Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

tycker att tiden går snabbare denna gången, att jag har fullt upp med A och H och dessutom ska börja jobba gör att tiden går fort!

Har inte varit i närheten av internet på hela helgen, fredagen och lördagen tillbringades i "tysk"huset hos svärmor, Hela dagen idag har vi varit ute och grejat i trädgården. Satt lite staket, klyvt ved och grävt upp rabatter. Ska bli spännande att se hur jag mår imorgon. Lyckades dessutom klumpa till det när jag skulle hjälpa sambon med att spänna tråden till staketet. Vajern satt fast i en yxa och jag höll i yxan och lutade mig bakåt ( med alla mina 50 kg ;)) och givietvis lossnade vajern och jag föll hejdlöst bakåt. Tungt fall kan jag lova :angel:

Doris, Du verkar vara innne i en dålig hästperiod. Bara den är över nu och nästa fölning går bra. Har stoet lugnat sig?

AKB, Skönt att du kom iväg, nu känns det säkert lättare att höra av sig via telefon med. Tänker mycket på din syster och hur fruktansvärt det är för hennes familj.

Sen var det visst födelsedag med igen , grattis Bellan :bump:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jo det har jag gjort i ett par veckor nu. Känner inte den varje dag men ibland så :) Oftast när jag ligger ner och vilar eller ska sova så gör den sig påmind!
V 16+3 idag :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Bläää... Här är det inte bra idag... :crazy: Är så trött på den feta tunga maten som serveras här att jag, trots makens förmaningar, beställde in en sallad igår kväll. Resultatet av det blev att jag spydde hela förmiddagen... :eek: Nu har det gått flera timmar sen sist, men kan inte göra något annat än att ligga blick stilla i sängen.


Jäkla Thailand och deras sallad. Hoppas du mår bättre imorgon så trisst att vara sängliggande och spysjuk på semestern. När reser ni hem, är det på tisdag?
Har chefen svarat på ditt mail föresten?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

+ oregano

Jag tycker era veckor segar sig fram, tycker ni står och stampar på samma veckor hela tiden :p

Haha, ja när du säger det, så! Deras veckor verkar gå mycket långsammare än mina :D (Måntro hur jag kommer uppleva det när/om det blir en tvåa..?)

*kl*
Idag var jag och ena medisen ute på en riktigt långtur i över 2 timmar. Lovely väder och hästarna skötte sig prima :love: (Eller ja, jag red araben och han är alltid superhet på hemvägen. Så jag är smått sönderskavd av trippetrippe-stegen.) Långa härliga galopper, hoppa nedfallna träd, sett nyfödda lamm och föl, en stor älg.. Och sen klippte medisen min lugg, snacka om jackpot att ha hittat en frissa som medryttare :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Ja men nu börjar det ju hända grejer 16+3 :laugh: Tycker ni har stampat länge runt v. 10 jag :angel: Jag tyckte graviditeten gick vansinnigt fort, folk sa att sista månaden skulle gå långsamt men den bara svichade förbi den med så låg man där med en knodd på magen.

Jag trodde jag skulle bli avundsjuk på era graviditeter bara för att jag gillade att vara gravid men än så länge blir jag fortfarande larvigt glad över att kunna böja mig ner utan att få surauppstötningar ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Och jag är kluven, blir både supersugen och avskräckt på samma gång :D

Jag gillade, konstigt nog, sista delen av graviditeten allra bäst. Klart det var lite drygt att han skulle gotta sig i magen 14 dagar över tiden, men jag gick från att mest se graviditeten som en långtråkig transportsträcka till att mysa med magen. Ska jag bli gravid igen så beställer jag en lika lättsam graviditet. Följt av en lika lättsam unge :cool:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Nej jag blir inte ett dugg sugen på ett till barn, jag är så fantastiskt nöjd med min lilla familj precis som den är :) men ibland kan jag bli nostalgisk och se framemot en graviditet men inte ett till barn.
Så skulle jag bara kunna vara gravid, slippa förlossning och flera barn så skulle jag nog jämt kunna gå runt med en mage med en liten parvel i :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Precis som här då ;):D
Tyckte det va jättemysigt att gå med magen i vädret och känna sparkarna:love:
Men en till Oscar, nej tack. Isåfall en lugnare unge.

Ojsan vad illa det lät, men ni förstår nog vad jag menar;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Du skulle kunna få en Bella nästa gång :) hon är lugn och lydig men nu har hon börjat testa om man kan gråta lite för att få t.ex. äta kattmat trots att mamman/pappan har sagt nej. Inte går hon heller än :D

Håller med dig, det var jätte mysigt att vara gravid och vill gärna vara gravid över en sommar bara för att få stoltsera med magen och typ föda barn i oktober om vi ska ha syskon men det blir nog vår/tidig sommar i så fall ändå.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

:D Jag hade planer på att försöka bli gravid så att det tajmar med augusti/september, just för att få gå och visa magen
(undra vem som bryr sig...egentligen;))
Sist gömdes den bakom tjock vinterjacka. Kommer aldrig glömma kassakillen på lokala ica när jag en dag gick in utan jacka. Han hade nog inte tänkt innan på magen. Han kunde inte sluta stirra verkade det som :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Men jag går in i v 14 idag, så första tredjedelen är avklarad! :banana: Jag tycker fortfarande att ni är knäppa hela högen som gillar att vara gravida! ;) Jag kan lätt ta en förlossning (om den går lika lätt som förra) bara jag slipper vara gravid. Fast just nu är det väl helt okej, men jäklar vad jag kommer att bli gnällig snart... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jäkla Thailand och deras sallad. Hoppas du mår bättre imorgon så trisst att vara sängliggande och spysjuk på semestern. När reser ni hem, är det på tisdag?
Har chefen svarat på ditt mail föresten?
Idag mår jag bättre känns det som. Fast jag kräktes faktiskt en gång till sent på kvällen igår. Men nu hoppas jag att det är över, fy vad dåligt jag mådde igår! :eek:

Nix, inget svar på mailen. Kommer nog inte att få det heller. Han hade säkert glömt att sudda mitt ankomstdatum den 2/5 när jag ändrade till den 16/5 och när jag svarade att jag var i Thailand och inte kunde ringa så kom han nog på det. Fast det kommer han aldrig att erkänna. För jag ser ingen som helst anledning till att han måste ha tag på mig på semestern om det möjligtvis inte hänt något jättespeciellt på jobbet.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Sista arbetsdagen på jobbet gick jag och köpte en mascara (ca 1 månad kvar till BF) och träffade en klasskompis från högstadiet som stod i kassan. Hade på mig en tunnare vårjacka som är M's så jag kunde knäppa den. Jag sa inget och hon sa inget så jag undrar om hon förstod att jag var gravid eller om hon trodde jag hade blivit fet :D :p Lilla plutt som man var på 50 kg (underviktig)då och vägde säkert ca 70 kg när vi träffades nu.

Jag tror ingen skulle bry sig om ens mage, möjligen någon som inte kan bli gravid ser den och lägger märke till den. Själv ser jag magar överallt och tycker det ser mysigt ut :love:

oregano men jag tror inte vi är så många som tyckte det var roligt att vara gravida, har fått uppfattningen att de flesta tycker tvärtom? Sedan är det lite sorg för mig att jag inte tror andra gången blir lika mysigt som första. Bara att läsa här, ni glömmer ju t.o.m. bort om varven att ni har en till knodd i magen ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Haha, ja, det är inget jag direkt går och tänker på hela tiden som jag gjorde förra gången.

Vi överraskades nyss av en störtskur! Tur att det var nära hem till hotellet, för vi blev jätteblöta! :p Nu ska vi gå iväg och rasta av Vilgot i lekrummet. Han har förresten lärt sig att stå själv på poolkanten i flera sekunder och gå när man bara håller i ena handen. Snart så! Bättre sent än aldrig! ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Då är dagens dusch fixad nu då :D
Här det varmt och skönt, inte ett moln och körsbärsträden blommar :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jag är jättenyfken på att komma hem och se hur långt våren har kommit! :idea: :love: Har förstått att ni har himla bra väder just nu också. Ser ut att bli lite svalare till vi kommer hem.

Aneka: Glömde svara dig, det är på onsdag vi åker hem. Bussen går från hotellet 2:30 på natten :cool: och vi landar 16:20 i Stockholm.

Nu har jag fått svar från chefen. Han skrev bara att vi skulle ta det när jag kom tillbaka och att jag skulle njuta av semestern. Undra vad det kan vara. Löneförhöjning? :p (Oregano önsketänker)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Nu lät det som att jag var lite puckad när du redan skrivit att vädret var bra. ;) :o Fast jag syftade på min väderapp. Jag följer AoNang- och Västeråsvädret noga via den. :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Åh det har blivit så grönt och fint här hemma! :love: Snart dax att klippa gräsmattan dock :mad: :D Såg att en av grannarna gjorde det igår, men vi har så mkt mossa i våran så det växer inte så fort här.

Oh va segt att börja resa hem mitt i natten sådär. Hoppas Vilgot är trött efter resan sen när ni kommer hem och vill gå och lägga sig vid 19 så ni får ordning på dygnsrytmen.

Hoppas på att han vill något positivt då iaf :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 638
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 731
Senast: Rie
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
5 151
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 804
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp