Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Åh, vilken jätte jättefin tårta! Hoppas att den är lika god som den ser ut :) Du får söka lite jobb hos bagerier också.

Michaellan: Vad skönt att du gick ändå, och framför allt att du hade trevligt. Toppen!! Mindre kul att Bellan är sjuk igen :( Hoppas att hon kryar på sig snabbt.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Tack
Jo, den blev god, men fyyyyyy vad mätt jag är nu :)
Vi började ju kvällen med hemgjorda "medelhavsburgare" med tillbehör och hemgjorda pommes till det...
Tror vi kommer få äta tårta hela helgen om den ska ta slut nån gång ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Så har det varit med S också, hon har varit kronisk snuvig och förkyld sen hon började dagis. :( men bara hög feber två gånger, pepparpeppar. Håller tummarna för att Bellan kryar på sig snabbt! :)

Isabella har väl haft hög feber iaf 3 gånger tror jag, minst. Hon sover fortfarande här på soffan. Försökte få lite liv i henne för att få i henne mat men hon sover och sover. Vi har bestämt att hon får sova inne hos oss i natt.

Tycker det va bra att du gick! Skönt att du fick en trevlig kväll trotts taskmörten!

Stackars Bellan att behöva bli sjuk igen. :( men snart lär hon väll ha gått igenom alla förkylningar som finns så hon ska kunna få vara frisk sen! Gumman får krya på sig!!

Dessa virus, undrar hur många det finns? Vi räknade ju med att få ett riktigt skit år med förkylningar men jag hoppas vi slipper andra äckliga/vidriga sjukdomar som magsjuka m.m. :crazy:

Jag fick (nåja, jag betalade ju faktiskt) god mat igår iaf :d

Michaellan: Vad skönt att du gick ändå, och framför allt att du hade trevligt. Toppen!! Mindre kul att Bellan är sjuk igen :( Hoppas att hon kryar på sig snabbt.

Ja fast hon lyckades ju faktiskt kläcka ur sig en groda igår kväll också även om den inte var lika grov, bara märklig :grin: men jag reser mig över henne, jag är bättre än henne och kan bete mig därefter *mumlar mantra*
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Fy vad alla är sjuka nu :( A har levererat tre stinkande vattniga bajsblöjor under em, för övrigt är han pigg. Vilket besök det blev på bvc idag då. Vi var tidiga och satt i cafeterian när hon ringer och frågar om vi är på G, hon har gett mig fel tid. A sover i vagne och blir väckt. Han är inte på det bästa humöret, som vanligt när han inte är färdigsovd. Skriker och är vansinnig hela besöket. Vikt 13.8 kg, längd 87 cm. Han behövde inte visa några talanger vad gällde tal eller klossar, läkaren förstod att det inte var någon mening med det och det litade på vad mamman sa istället ;)
Läkaren lyssnade på E:s lungor med och de lät bra, vi ska iaf var observanta på henne om hon får feber eller mer hosta.
Hennes vikt 3480 gram, 51.5 cm

Tack mamma för att du följde med och tog hand om E, jag hade händerna fulla med A :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Usch för dålig-i-magen-blöjor :crazy:

Word!

Bara 4 stinkbomber idag. Och febern har jag inte kollat sen i morse för han har inte varit speciellt varm.

Har slösat sjukt mycket pengar på kläder nu! Planerat och motiverat förvisso, men känns samtidigt wicked efter att ha snålat så länge ;) köpte 2 par skor idag :d och ett par jeans. Det var sista inköpen denna månad (tror jag) :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Stackars bellan, hoppas hon kryar på sig snarast möjligt! Och du, hur är det med dina revben? Eller vad det nu var, några fästen? Oj, vad jag kände mig dåligt påläst :o

kl
Svarar på lite allt möjligt;
Aneka: Vi tänker lika på namn, du och jag :D Ja, vi har ju vars en Milton. Sedan tänker jag också Vincent precis som du till nästa barn (fast jag är även inne på Sixten, om vi får en till pojke någon gång, vi har iofs funderat på Love också, men det har blivit så vanligt tycker jag..)

Aneka igen: Såg ditt inlägg på facebook också om studier och hade jag varit dig så hade jag faktiskt funderat allvarligt på det där. Det är nog ändå värt det i slutänden. Visst blir det ekonomiskt tight några år, tro mig jag har betalat månadens räkningar och där blev inte många kronor över :( Men å andra sidan hade jag ju en ännu sämre f-penning, så min inkomst nu (om man ens får kalla det det, det är ju mest lånade pengar ;) ) känns okej jämförelsevis =)
Dessutom tycker jag fortfarande att det känns toppen att plugga med små barn, eftersom du kan styra din egen tid lite mer. Har varit inne på det tidigare i syskon-frågan tror jag.

Barn och djur: Milton älskar alla djur vi stöter på :D Framför allt de han känner igen från hemma, hund, katt, häst. Han har dessutom äntligen börjat bli lite snäll mot djuren. Tror det är tack vare kissekatten som flyttade in :love: Milton har lärt sig gosa = lägga huvudet på hela katten och så slickar katten i hans hår, Milton älskar det och snällaste katten verkar inte misstycka. Yda bryr han sig inte om, kanske mest för att hon helst inte bryr sig om honom, men hästarna är TOPPEN!!!
Sötast är han (fast det är förbjudet) när han tar en hundmatkula åt gången och kastar iväg över golvet, katten jagar den och Milton asgarvar och sedan ta en ny och så vidare... Han får inte, men det där hjärtliga skrattet och spelet där mellan barn och katt är så ljuvligt, så ibland låtsas jag att jag inte ser det en stund :angel:

W_I; Vilken fin tårta!! Vad duktig du är och dumlefluff med hallon är ju to die for, typ :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*

Kom på att jag skulle svara på barn och djurfrågan.
Oscar älskar alla djur. Men satanigatan vad elak han är mot ffa katter och hundar.
Han gör allt för att komma åt att slå, sparka eller ge ett tjyvnyp.
Misstänker skarpt att det är han som stått eller suttit på lilla Douglas så han fick sitt diskbråck:( Innekatten fick flytta hem till min kompis då hon hellre bodde på lådan när han va vaken.
Mot hästarna gör han inget mot än. Idag va han med i stallet. Hade inne Julia för att pyssla lite, då gick han och hämtade en borste ur sin egna lilla ryktlåda och hjälpte till. Usch usch sa han hela tiden när han borstade bort lera:D

Nån som är duktig på det här med tapeter/målning.
Oscar har neutrala, ljusgrå tapeter på sitt rum. Skulle vilja ge det ett lytf!
Kanske en rolig och fantasifull fondvägg och sen måla resten.
Men ska man ta bort de gamla tapeterna eller kan man måla/tapetsera över dem?
På de 2½ åren de suttit uppe har det hunnit bli två stora hål (varav ena är efter dörrhandtaget, där lärde vi oss en läxa) och lite småhål efter hyllor och tavlor.

Om det är nån som ännu inte visat upp era barn rum så (om ni vill naturligtvis) vore det kul att se för inspiration :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Haha Sixten kan du få ha för dig själv men Love fanns faktiskt med på min lista till Milton. Men det har åkt bort eftersom det är som du säger det har blivit för vanligt! :)

Jag vet jag måste tänka ut det här med utbildning ordentligt. För jag vill verkligen bli en kontors-nissa och kommer nog aldrig dit utan att utbilda mig. Men jag är så grymt feg och velig. Sen ska man komma in också vilket inte verkar vara det lättaste. Jag får nog några tusen mer i lån än fp så skulle tom slippa gå +-0 i några år :D Måste bara få sambon att gifta sig med mig först så han inte kan skylla på att vi inte har råd med det på många år. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Riv bort all tapet som sitter löst och sen spacklar och slipar du ojämnheterna. Ju bättre underarbete desto bättre slut resultat. Jag själv föredrar att tapetsera ist för att måla. Måla är så kladdigt och ofta krävs det så många lager att jag hinner tröttna rejält innan det är klart. Tapetsera går fort och ger ett bra resultat direkt! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Miltons kusiners mamma gillar också Sixten och vill ha det om dom får en trea. Tycker att det är fränt men inte riktigt ett Angelica namn. Sam är jättefint tycke jag!!

Imorgon(eller ja idag) bitti är det sambons tur att gå upp. Gissa vem som fortfarande är vaken? Jo sambon. Inte första gången han är uppe skitsent när det är hans tur. Så jag lär väll gå upp iaf. Iofs inget jobbigt om M vaknar vid 8-8.45 som senaste dagarna men iaf. Blir lite smått irriterad. :(
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag tycker också väldigt mycket om Sam. Tyvärr gjorde jag misstaget att döpa min hund till det. :/ annars gillar jag Casper lite, kan man döpa ens barn till det även fast man haft en hamster som hetat det? :o

*kl*
vaknade precis med hysterisk huvudvärk, täppt näsa och snuva. Toppen. Sambon snarkar järnet, S sover också och Zelda är okontaktbar. Det är bara jag som är vaken och bitter... :p

S fick tag på min iPhone igår och var vänlig nog att skicka ned den i golvet, så hela baksidan sprack och blev skev. Som tur är fungerar den fortfarande, men jag får glassplitter i handen hela tiden. Så nu "måste" jag köpa en 4S... :angel:

Ni andra som också är gravida nu och har det färskt i minnet, när började ni kissa hela nätterna och sova dåligt? Kanske bara är jag som gör det, men jag är ju "bara" i v. 9 +6 och har säkert varit kissnödig och sovit dåligt sen v. 6, är inte det väldigt tidigt? Håller på att redan bli knäckt, för sover jag inte på natten så mår jag jätteilla hela dagen. :(
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Kl

Godmorgon på er!
Ni som har kamin eller öppen spis etc. hur är era barn med dessa? Vår oro var klart obefogad :D Milton är jätterädd för vår när den är tänd. När den är släkt och kall så går han fram till den och säger "AJ" "marm" (varm), hahaha, Sötlök :D
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

. Det var sista inköpen denna månad (tror jag) :angel:

Tur att denna månad är slut på tisdag då :angel:

Stackars bellan, hoppas hon kryar på sig snarast möjligt! Och du, hur är det med dina revben? Eller vad det nu var, några fästen? Oj, vad jag kände mig dåligt påläst :o

Jo då, gör jag inga tunga lyft (vatten hinkar), nyser eller hostar så är det så bra så, eller nåt :D det är muskelfästena över revbenen under bröstet och sedan bakåt mot ryggen.

Kl

Godmorgon på er!
Ni som har kamin eller öppen spis etc. hur är era barn med dessa? Vår oro var klart obefogad :D Milton är jätterädd för vår när den är tänd. När den är släkt och kall så går han fram till den och säger "AJ" "marm" (varm), hahaha, Sötlök :D

Isabella har ingen respekt alls, vi ska köpa galler men tills dess så tänder vi bara när hon sover.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jätte märklig natt har vi haft och det är väl inte så konstigt. Hon sov 17-22 och sedan var hon vaken till strax före 2 och sov till 6.45. Vi låg i sängen hela tiden och hon var ganska lugn. Fick en vällingflaska vid 24 och sedan tog M henne till spjälsängen vid 01.30 och där somnade hon.

Idag blir det en lugn dag och jag funderar på att styra middagsluren till max 3h idag ifall hon har kommit i orytm med dygnet?
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

hehe, tur att du skrev så om att vara pinknödig hela nätterna :D
trodde det var jag som var knäpp, jag måste upp MINST en gång varje natt ofta två och ändå måste jag springa på toa direkt på morgonen...
tror jag haft så nästan sedan jag plussade ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Riv bort all tapet som sitter löst och sen spacklar och slipar du ojämnheterna. Ju bättre underarbete desto bättre slut resultat. Jag själv föredrar att tapetsera ist för att måla. Måla är så kladdigt och ofta krävs det så många lager att jag hinner tröttna rejält innan det är klart. Tapetsera går fort och ger ett bra resultat direkt! :)

Jag har nada tålamod till nåt sånt iofs :D Får nog anlita nån. Målare finns väl av en anledning;)

Oscar skulle nog gärna öppna kaminen och krypa in, tänd som otänd:grin:
Så vi har ett superbra galler ifrån BabyDan flex 5. Snordyr, men väl värd pengarna.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Eller njää förresten. Blir bara pinsamt att ta hit en målare..
Vi har bara bott i huset 2½ år, men väggarna i alla rum utan i vårat sovrum ser ut att ha suttit uppe i 10 år. Inte för att de är omoderna, utan för att nån viss lite Oscar har kastat mat på dem, hundarna har skakat av sig lera och att det blivit jack lite här å var :o
Men det känns inte som nån idé att fixa dem än, för det lär väl bli likadant på bara några månader igen:D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 923
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 883
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 219
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 714
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp