Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

På fredag så fyller sambon år och då ska vi ha lite grillning och så här. Så nu vill jag få ordning på våran altan så det ser lite ok ut när vi ska sitta där. Golvet är ju betonggolv med ful och flagnad färg. Så jag skulle vilja ha sån där matta som heter konstgräst som finns i grå och grön. Jag vill ha den gråa. MEN alla rullar som finns är bara 120*200cm. Våran altan är ju 50kvm alltså ca 4,5*11m så det blir ju några bitar. Jag vill ha Större matta men det verkar inte finnas *mutter* Har iofs inte varit och kikat på Matts Mattor men där är den säkert svindyr om den finns i större variant.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jo, det blir skitdrygt. Fast det blir ju drygt när man än börjar eftersom resan totalt tar ca 20 h. När vi kom hit till hotellet var ju klockan typ 4 på morgonen svensk tid och då fick vi börja med att vänta på vårt rum i ca 2 h. Det var tungt...

Det ska iaf bli jätteskönt att komma hem! :love: :love: Och få träffa mina älskade katter. Till och med lilla odågan saknar jag. ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Du har inte funderat på att måla om betonggolvet? Tänkte bara om det blir enklare/billigare, annars lät ju matt-alternativet mysigare :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Men du, jag tror att Bauhaus i Västerås har 4 meters bredd på löpmeter. Är inte hundra, men jag ville också ha en sån grå matta och tänkte att den på 4 m skulle bli perfekt. Det går ju alltid att ringa dit och fråga om sortimentet inte finns på internet. De var ganska billiga också.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

ang sån "matta"
Tror jag såg på Bauhaus att de hade såna på jätterullar(typ som plastmattor/heltäckningsmattor) i olika bredder sen kapar de längden efter önskemål, vet dock inte vad de kostade :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

+ Wester-Ivy

Aha det ska jag absolut kolla in! Verkar perfekt ju! Å Bauhaus brukar ju vara billiga! :)

Modett: Golvet blir så kallt om man bara kör på betonggolvet och så hårt. Tänker på Milton som ska krypa runt där ute!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jo det blir ju det.. Det är nackdelen med att ha en massa klinkers också! Förvisso har vi golvvärme, men den är ju avstängd nu under sommaren..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

KL

Idag har jag varit å besiktat min älskade pålle för ev försäljning... Dock tog han beslutet åt mig när det visade sig att han var jättejättehalt på hö fram efter låg böjning... Hur kan det bli så? Han har varit superfräsch, möjligen lite svullen i vä bak, men inte halt eller något :(

Det positiva är att det kändes HELFEL att ens fundera på att sälja honom när vi stod och väntade på vår tur på kliniken. Och iom denna hälta så blev vi bokade till återbesök och ev hältutredning om en månad. Så, innan sommaren kommer det absolut inte vara aktuellt att sälja honom... Om det någonsin kommer bli det! Han är min stjärna! Love him! :heart

Btw fick vi testa vågen utanför operationssalen. Pålle har gått ned 15 kg sen vi vägde senast. Så nu väger han bara 748 kg :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Drygt med hälta men lite skönt när det blir så att man slipper bestämma själv! Tur att du kände nu att det va helfel och inte efter att du sålt honom!
Hoppas hältan är lättfixad så ni får många fina år ihop! :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Håller med aneka, hoppas hältan är lättfixad och att du behåller honom i en massa år! :love:

Vilken tungklump! :D Han väger nästan på kilot 50% mer än vad min lilla minihäst på 155 cm gjorde. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Det där är min stora skräck.. Har hört så många historier om hur hästar som verkat fräscha ändå inte gått igenom besiktning så min övertygelse är att om jag någon gång ska sälja kommer det falla på besiktningen! Men jag hoppas verkligen att det inte är något svårbehandlat ni hittade, utan helst bara en teatermanöver från någon som inte vill byta matte ;)

*kl*
Ni andra arbetslösa mammor.. Hur besvärligt (läs byråkratiskt) är det att jobba lite extra under sommaren? Fick precis erbjudande om lite extrajobb, men så pass lite att jag tackar nej om det innebär en massa pappersskickande till FK. Måste man anmäla att man har jobb några dagar, eller "räcker" det med att kryssa i rutan för "jobba delvis" och såklart inte ta ut penning de dagarna?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jag hoppas det inte är krångligt då jag tagit åt mig att jobba yttepytte under juli.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Enligt det svar jag fick av fk, jag kommer jobba 75% men oregelbunda arbetstider, så måste jag typ vecka för vecka fylla i vilka dagar jag jobbat och vilka dagar jag tar ut fp på. Så att det säkert blir så att jag fyller upp till heltid och min sgi är kvar på samma nivå. Innebär en jäkla massa räknande och papperspyssel (visserligen via internet) för mig :grin:
Hoppas att jag kan få ihop ett schema som innebär att det blir typ två veckors schema så att jag slipper krångla för mycket :cool:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

*kl*

AKB, hur var det i Ullared? Jag ska dit på måndag, finns det någon i närheten som ska dit så kan vi ju ta en fika :)
Måste ju shoppa inför dagisstarten nästa tisdag :eek:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jorå, det va la mycket folk. Men vi såg till att vara där vid öppningstid, så vi hann gå igenom det mesta innan det blev kaos.
Både jag och kompisen åkte egentligen dit som en trevlig utflykt utan ambitioner att hitta nåt vidare. Ändå hittade jag saker för 2500:-
Inget särskilt egentligen, några tröjor och shorts till snoddas och lite allmänt plock.

Zazzarazz: Vilken jättepålle! Den måste vara rätt hög väl?
För min häst ligger på typ samma vikt, men hon är bara 160 cm
(och väääldigt fet, får väl skylla på ardennern i henne:D)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Nu är det iofs aldrig aktuellt att sälja min fina Michelle men jag vet att hon är så fräsh hon kan vara men hon går inte igenom ett böjprov. Michelle har innan vi flyttade hit och mina träningsmöjligheter försvann med vinden (hon är inte så lättlastad) gått ganska hårt och aldrig visat hälta eller ovilja i varken dressyr eller hoppning. Finns många såna hästar som senare inte går igenom en besiktning, lite otäckt och märkligt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jag har vakt med om många som besiktigat i stallet och fått hälta på böjprov som sen åkt till klinik och gjort samma sak + röntgat och inte varit halt för fem öre. Konstigt det där. Riktigt tråkigt med zazz fina häst, jäktig är verkligen inte kul. :(

*kl*

Vi har varit ute nästan hela dagen och Selma somnade precis som en stock i hennes säng. Jag blev kvarsittandes vid hennes säng, surfandes på buke. Jag har hållit på med operation hallonland när Selma sovit middag mellan 12-14, har gjort det i två veckor nu och börjar ana ett slut på eländet.

Det är alltså ett gammalt hallonland som var här när vi kom och som inte blivit skött på minst 6år, det var mer tistlar än hallon, tistlana var dessutom högre än hallonbuskarna... Nu, bara 3 år efter att vi flyttade hit, börjar det faktiskt likna något och jag har hopp om att faktiskt kunna äta hallon iår.

Hade grannen över på en snabb fika också. Love her! Hon får mig alltid på bra humör. :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

*kl*

AKB, hur var det i Ullared? Jag ska dit på måndag, finns det någon i närheten som ska dit så kan vi ju ta en fika :)
Måste ju shoppa inför dagisstarten nästa tisdag :eek:

Men så typiskt! Har inget inbokat på hela veckan utom just måndag :grin:

Men hojta gärna nästa gång, ni andra med självklart. Jag har bara 20 min dit så har ni tid för en fika i allt shoppande kikar jag gärna förbi och säger hej :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Var på djursjukhuset med min gamla hund idag. Trodde inte jag skulle få med mig honom hem igen. Men han är med hem :love: På fredag ska han dock sövas, 13 år och dåligt hjärta... :crazy: Försöker ställa in mig på att han kanske inte kommer att komma med hem :cry:

Precis bredvid djursjukhuset ligger Sia glass, så jag tröstshoppade glass för nästan 400:- Nu har vi mer glass i frysen än vad det finns mat... :o :eek:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Håller tummarna för vovven. Å sia glass låter ju inte fel ;)

*kl*

Tack alla UNDERBARA bukevänner för ert stöd ang min lilla fölis. Vardagen kommer ikapp, men det känns så fel. Usch!!! Men ni är verkligen så goa allihop. Stor kram till er!!

I dag var jag då på kliniken med min tävlingshäst. I 3 års tid har vi kämpat mot en skada och nu gav vi upp. Han är utdömd veterinärt, och nu återstår bara försäkringsbolaget. Håll tummarna för att det inte strular nu. Jag är mycket ledsen, det är ju min kära lilla pålle som jag haft så länge, sedan han var en yngling. Och nu kommer han inte att visa sig på tävlingsbanorna mer. Men samtidigt känns det skönt att han inte behöver göra det heller. Jag vill ju INTE att han skall ha ont.

Idag påvisade han en 1-gradig hälta trots bedövning av leden :(

Usch, ångesten börjar komma krypandes också.. Om 19 dygn är det andra stoet beräknad att föla. :crazy:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 713
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 922
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 266
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp