Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag tycker också väldigt mycket om Sam. Tyvärr gjorde jag misstaget att döpa min hund till det. :/ annars gillar jag Casper lite, kan man döpa ens barn till det även fast man haft en hamster som hetat det? :o
Casper är ju väldigt fint Och även Sam :D. Jag är ju inte aaaalls partisk :angel: Vi har ju både en Casper och en Sam (som ju heter Samuel, men kallas mest för Sam här hemma)

Ni andra som också är gravida nu och har det färskt i minnet, när började ni kissa hela nätterna och sova dåligt? Kanske bara är jag som gör det, men jag är ju "bara" i v. 9 +6 och har säkert varit kissnödig och sovit dåligt sen v. 6, är inte det väldigt tidigt? Håller på att redan bli knäckt, för sover jag inte på natten så mår jag jätteilla hela dagen. :(

Nä usch å fy å fan å skit å suck..
Jag är upp och kissar många gånger på nätterna nu, har varit det senaste veckorna.. Mensen har ännu inte kommit, skulle ha fått den 17 okt.. Och mina bröst känns stora. Fuck! Jag vill inte ta ett test heller, jag är så rädd att det skall visa pos. Fan.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Men hade inte du spiral?
Tycker du verkligen ska kolla upp om du är gravid eller inte så det inte blir några tokigheter.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Tur att denna månad är slut på tisdag då :angel:

Precis :rofl: Kunde ju bli jobbigt annars!

Fast på tal om inköp och renovering så ska vi titta på tapeter idag till sista rummet uppe :d Makens syster flyttar i helgen när behövde bli av med en rätt ny bäddsoffa, och ska vi kunna ta den måste vi fixa det rummet tyckte jag (jeij :D) Dessutom är det ju guldläge nu när båda är hemma, dvs jag kan renovera och han passa H. Går ju till och med bra trots ond tå.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Juste, haha, glömde bort att din äldsta hette just Kasper. :D Vi verkar ha samma namnsmak, bara det att jag hinner döpa alla mina djur till mina favvonamn innan jag kommer på att det inte var så smart... :p

Köp ett test och få det gjort, så att du slipper tänka på det. Har ni pratat om vad ni ska göra om du är gravid? Antingen är du superfertil eller så har din sambo verkligen attackspermier, om du nu skulle få ett plus.

Suck, jag rykte ihop med min smbo nu på morgonen över en totalt onödig grej, men med dålig sömn, hormoner och illamående i kroppen är det svårt att behålla humöret (särskilt när man som jag har svårt att hålla humöret i vanliga fall också... :o ). Han köpte en såndär kaffemaskin igår med kapslar, inte alls den jag ville ha utan någon ful gigantisk sak. Med sig har han en påse fylld med chokladkapslar som han bara häller ut över köksbänken. Sen försvinner han ut efter att han provat en massa muggar med choklad, vilka alla står kvar huller om buller runt i huset, och har inte plockat undan någonting. Så när jag går ut från toan efter att ha spytt får jag börja med att plocka undan allting. Sen imorse när jag kommer ned så är det choklad som han spillt på köksluckorna och fullt med tomma kapslar här och var och när jag ber honom ta bort det så "ska han göra det sen" det är bara det att "sen" aldrig brukar inträffa, så jag lackar och säger just detta och sen var kriget igång. Suck. Jag vet att det är onödigt, men ibland blir jag bara så jävla less.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Vet du vad, jag tycker inte alls att var onödigt. För det första så skulle jag aldrig ha plockat undan efter honom första gången. Det var hans uppgift.

Min man har en tendens att lämna saker liggandes överallt (jag med iof..) men jag har slutat ta rätt på skiten. Hans resväska är fortfarande inte uppackad sen vi var i Bulgarien... Hans kostym hänger fortfarande framme sen hans USA-resa. Igår var han och badade med barnen, badväskan med våta badkläder ligger slängd på hallgolvet.
Men jag har lärt mig att leva med det, hellre en (eller 3) väska ouppackad en att vi tjafsar om det eller att jag tar hand om det. Jag har annat att göra. :devil:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag håller med Bollen inte alls onödigt, det är ju en ganska basal grej att lära sig ta undan efter sig.

*kl*

Jag har hittat ett recept på morotskaka med solrosolja. Kan man byta ut solrosoljan till vanlig matolja? Någon som vet? :confused:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

attackspermier

:rofl:

För övrigt tycker inte jag heller att du överreagerade. Här hemma är vi nog rätt slarviga båda två tyvärr. Men det finns gott om andra saker att ryka ihop om :idea: Jag har sån kort stubin också för det mesta..

Kl
Blir ett tv-spelsrum där uppe. Skönt att få plocka upp alla grejor till Guitar Hero mm. Maken hittade en 46 tums tv till galet bra pris, helt sjukt vad de har blivit billiga. Fast egentligen vill han ha duk och projektor *dagens i-landsinlägg*
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

:
Kl
Blir ett tv-spelsrum där uppe. Skönt att få plocka upp alla grejor till Guitar Hero mm. Maken hittade en 46 tums tv till galet bra pris, helt sjukt vad de har blivit billiga. Fast egentligen vill han ha duk och projektor *dagens i-landsinlägg*

Åh vad roligt! Det skulle nog min man också vilja ha men det finns det risk att jag aldrig kommer att få se honom någonting. Möjligen när han är hungrig så skulle han komma och äta :grin:
Vi har ett stort rum (större än både vårt och bellans rum) på övervåningen som är helt ofixat. M har lagt in någon billigt, fult ikea-golv i renoveringsväg och sedan är det bara saker som inställt där som vi inte vet vad vi ska göra av. 99% av alla saker är dessutom hans så han får väl komma till insikt förr eller senare att han måste slänga lite saker. Jag lider ju inte direkt av att inte ha det rummet i bruk mer än att det vore roligt att göra det fint där inne.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Låter ju som ett perfekt rum för "dylika ändamål" i framtiden! Här börjar det spåra ur med snack om att ta bort gipset och tilläggsisolera, dra kablarna i väggen, installera minikyl och espressomaskin och Gud vet allt. Renovering blev visst intressant helt plötsligt ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Istället för projektor och duk skulle jag vilja tipsa om hur vi har gjort hemma i vårt biorum. Vi spacklade väggen helt rak och slät och köpte sen en färg som är speciellt framtagen för att fungera som "duk" åt projektor. Så istället för en ful duk som hänger ned så har vi en skärm målad direkt på väggen. Det kostade inte många kronor, då vi hade allt utom färgen hemma från tidigare renoveringar och projektorn hittade vi på kampanj för 10.000.

Vi är grymt nöjda! Jag drömmer för övrigt också om ett tv-spelsrum och slippa ha alla mina spel i ikeabackar på sidovinden bredvid tv:n... Men sambon är inte lika frälst som jag så det kommer nog aldrig att hända. Mitt hopp står till ungarna. ;)

Sen så har ni alla tre naturligtvis rätt. Det är inte mycket att kräva att man ska plocka undan efter sig. Saken är att nu när jag varit dålig så har jag inte orkat bry mig och tro mig, vårt hem har fullständigt förfallit sen dess. Jag fullkomligt exploderade, så jag kunde ju ha skött det lite snyggare imorse bara, med tanke på att han hjälpte till och mockade hela stallet, tog in hästarna och fodrade samt vattnade och fyllde på höet i hagen. :o men som sagt, ibland blir man bara less...

Nu har jag parkerat hemma hos mina föräldrar medan sambon är ute med våra inackorderingar och slår ne hagstolp. Jag mår helt sjukt dåligt och har inte fått i mig mer än ett glas juice och lite stekfläsk. Jag är så less på att vara handikappad.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Vi har en plan om hur vi (jag) vill ha det där inne i framtiden. M vill gärna ha det som vårt sovrum i framtiden. Jag vet inte om jag vill det. Rummet är tystare men det betyder också att vi inte kommer märka om någon kommer in på gården m.m.. Jag får nästan ångest av tanken att inte kunna höra om någon häst blir sjuk som när vår fina arab fick kolik och vi hörde boxväggsmällarna upp till huset. Innan trodde vi inte att vi hörde upp till huset men nu vet vi att vi gör det. Jag hör t.ex. hur ena hästen slåss med saltsten i krubban på nätterna ;) och det är något jag inte vill vara utan, jag känner en trygghet att kunna höra vad som händer utanför huset.

Tanken är väl barnrum om det blir syskon. Annars vill Bellan säkert ha större rum i framtiden så att hon kan förvara leksakerna någonstans :D hennes rum idag är ju ganska litet, min Michelle bor större om man säger så.

Lottch: Du kanske redan har skrivit det men har ni berättat för svärmor att hon ska bli farmor igen?
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Än så länge sover hon lite oroligt sedan 2,5h tillbaka så jag vet inte om jag ska väcka henne när hon är så orolig i sömnen (38,4 hade hon i temp innan jag packade ner henne i vagnen).
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Lånar sista knappen.

Jag har blivit lurad. :mad: Det sitter långt inne att erkänna det, men jag var ju så nöjd när jag hittade den där nya Becon på blocket i somras. Visst var den billig, men jag trodde ändå på tjejen som sa att hon fått den av sin syster i USA. De är ju mycket billigare där och hon ville bara bli av med den.

Igår surfade jag av en slump in på becos hemsida för att kolla om det kommit några nya färger. Då ser jag en varning om att det finns kopior i omlopp sedan några månader och även hur man identifierar dessa. Naturligtvis verkar det som att jag fått en av dessa. :mad: Det hade jag aldrig kunnat tro eftersom kartongen vad med och lika så instruktions-dvd. Inte för att jag vet exakt hur en äkta ut, men enl bilder kan jag inte se någon skillnad alls.

Så vad gör jag nu, förutom att bita i det sura äpplet? Jag vill inte ha nån kopia. :grin: Och att sälja den vidare känns ju så då, ärlig som man är... :crazy: Vad skulle ni ha gjort?
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Ja, vi har berättat, men det var väl ingen superglädje precis. ;) hans pappa ringde inte ens och sa grattis, hehe. Antar att det inte är lika "speciellt" andra gången. Lika bra det, jag tycker det är jobbigt att berätta saker om vårt privatliv för andra irl. Är ganska sluten till person när det gäller sånt.

Jag gillar inte att krama folk heller, hehe, känns som att allt hänger ihop. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag fick jU nästan panikångest (iaf tryck över bröstet) när jag plussade. Allt bara kom tillbaka, allt tjat från omgivningen och jag mådde verkligen dåligt över det trots att jag var glad över pluset. Men faktiskt så har det varit ganska lugnt med uppmärksamhet den här gången. :bow: Det har iaf varit hanterbart även om jag sagt ifrån till vissa. Det är väl helt enkelt inte lika kul att hålla på att fråga nån hur det känns när personen nyss gått igenom samma sak. :bow:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Antar att det är en bärsele du köpt?

(mikan som var tvungen att googla och fick fram förslag på traktor gräv eller bärsele :D)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Du blev väl kanske inte så förvånad att det inte blev superglädje med tanke på hennes kommentarer tidigare. Jag frågade nog mest av nyfikenet eftersom du tidigare hade skrivit att ni gärna ville dra lite på det.

Oregano: Hur vet du att du har blivit lurad när du inte ser någon skillnad? Går du då enbart på priset?
Finns det några säkerhetsrisker med en kopia?
20 frågor :D
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag hoppas att det ska var lugnare den här gången, jag hatade varenda sekund som min mage uppmärksammades förra gången. För mig är verkligen graviditeten och förlossningen ett nödvändigt ont för att få barn, ingen njutning någonstans.

Jag vill verkligen inte prata om min grav eller hur det känns att bli mamma igen och blablabla. De som bryr sig om MIG frågar hur JAG mår, inte hur det känns att vara gravid osv. Vafan ska man svara på det lixom? Jo, det känns skit och jag vill bara vrida fram klockan.

*kl*

Alltså, ursäkta, nu är jag irriterad igen. Vårt hus är verkligen KAOS just nu, jag ligger hos mina föräldrar och får inte i mig någon mat och sambon vet om detta och är ute och gör vinterhagar. Nu ringer han och berättar att han bjudit hem de han satt hage med idag, 6 st, och att vi ska laga mat och dricka vin. :crazy: vilken värld lever han i? Tack för att du tänkte på mig...

Sa att jag inte skulle orka, då fick han fixa allting själv. Så nu är han sur på mig för att jag förstört hans kväll.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Sambon var lite tvungen att berätta när jag mådde så dåligt. :/ blev lite uppenbart när jag var sjuk i två veckor. :p

Haha, jag skulle också ställa 20 frågor om kopian på selen. :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 639
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 732
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 478
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp