Vårmammor 2010 del 13 <3

Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Jo, jag kommer ihåg att jag fick skäll av dig sist jag var i Ullared för att jag inte sagt till innan, så den här gången var det bäst att säga till i god tid. :D
Och så är du inte hemma! vad är det för sätt ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

+ övriga som pratar på temat böjprov:

En mycket bra veterinär som jag träffade ett antal gånger på den tiden jag jobbade på ridskola hade den (enligt mig iallafall) sunda inställningen att en hel del hästar, särskilt äldre, reagerar på böjprov utan att det behöver vara något bekymmer alls. Och det låter ju inte så konstigt, skulle jag böja ihop benet och sitta på den en stund skulle jag också halta ett tag! Dock vore jag oroad om en häst som min, 7 år och allsidigt motionsriden, inte skulle gå igenom en vanlig försäljningsbesiktning. Och många köpare skulle nog dra sig tillbaka..

Nog om det! H, 10 månader idag, har dagen till ära kombinerat sina favoritgester "vinka" och "peka" till att vinka med höjt pekfinger - tänk *oh no you don´t!* :D Han har även, utan att tänka på det såklart, stått själv i minst 5 sek. Sen kom han på att han inte höll i sig och satte sig ner, såklart :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Hej på er! Ska strax sätta mig och läsa ifatt dagens "skörd" av inlägg, men måste bara fråga er om en sak. Jag drar ju inte jämt med mina stallägare, men imorgon ska jag ÄNTLIGEN säga upp stallplatserna :banana::bump::banana::bump::banana::bump: . Jag ska tala om att jag flyttar senast 15 juni. Vi har alltså en månads uppsägningstid och säger jag upp den då imorgon och lämnar två halva stallhyror för platserna i juni. Vi betalar alltid månaden framåt, alltså runt den 1 varje månad, typ.
Men visst kan de väl inte säga något om att jag bara betalar halva hyror i juni? Jag ska väl inte behöva stå för hela månaden när jag säger upp den nu och betalar för den månaden jag har kvar där.
Hänger ni med på vad jag menar? Kände att det blev lite snurrigt, men ja :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Ehm, alla stall jag stått i har haft kalendermånader som betalning och uppsägning, så att säga :) Men om ni kör med halva hyror borde väl två halvor vara en hel tycker jag i alla fall! Sen kanske kontraktet säger något annat..?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

+ zazza

Usch vad tråkigt med häst-problemen som går i tråden igen.. Här är en till... Min medryttare fick gå hem från fredagens dressyrträning med min Armani då han inte gick rent, bak. Vänster bak var inte helt hundra. Jag är så orolig för när cystorna satt i bakknäna så var det störst ingrepp i just vänster bak :cry: Jag har hela tiden sagt att håller han nu inte för denna typ av träning (dressyr på en mycket låg nivå en dag i veckan, kanske ett markarbetespass med mig då jag ställer lite högre krav på honom än medryttaren och så ridning i skog 4 ggr per vecka och så en promenad/longering en gång i veckan, oftast promenad) så får det vara.
Han går verkligen enbart på hobbynivå och när vi pratar dressyr/markarbete så är det lite skänkelvikningar, bak- och framdelsvändningar, samlad och fin form i alla gångarter och lite öppnor och slutor. Alltså inga större grejer egentligen..

Dock sa stallägaren att mina två hade sprungit som tokar i torsdag så jag hoppas innerligt att det "bara" är det, att han sprungit och busat lite väl mycket..
Det känns så iskallt, min mamma blev nästan lite arg på mig :o, att jag säger att det får vara. Jag har sagt det sedan operation -07 att han fick den chansen. Det var ändå en risk bara det och någonstans måste jag nog ha den inställning, för att om den dagen kommer, orka och kunna ta det beslutet. Känns helt sjukt att man kanske kommer att få ta det beslutet någon gång, vi har ändå hängt ihop i 10 år nu sen han var 4 år och jag 14.. han ska ju bli 30 år, har jag ju bestämt :cry: :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Ehm, alla stall jag stått i har haft kalendermånader som betalning och uppsägning, så att säga :) Men om ni kör med halva hyror borde väl två halvor vara en hel tycker jag i alla fall! Sen kanske kontraktet säger något annat..?

Kontrakt, vad är det?? :devil: ;) Vi har alltså inget skrivet och ingen har sagt något om kalendermånad. Kanske man som inhyrd ska förstå själv, men jag har ju, som skrivet i inlägget ovan, tolkat det på ett annat vis :D Fy vad jag känner mig elak. Vi har haft så många duster det senaste året att jag ärligt talat är beredd att bara ta mina saker och hästar, knacka på på deras dörr och säga "jag flyttar mina hästar idag, hejdå."
Senaste i helgen frågade jag om de kunde släppa ut mina hästar vi middag på gräset istället för att ge dem middagshö (hagen 3 meter bort..). Men nej då ville de inte vara bundna till mina hästar vig lunchtid längre än till i lördags. Det roliga är att de ändå är bundna till en annan häst vid lunch som inte tål gräs och de ger honom hö varje dag :confused:
alltså det är som sagt verkligen sandlådenivå. Och detta är två pensionärer som typ alltid är hemma. Bara ett exempel :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

kl

Doris
Fy vad hemskt. Men klandra inte dig själv för att ni var iväg. Du hade ju inte kunna förändra något om du var hemma.

Zazzarazz
Hur kommer det sig att du funderar på att sälja. Är det tiden?

Viv
Håller alla tummar och tår för att det skall gå finfint på fredag.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Ja men är de så dumma (rent krasst) att de inte skriver kontrakt med sina hyresgäster får de ju nästan vara glada att du är en reko typ som betalar din uppsägningsmånad och inte bara sticker. Då kan de ju knappast komma med något snack om kalendermånad, ifall inget sådant finns avtalat!

Tråkigt med Armani, hoppas det bara är en liten sträckning :( Min änglahäst skulle också bli 30. Men hon blev bara 4,5..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Usch stackare du verkar ha otur med fölen. Men alla ting är tre så nu borde det vara lugnt ett tag.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Det beslutet är inte kul att ta. Min Zadac skulle jag ha tills han blev 30, Siri skulle få lära sig rida på honom och han skulle få gå och uppfostra unghästar i hagen på ålderns höst. Tyvärr blir det aldrig som man tänkt sig. I morgon är det 2 månader sen han fick somna in.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Vilken otur du har med hästarna, din stackare.... :( Nu får vi hålla alla tummar vi har för att det går bra med nästa fölning. Det kommer det med all säkerhet att göra! :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Sista dagen!!! :banana: Inatt åker vi hem!!! :bump: Ska bli så himla skönt att komma hem och få sova i skön säng, äta riktig mat, dricka gott vatten och få gosa med kattflickorna! :love:

Efter frukosten idag smet vi ut "bakvägen". :devil: Frukostpersonalen har blivit jobbigare och jobbigare för varje dag som gått och det är minsan inte så himla lätt att få i ungen nån frukost när det är 100 människor som ska kladda och tjoa och prata med honom varje gång de går förbi. :grin: Sista dagarna har jag varit jättesur...

Det är genommulet idag... Jag som skulle pressa för att få lite extra bränna. :( Har ju inte solat så himla mycket pga Vilgot, men lite brun vill man ju bli! :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Zazzarazz
Hur kommer det sig att du funderar på att sälja. Är det tiden?

Bland annat... Tiden är en del av det... Men jag har bra hjälp så det är inte uteslutande... Tanken har slagit mig ffa för att jag kan undra hur det är att inte ha häst. Inte bära ansvaret både ekonomiskt och känslomässigt. Skulle jag må bättre utan det? Ju mer jag tänker på det känns det dock som att det skulle bli väldigt väldigt tomt och när vi stod där på klininken kändes det väldigt väldigt fel att fundera på att inte ha kvar honom. Så han blir kvar ett tag till :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

*kl*

:bump:Grattis Mikaela
:bump:

Oregano, lite gravidhormoner gör ju inte att man blir mindre lätrirritererad heller :D Men tråkigt att du inte verkar ha haft det så skönt under semestern, plus en matförgitning på det!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

+ Mikan

Mikaela tackar så mycket

och dagen firas med BVC-besök och tyvärr då sprutor...
men det ska bli riktigt skoj att få veta hur stor hon blivit :) var länge sedan sist.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Ja jag tycker det är lite taskigt av dom att ge sprutorna just på födelsedagen. Fast dom kan väll inte styra när doktorn kommer dit för varje barns skull. Inte här i våran håla iaf. Återstår att se om det infaller på födelsedagen för Miltons också.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 13 :heart

Grattis Mikaela på din födelsedag! :bump::banana:

Håller med AKB var ju inte så trevligt att fira födelsedagen med sprutor.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Trav Imorgon är det dags! :love: Det pratas om att startfältet är det starkaste på länge, så vad tror ni? Vad säger hjärtat? Skall ni se på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 925
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp