Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Vi sitter och proväter friterade sniglar. Spännande smak, men tanken på att ha magen full av sniglar är lite läskig :eek:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Jag är alldeles matt. Först var vi på bolaget kl 10. Fick trängas med busslass (japp busslass, bussen stannar precis utanför) där inne och det enda jag handlade var en flaska amadeus och ett alkoholfritt vin. Jag var den som gick ut med minst flaskor iaf.

Susade iväg till M's jobb, fikade och sedan åkte jag till affären där Isabella fick gå själv. Ujujuj... 1,5-åring som röjer på City Gross och då är hon ändå lugn och inte klåfingrig av sig. Hon rymde en gång för mig men sedan höll hon sig vid mig.

Nu har jag precis ätit lunch och Bellan somnade på vägen hem och sover vidare i sin säng. Ernst jul snurrar på TV i bakgrunden.

*pust*
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Hur smakar ostsås annars? :D

Utan konserveringsmedel och andra E-ämnen så smakar inte osten som den borde förstår du väl :p
Den färdiga ostsåsen smakar mera ost än hemmagjord så man får hjälp på traven att få en god ostsås även om det är roligt att göra egen sås från grunden.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Fick en ngt djup och lång bristning som kan leda till mindre trevliga komplikationer :crazy: nu var väl inte min så jätte allvarlig som dom kan bli och har heller inte haft några problem. Men när jag läst på nu och insett att det finns viss risk för samma sak igen och då kan komplikationerna bli värre så blir jag lite skakis. Ska prata ut ordentligt om detta med läkare vid besöket. Är även vanligare om man får stora barn.

Men samtidigt, vad ska man göra?! Läkaren får göra sin bedömning men min BM trodde inte det skulle vara någon större fara. Anser h*n att jag ska förlösas med ks är det väl bara att gilla läget! Ska även skriva in i min förlossningsplan att jag INTE vill ha samma BM på under förlossningen som sist :devil:

Åhhhh nä det känns som det här hade gärna fått komma lite tidigare, hade nog mer eller mindre glömt bort den där bristningen....
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

knapp

Bellan sover och sover.... jag är så uttråkad och jag har inte en susning om när M kommer hem.
Ingen skriver här och jag får sitta här hemma i min ensamhet och spela spel på paddan :p
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Vilket i-landsproblem du har :D
Milton sover också och jag sitter med skolböcker upp över öronen och avundas dig som har en padda och tid att spela spel och vara uttråkad ;)

Är fortfarande så besviken på mig själv som drog på mig den här omtentan. Riktigt tråkigt och jag vet att jag kan så mycket bättre... Men å andra sidan var Milton sjuk där i två veckor, så att jag fick en omtenta just nu var väl inte helt konstigt. Men det gör inte mig direkt mindre besviken :(
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Förresten, på tal om skolarbeten. Vi har fått i uppgift att göra en broschyr (eller ja en av uppgifterna är detta, jag har valt just denna iaf) som ska vara till för att hjälpa svenskar att se möjligheterna med vardagsmotion.
Jag tänkte därför dra nytta av min son :D
Ta trappor istället för hissen - fota honom påväg upp för en offentlig trappa etc.
Promenader är viktigt - fota honom på motionsslingan
Städa är också ett sätt att röra på sig - fota när han dammsugar, vilket är det roligaste Milton vet ;)
Djur är ett ypperligt tillfälle att utnyttja din kapacitet och komma ut - fota Milton med Yda i koppel.
Vad tror ni? Min tanke är genom bilderna att visa att "kan de små så kan vi stora". Andra exempel på vardagsmotion i foto-sammanhang tages tacksamt emot!! Vad tror ni om idén, låter den vettig?

Jag valde mellan detta och att göra en ny broschyr till skolan, vilket kanske egentligen kan tyckas vettigare, tänk om skolan trycker just min broschyr? Häftigt!! Men jag känner att jag har inte kapacitet för det i dagens läge och min idé kändes roligare ;) Det är ju en fråga om tid också, jag tror att min idé flyter på bättre än den andra med skol-broschyren, vilket är lite prio-ett just nu..
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Här har precis 3G nätet kommit igång igen så jag iaf kan surfa på mobilen, annars så har vi redan lyckats tömma laptopens batteri :)
Jäkla skit med strömavbrott, det blir så tyst och tråkigt, nu börjar.det.dessutom mörkna med.
Sista vi hört.är att det ska.komma igång ca 16-17 men man vet ju inte... Har varit borta sen typ 12 :(
Dessutom har vi hela tvättstugan full med tvätt o maskinerna går inte att öppna heller, lagom skoj!
M hon tröttnade på allt tråk o somnade så får se hur denna kväll blir :)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Och det är hur skönt som helst att ha i-landsproblem :D Nu är fnul vaken och M är hemma :love:

Oj, W_I, visste inte att ni var utan ström. Så tråkigt :( det är ganska besvärligt faktiskt att vara utan ström. Allt man vill göra drar ju jus ström! :eek:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Det är verkligt supersegt.
Lunchen bestod av fil/yoghurt o macka :(
Hoppas det kommer igång snart, annars blir ju kvällsmaten ännu knepigare... Verkar dessutom som de är utan ström där vi brukar köpa pizza med... :s
Pizzeriorna inne i Kumla smakar päck :(
Jaja, vi får hoppas på de bästa!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Vi har också matfunderingar här hemma. Ska ju laga en del mat imorgon så jag känner inte för att laga mat idag :cool:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Här bestämmer gubben idag och då blev det stuvade makaroner och falukorv. Ingen favvo för mej direkt men vi åt lax till lunch så jag fortfarande är mätt.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

kl

Macken, duger denna:

nej_181571450.jpg

Den blir kanon :love:

Skulle ha filmat mig galopperandes barbacka på mitt sto, men hon hade bestämt sig för att vara halt i går och det håller i sig, :mad: Troligtvis hovbölden(?) som aldrig tänker spricka, hon har bara två rosa märken på hoven, men reagerade inte nämnvärt när jag satte visitertången där. Suck, annars har hon mest gått i hagen och trampat.

Så jag får väl ta min galopp på fuxkille med sadel. Han är tyvärr inte lika bildskön som mitt sto, men vad har jag för val? Kanske är hon bättre i nästa vecka, men jag har inte så lång tid på mig nu. Och hon är tyvärr så pass halt att jag inte ens skulle förmå mig att ta 10 sek galopp bara för filmen skull.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Ja, strömmen kom tillbaka så det blev makaroner o köttfärsröra för M vart hungrig o vi visste inte vart ifrån vi skulle hämta mat :)
Tur man vet att det blir godare mat imorgon ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Usch, stekt falukorv är väl något jag verkligen inte äter. Blev sugen på det som gravid, sagt och gjort - stekte falukorv och kokade makaroner och kom på varför jag inte äter det längre :crazy: Usch usch...

+w_i

Här hemma blev det varma mackor i ugnen med tonfisk och lite annat på. ja det är tur som sagt att bättre mat väntas imorgon :d
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Falukorv klarar jag men det är långt från en favorit. Stuvade makaroner från jag kväljningar av.... Men med massor med salt och ketchup så går det att svälja. Svalde dessutom ner det med rosevin ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Här blev det falukorv med makaroner. Ingen hit men det slinker ner iaf. Fast tycker inte att man blir så värst mätt tyvärr. Men M och sambon älskar det :grin:

*kl*
usch. Jag tror jag håller på och blir sjuk. :( känns inge kul alls iom att vi ska bjuda vänner på middag imorgon. Har ont i kroppen och fryser. Hoppas på att det går över inatt.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Åh underbar kombo!! :rofl: :bow:

Jag äter nog den mesta korven men inte falukorv. Kan t.o.m. tugga i mig bullens pilsnerkorv trots att jag har läst innehållsförteckningen ;)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 077
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 472
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 002
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 492
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp