Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Stort grattis till Armani_ och lilla Milton!!!!!

Liten snabbrapport från mig. Ture blir en vecka ikväll och det har varit och är omtumlande. Efter ett par dagar med ett par timmars ledsenhet så har det vänt. Jag ammar i princip dygnet runt bortsett från nätterna då han själv vaknar varannan/var tredje timme nu och säger till. Underbart duktig är han. Sen vi fick ordning på det har han inte haft några ledsenperioder!! Helt enkelt fri tillgång på grovfoder! ;) Mina bröst har läkt efter att jag började varva med silikonskydd på bröstet och han har fått prova napp korta stunder. Mindre slitage på brösten och enklare att ge honom mat!

Appropå FK så kollade jag när vi kom hem från bb om jag fått pengar. Japp, 2500 kr. Full ersättning i 20 dagar???? Jävla klåpare säger jag bara. Tredje månaden jag ska ha pengar från FK och tredje månaden det blir fel. Förra gången dröjde det 45 dagar innan jag fick pengar, nu hoppas jag de är snabbare. Tanten jag fick tag på hade iaf vett att skämmas. "Jag hoppas du kan få pengar nästa vecka". Hur kan det ta så lång tid att göra en utbetalning? Jaja, jag börjar bli van men det är pinsamt hur dåligt det funkar...

Imorse hände nåt otäckt. Eller jag med mina hormoner fick slag. Jag vaknade, ammade och åt en smörgås. Sen fick jag sjukt ont i magen, kändes som om livmodern var på väg ut. Som en värk som aldrig tog slut. Ropade på sambon efter 10 min och tryckte i mig två panodil. Efter en halvtimme ringde jag förlossningen och hon blev ganska orolig men tyckte jag skulle ta mer smärtstillande och sen ringa in igen om det inte gick över. Har ju mina dexofen sen foglossningen så jag tryckte i mig två såna. Tankarn snurrade - vad händer med Ture om jag blir jättesjuk? Vad händer om jag dör? Katterna, hästarna osv. Fick panik...

La mig i sängen med värmekudde och däckade rätt fort pga dexofenet. Sov 1,5 timme och sen mår jag rätt ok, känner inte mycket alls. Får se när smärtstillandet går ur kroppen helt men det bör det göra snart. Det var säkert bara en jätteordentligt eftervärk för jag blöder lite till, men snacka om att skräma vettet ur mig.

Nu sover knytet och jag ska försöka få i mig lite lunch! Hoppas kunna hänga med lite mer här framöver!!

En sak till, sambon är helt underbar. Han servar och sliter som ett djur med tvätt (har en liten kräkskille) matlagning och städning. Dessutom har han sagt ifrån på skarpen till alla han känner (ffa föräldrar) att vi inte vill ha besök första veckan och han svarar inte i telefon. Dessutom ser han till att min vattenflaska alltid är välfylld och på rätt våningsplan tillsammans med min mobil som jag lägger ifrån mig lite här och där!

Lite bilder på prinsen:

ostergarden


Ture fick sin första häst av mormor och morfar på bb. :D

ostergarden
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Haha! Alla säger att han är väldigt näpen, han kanske är lite tjejig?

Söta är de iaf! ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Men gud, jag har helt glömt bort att säga GRATTIS! till er lille pojk! Han kom ju ut några minuter innan våran bestämde sig för att börja flytta :D Tycker det var lite roligt
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 329
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 257
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 721
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 695
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp