Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 &Co del 20 <3

Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Här åt vi grillade revbensspjäll till middag. Eller rester som skulle likna det, gubben sparade en massa "grillbitar" från styckningen...
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Jag förstår så väl vad du menar! Koliken är just det jag är så fruktansvärt rädd för igen,(förslossningen är jag dödligt rädd för med, emn det får jag ta tag i sen..) för jag höll på att bli galen under den tiden..och dessutom mår jag skit när jag tänker på hur lite jag tyckte att jag tyckte om Nelly när det var som värst, både min förlossningsdepp och koliken..jag ville bara bort bort och aldrig komma tillbaka..samtidigt som jag älskade henne..och jag har många gånger tänkt: jag har sabbat henne, jag var ingen bra mamma under den tiden, jag bara överlevde"

Men samtidigt, så ser jag på filmer från den tiden, och jag pussar, pratar lugnande och har henne nära mig hela tiden..och det är ..äkta på nåt vis..och hon har ju blivit en trygg, och glad tjej så nåt har man kanske lyckats med iaf;)

Därför känner jag som du, nu har man gjort det, och även om barn är olika så kanske kanske känner jag mig mer hemma i rollen denna gången(när jag blir pregge igen då) redan från början.

Jag håller med dig, jag vet hur kasst jag mådde, man var verkligen på botten många dagar. Men vi kommer bo bättre nästa barn, inte så här långt från allt och alla, för det är min största skräck, ensamheten och isoleringen som det blev pga min utmattning och att jag inte orka ta mig någonstans...Det gjorde mig djupt deppig i början,(och det var MKT tack vare er jag höll mig flytande) men blev bätter o bättre :)

Det kommer bli skitbra för dej tror jag, och tänk som jag..risken att det blir ett till kolikbarn är rätt liten, och får vi det, ja, då vet vi att det går över, det ska inte vara så alltid ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

I övrigt ska hästapållen in på klinik pga sina bakben, misstänker bak knä(na? ) som inte är ok..Sen får vi se hur jag ska göra..beroende på hur han ser ut , vad som är fel osv.

Jag känner ingen motivation längre, nu har han iofs varit lite skruttig ett tag, men jag har helt enkelt inte tiden längre, iaf inte som JAG VILL ha det..alltid stressad i stallet,många gånger blir det bara stallgörandet och jag har svårt att få livet att gå ihop, hålla koll på allt runt om hästen och dessutom jobb och Nelly och hinna med hemmet och sambo...

Dessutom har min halvfodervärd sagt upp sig, så från Januari har jag häst på heltid igen..och det går inte.

Jag vill inte vara borta så mkt från familjen längre..

Känns skitjobbigt men nu är jag där igen..vad skönt der varit utan häst ett tag..Kommer ingenstans just nu för jag har inte tid och ork..och det hade varit kul och göra annat för pengarna..tex spara så vi kan flytta.

Kanske skulle man vara hästfri några år och bara satsa på barn(en) , rida någon häst någon dag i veckan och slippa allt annat..det hade varit skönt..:o

Samtidigt, det är min bebis..usch..jag vet inte...:crazy: Behövde bara skriva av mig. Vi får se vad kliniken säger och sen utgå från det..Har rätt onda känslor runt det..
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Och här hade vi en vän som jobbar som kock på en två stjärnig restaurang i sthlm som lagade vår middag idag. :d Spontankväll med god mat o dricka och väldigt trevligt sällskap :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Vilken lyx! Vill också bli bjuden på god mat. Här ligger en älgstek i ugnen, serveras med potatisgratäng imorgon. Är inte alls så förtjust i pottisgratäng men maken gillar det och jag har noll fantasi vad gäller mat just nu. Vårat lilla Ica har börjat med matkasse, känns som att vi ska pröva det. Lite nya idéer.

Annars så skulle vi mysa framför en film men H sover så oroligt att maken gick upp och la sig med honom för kvällen. Vi som hade hällt upp varsitt glas vin, nu måste jag dricka båda *hick* ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Hjälp...
T har kräkts 9 ggr inkom loppet av några h. Så nu behöver vi alla tips vi kan få på hur vi överlever de kommande dygnen. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Men stackars :( Tack och lov har vi klarat oss från kräksjuka hittills så har tyvärr inga goda råd att ge.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Vi tycker lite synd om oss själva. :cry:. Det e lite tungt att gå o vänta på att det skall bryta ut. Vi har försökt att förbereda lägenheten o maken kastade sig iväg till affären för att bunkra mat.
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Hinkar/baljor utplacerade lite överallt är ett måste :grin:
Jag smuttar avslagen rumsvarm sockerdricka och det enda jag klarar av att äta är små små bitar av cheeseburgare från McDonalds.

Alice brukar vilja klunka i sig vatten, vilket resulterar i att hon kräks mer, vilket resulterar i att hon vill dricka mer..... Så går det runt :crazy:

Stackars liten T!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Vi tycker lite synd om oss själva. :cry:. Det e lite tungt att gå o vänta på att det skall bryta ut. Vi har försökt att förbereda lägenheten o maken kastade sig iväg till affären för att bunkra mat.

Åh era stackare :( jag håller tummar och tår att ni vuxna klarar er. Vätskeersättning är bra att ha hemma, både till er och T. Vi levde på det och saftsoppa och vitt bröd hela julhelgen. Det är nu först vi börjar återfå aptiten igen. Sambon insjuknade 2 dygn efter Iggy kräktes första gången och jag 3 dygn och det slog till snabbt. Från att ha mått okej till att bli riktigt dålig inom loppet av 10 minuter!
 
Sv: Vårmammor 2010 &Co del 20 :heart

Men oj :crazy: stackars er, hur har natten varit? Lugnade det ner sig för T så att ni har fått sova?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 090
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 495
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 008
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 501
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Upplägg nybörjarlektioner ridskola
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp