Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 & Co del 17! <3

Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Lånar min egna knapp..

Har varit ute och räfsat med E i selen och fick mig en påminnelse hur otymplig jag var som gravid ;)
Vet inte vad jag tycker om sjal egentligen, ibland är den väldigt praktisk men det är en massa saker som det inte fungerar att göra med den på ( eller så är det jag som är ovan)
Är rädd när jag grejar med olika saker att jag ska slå i/klämma E tex. stryka fungerar inte, för farligt. Stoppa i tvätt går om jag sätter mig på en pall. Sitta vid buke fungerar däremot kanon, skönt att ha två händer att skriva med ;)

E och jag har sovit i 20 minuters intervaller hela natten, däremellan har det hostats, kräkts, ätits och varit allmänt jobbigt att vara snorig. Hon har iaf klarat sig från feber än så länge (peppar peppar)

Nu väntar jag på sambon som ska komma hem med pizza, ingen av oss ville laga mat idag :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Ja, vi har berättat, men det var väl ingen superglädje precis. ;) hans pappa ringde inte ens och sa grattis, hehe. Antar att det inte är lika "speciellt" andra gången. Lika bra det, jag tycker det är jobbigt att berätta saker om vårt privatliv för andra irl. Är ganska sluten till person när det gäller sånt.

Jag gillar inte att krama folk heller, hehe, känns som att allt hänger ihop. :p

Jag tyckte det var jobbigt att berätta även denna gång. Min man fick berätta för min mamma. Han ringde henne för att hon hade dataproblem och sen frågar hon hur siri mår och då svarade han att hon mår bara bra, hon ska ju bli storasyster nu.

Min mamma är världens snällaste men hon kan bli lite för mycket. Hon går och ojjar sig över allt, typ hur vi ska lösa det med barnvagn och så. Eller hur vi ska göra med spjälsängen (siri sover i den och lär så göra ett tag till) Hon kan bli lite för mycket ibland.

Så jag tycket det skulle bli så jobbigt att berätta för henne då hon skulle ojja sig redan nu om hur jag mår eller skulle kunna må i vår och helst föröka lösa alla eventuella problem som kanske inte ens uppstår...
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Så känner jag när det gäller min svärmor, det är nog en av anledningarna till varför jag drar mig för att berätta. Mina föräldrar var jag aldrig nervös över, jag visste att de bara skulle bli väldigt glada och inga kommentarer om sånna saker.

Svärmor har ju redan börjat oroa sig för det mesta. Hur vi ska lösa det praktiska, hur vår S ska reagera osv. Sen alla små kommentarer gör mig tokig. Hon gillar ju inte våra barnvagnar och kommer vi köpa en syskonvagn så kommer vi ju att köpa en UJ och då kommer det vara kommentarer om den och alla dessa uppmaningar ännu en gång. Jag vet inte om jag pallar att bara sitta och nicka tyst nu, nu kommer jag nog fräsa ifrån...
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Äsch finns säkert någon magsjuka som håller i sig i många veckor om man börjar googla sjukdomar ;)

Har du förstört hans kväll? Din kväll då?
Ja du, visa honom dammsugaren och kylskåpet, sedan pekar du på spisen och säg varsågod ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Snart är Bellan uppe i 4,5h i sömn så det är väl kanske dags att gå och peta på henne, vill gärna att hon sover i natt också. Somna sent gör inget men på natten får hon gärna sova.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

*kl*

Jag och Milton ska iväg på Halloween fest nu och låt mig presentera Hulken:
dea65c51-cd80-464e-ac21-3bbab6d1dca310.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

.Oregano: Hur vet du att du har blivit lurad när du inte ser någon skillnad? Går du då enbart på priset?
Finns det några säkerhetsrisker med en kopia?
20 frågor :D
Vet inte om det finns några säkerhetsrisker, men det är ju naturligtvis delvis därför jag inte längre vill ha den. På hemsidan står det att att alla är tillverkade i USA med några få undantag. Det rör sig om vissa färger som tillverkades i Kina under ett antal månader. Alla andra producerade i Kina är kopior och min färg har aldrig ens gjorts i Kina, än mindre den månad som anges i serienumret på lappen. Jag såg också att det stod en helt annan färg på kartongen jag fick med och det är ju lite misstänkt.

Anledningen till att jag skulle kolla nya färger var att jag såg att åf här i stan reade ut utgående färger (däribland min färg). Nu har jag nog nästan bestämt mig för att åka dit och titta och jämföra och köpa en ny likadan om det är en kopia. Helst skulle jag ju vilja ha en ny färg, :o men jag får kompromissa med maken lite för att få igenom detta. :angel: Sen får jag väl göra mig av med den gamla på något vis.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Du skrev tidigare att du ville bli kontorsråtta. Alltså det finns mycket att göra på ett kontor och långt ifrån alla jobb kräver utbildning. Det är säkert svårt att söka såna jobb direkt, men på ett sånt ställe där jag jobbar rekryteras i princip alla tjänstemän till jobb som inte kräver utbildning, direkt från golvet. Så ett tips kan ju vara att börja som kollektivare på nån stor industri och visa framfötterna och sen söka internt. På min avd kommer 3 av 6 direkt från golvet och de ligger runt 26 500 kr mån, så det är ju en hyfsad lön iaf.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Mina föräldrar är nog glada, men säger typ ingenting om saken. Men det tycker jag bara är skönt. Däremot kan jag få tokaggressioner när jag märker att svärmor frågar maken i telefonen hur de är med mig. Det frågar hon ju inte i vanliga fall, så varför fråga nu? Hon kan ju aldrig fatta hur det är ändå eftersom hon uppenbarligen tycker att jag är "rund och fin i ansiktet" med 19 kg övervikt :crazy: och den kommentaren har verkligen etsat sig fast. Själv har hon ju minst 50 kg övervikt, säkert mycket mer än så, (nej, jag överdriver inte) och har betydligt svårare att röra sig än vad jag har nu. Hon kan omöjligen förstå att jag lider av detta. Dessutom var hon en av dom som älskade all uppmärksamhet kring sina egna grav... :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Lite så kände jag också, men jag hade tydligen fel. Jag är tydligen bara gnällig och förstör, är så jävla ledsen nu. Han bara kom upp och spydde ur sig galla och sen drog han iväg. Kul kväll det här kommer att bli...
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Säg till maken att ni vet ju inte alls om den är sydd korrekt även om den ser likadan ut (sämre sömmar m.m.) så är det nog inte så svårt att få honom att tycka att ni behöver en ny ;)
Tur i oturen att du började kika runt :idea:

Lottch: Men herre gud han vet ju att du mår jätte dåligt och är gravid med allt vad det innebär. Stanna hemma hos din mamma du, det hade jag gjort om M hade betett sig på det viset :mad: Jag menar, vad ska du hem och göra om du ändå bara förstör för din sambo? Bättre att vara hos mamma och få känna sig omtyckt istället.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jag hade blivit tvärsur om det varit min sambo. Jag tycker om att ha folk hemma och att det är kort varsel gör inget, om man mår bra! Det är ju ingen nyhet för honom hur du mår och att då bjuda hem folk utan att kolla läget med dig först hade gjort mig först vansinnig och sedan ledsen. Du är gravid med erat barn och du behöver vila, förståelse för detta är det minsta du kan begära.
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Jo, jag sa typ det, men han är nog lite för snål för att bara punga ut med 1800 kr extra eftersom han tror (eller iaf vill tro) att den vi har är lika bra som en riktig. Den på rea kostar "bara" 1400 kr.

Idag är det matlagning på hög nivå här hemma! :angel: Fläskytterfilé med färdig potatisgratäng och färdig kantarellsås med extra trattisar i. Till detta serveras en uppskuren röd paprika. :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Ni är snäppet bättre on oss. Hämtpizza återuppvärmd i ugnen serverad i kartong.
Allt för att spara disk :D
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Oregano, har du inte kvar kontaktuppgifterna från människan du handlade av?
Är det inte bedrägeri om hon sålt den som äkta och den visar sig vara falsk? Kan ju vara värt att se om samma människa har flera annonser ute om så skulle vara fallet!
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Har inte kollat, men om jag har det kvar i telefonen så går det ändå till en helt anonym mailadress och ett oreggat kontantkort (jag kollade när jag köpte den). Men det är väl många som gör så när de säljer saker på blocket. Jag har inte sett den här människan annonsera nåt mer och det kan ju faktiskt vara så att även hon var ovetandes om att det var en kopia. Hon sa ju att hon hade fått den. Jag är nog ändå för rädd och blyg för att konfrontera denna människa! :o
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Klockren Hulk!

Lottch: det där med att måla väggen har jag också föreslagit, han drar sig för han tror att det är svårt att få bra. Well, blir oavsett inte i rummet vi gör om nu, det är för litet, utan i sådana fall en duk/vägg nere så småningom.

Michellan: H ramlade för en stund sen när han lekte spöke och har nu världens fläskläpp. Tänkte på dig direkt. (inte för att du har fläskiga läppar utan pga kommentaren om att tandläkare gillar sådana) Vaddå Bukeskadad?

För övrigt börjar H's rumpa vara lite ledsen. Är nog uppe i 6 bajsblöjor idag så även om det är bättre nu så sätter det sina spår.

Tapetköpet gick sådär. Maken stressade plus att vi sällan kommer överrens om tapeter. Han ville ha mörka, och gillar inte medaljonger eller för snirkliga, vilket jag tycker passar rätt bra i ett gammalt hus som vårat. Så kompromissen blev att använda samma som i allrummet. Randig, dvs. På sätt och vis bra, för jag vill hålla det någorlunda enhetligt. Fast det hade nog blivit mycket bättre om jag fick välja själv :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 & Co del 17! :heart

Kvällsmat här hemma: Potatis och morötter i ugn med stekt fläskkarré tillsammans med sås gjord på skyn. Helt okej. Har en del fläskkött som måste göras slut på, normala fall tycker jag bättre om mamma-mu.

Modett: Stackars Harry, gick det bra för övrigt med honom? Isabella har ju bitit sig i överläppen två gånger ganska rejält när hon har ramlat men tänderna har hon verkat klarat :) läppar är bra stötdämpare :idea:

Ang tapeter så valde jag tapeter i köket, det var de som passade min vision bäst. Jag verkligen älskar min tapet :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 411
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 659
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 404
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 155
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp