid 20-20.30 och oftas sover han till halv sju. Denna veckan har han vaknat vid 4 tiden 2 ggr och varit klarvaken.

Det fungerar mycket bättre med de dagistiderna vi har nu, innan när jag lämnade vid 11 var han trött och hungrig. Nu kan jag lämna utan gråt och han vet att efter maten då kommer mamma. Oftast står han vid dörren och väntar. (toaletten är i hallen och jag kommer direkt efter maten när de tvättat händerna)
Då kan han bli gnällig och försöka ge mamma dåligt samvete ;)

*kl*
Nu funderar jag på att dra till IKEA en sväng och köpa sänglampa och ev en matta till H:s rum. Inflyttining i kväll ??
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Nu är jag irriterad på mamma...

Jag har sedan jag blev själv med H varit någon som haft ärvda möbler och varit ett förvaringsställe eftersom jag haft flera oanvända rum.
Nu har ju sambon tagit hit en del saker och vi har köpt en en del nya, och jag är trött på att "ta över" grejer som inte andra vill ha längre. Jag vill köpa egna, oavsett om de är nya eller om jag hittat dem på loppis.

Nu kom mamma med hyllor som hon fick av min kusin när hon flyttade. För de kan ju H ha i sitt nya rum!!!! Den ena sa jag blankt nej till, de andra sa jag att jag får se. Hon är inte van vid att jag säger nej (då är det sambon som bestämt :grin:) och säger "då slänger jag väl den på elden då"
Ursäkta men jag har inte bett henne släpa hit dom, tycker hon att de är så snygga kan hon ju behålla dem själv :mad: Och sen försöka ge mig dåligt samvete med dumma kommentaren dessutom..

Samma sak var det med ett köksbord som min systers sambon gjort. Han är möblersnickare och gjorde det som ett av sina skolarbeten. När de köpte nytt var det ett jävla (ursäkta) tjat att varför vill du inte ha det ? från mammas sida. jag sa som det var att det var för stort för mitt kök och för ljust. Jag är trött på naturfärgad furu för tillfället. Hon kunde ju inte förstå det, syrran och sambon skulle sälja det på blocket annars och det var ju SÅ SYND när han gjort det själv. Fortfarande idag kan det komma kommentarer om detta bord särskilt nu när vi har ett matrum och inte äter i köket längre.
- "Tänk så bra det varit med bordet nu...."

Men ta det själv då för h-e! Om han gjort det själv och vill sälja det så är det väl hans val, inte ska jag behöva ta det bara för att min mamma tycker det är synd. Det är ju så märkvärdigt med en svärson som är möbelsnickare och är en av cheferna hos en välkänd möbeltillverkare.

Jo jag är irriterad just nu, och varje gång jag säger emot så kommer kommentaren
-Har du inget att säga till om, bestämmer D (min sambo) allt?
Det är ju det jag gör, det är bara det att jag inte håller med henne och då måste det vara sambons fel. Tidigare har jag inte sagt emot henne vilket händer oftare nu...

Ursäkta gnället, jag uppskattar mycket hos mina föräldrar och de ställer alltid upp som barnvakt men jag måste väl ändå få säga vad jag tycker om saker ändå?
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Förstår precis vad du menar. Vi får massa saker ifrån min syster och mamma som de inte vill ha. Jag brukar säga nej till saker utan att ha sett det. Vi har slängt hur mycket som helst av det vi fått. Men vissa saker är bra! Kan du inte bara säga att då kan hon ha sakerna själv ifall de är så fina? Eller varför skulle jag vilja ha det när du inte vill ha det?
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Oj, vad drygt! Möbler som tar plats också! :eek: Jag kan bli irriterad på att svärmor nästan varje gång kommer dragande med något hon hittat i nån garderob eller nåt. Det kan vara alltifrån fotografier på maken när han var liten till gamla skolböcker och vad ska vi med det till?? :confused: Har han inte saknat det hittills så lär han inte göra det i framtiden heller. De har en hel källare att förvara saker i och vi har typ inga förvaringsutrymmen alls. Och han är alldeles för snäll för att säga ifrån. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*

Hej på er (saknade) snacketanter :D
Nu är jag tillbaka från semestern, drog ju dock på mig världens förkylning så den som uppfann Rinexin är min gud just nu!!

Flygresan med 2 barn varav det ena för litet för att förstå, och den andra lite lätt överhyper var lite jobbig. Speciellt hemresan som var mitt i natten och 5h försenat. Men men.

Har försökt läsa igenom allt, och gisses vad ni snackat på brudar :)
GRATTIS Lottch till graviditeten :banana:
GRATTIS AKB i efterskott på 26-års dagen :banana:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 641
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 733
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 806
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 489
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp