Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Det är min favorit också, han liknar min gamla häst enormt mycket utseendemässigt och personlighetsmässigt, fast med bättre gosegenskaper. :love: Usch, nu fick jag ångest igen. Vill ju inte göra mig av med någon utav dem egentligen och Casablanca och B har aldrig varit ifrån varandra hela deras liv. :( Jag är inte gjord för att sälja hästar helt enkelt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Haha, fantastiskt, nu fattar jag vad luckan var till för. Skyller på att det är sambon som använt den helt enkelt. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Oj hej vad ni har skrivit! Fick ju massor att läsa ju! Theo sover förtillfället så det gäller att passa på!!

Vi mår iaf efter allt bra, Theo drog på sig någon slags infektion så han har legat på Barn 4 sen söndagnatt. Han svarar bra på antibiotikan så vi har fått sova hemma första natten nu, rätt skönt, bort bra men hemma bäst! Får förhoppningsvis avsluta behandlingen på måndag!

Måste erkänna att min förlossning blev rätt snopen. Hade haft lite förvärkar fredan och lördan men var ju helt övertygad om att det inte var något på G. Kan ju dra den i korthet:

Lördag 22/5 KL 23.00 Sitter och spelar på datorn, asuttråkad och väntar på att sambon ska komma hem från skogen. Plötsligt får jag en rejäl värk + att jag känner att det bubblar till där nere. Reser mig med nöd och näppe upp och går på toa, kommer något rosafärgat. Sambon kommer som tur hem från skogen precis. Jag ringer in han och ringer efter det förlossningen. Dom vill att vi ska komma ner för kontroll. Vi packar och åker in till förlossningen.

00.00 Kommer fram och sambon hjälper mig ut ur bilen, möts upp av en barnmorska som ska följa oss till inskrivningsrummet. Då går vattnet på riktigt, det bara rinner efter benen. Blir uppkopplad på CTGn och får vandra runt med den i 1½ timme ungefär, nu har jag grymma värkar ska jag säga, ojojoj. Efter CTGn kollar man hur mkt öppen jag är, hela 5 cm :banana: Blir flyttar till en förlossningssal. Värkarna kommer tätt tätt och stundtals får jag panik. Tror att klockan är runt 03.00 när jag börjar med lustgas (vet inte vart förlossningsjournalen än), en stund senare får jag sterila kvaddlar, dom var verkligen guld värda. Kl 06.32 är jag fullt öppen. Har haft några krysvärkar innan och det var tufft att stå ifrån att krysta. Dock tar det en stund innan jag fåt börja krysta då han inte ligger längst ner mot bäckenbotten riktigt. Får värkstimulerande. Får äntligen börja krysta men hur mkt jag än krystar så tycker jag inte det händer något. Kl 08.00 på söndagmorgon beslutar man att sätta sugklocka om han inte är ute innan 08.45. Nu är jag trött...J*vligt trött. Barnmorskan får lov att klippa då det visar sig att gossen ligger lite galet med huvudet + att 2 st trycker/hänger på min mage, en 4de sköterska står och peppar och sambon lika så, nu börjar det hända grejer och plopp, DÅ 08.55, kommer vår älskade Theo äntligen ut :love:!!! Sugklockan sattes aldrig då läkaren tyckte det var onödigt eftersom tryckandet på min mage verkade mkt effektivt! Fick sy en hel del pga klippet, men moderkakan lossnade iaf jätte lätt, behövde inte ens krysta. Allt som allt från det att jag kom in till förlossnigen tills Theo var ute tog den exakt 8 timmar och 55 minuter :D

Tacka F*N för lustgas och kvaddlar!!!

Så, det var den det, lovar att den natten så sa jag fler än 1 gång åt sambon att Theo inte kommer få några syskon. Nu idag så är jag helt övertygad om att det kommer bli minst ett iaf :laugh:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Tack så mycket!!
Förstod tidigare att du också hade haft en tuff förlossning, känns som att våra påminde lite om varandra :(
Tycker ändå att jag har en hög smärtgräns, men jag sa faktiskt till min sambo i morse att om det blir syskon så ska jag ha ett planerat snitt, för jag riskerar inte att det händer igen. Det behöver ju verkligen inte bli så, men tror ändå att jag kommer stå fast vid det i framtiden.
Kan ju tillägga att min sambo hade full förståelse för det. Han satt och grät vid min sida mot slutet och tyckte att hela situationen var fruktansvärd. Kände sig väldigt hjälplös, stackaren :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

armani__

grattis till grabben. har sett att du tidigare i tråden vart orolig för att han skulle vara stor. Hur mkt vägde han och hur lång vart han?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Min sambo satt också och grät på slutet. Hans spontana reaktion efter snittet när han satt med mig på uppvaket var att vi inte skulle ha fler barn, men nu har vi sagt att det blir planerat snitt nästa gång. Håller meddig om att det verkligen var det värstajag varit med om.

Om du känner attdu behöver prata av dig är det bara att slänga iväg ett pm, men som sagt ta till vara på all hjälp ni kan få från bb. Hur lång tid måste ni stanna?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jag tycker också att det var det värsta jag varit med om,och jag blev inte ens snittade eller så som ni..jag håller fast vid att jag inte ska ha fler dock, fortfarande;)

*kl*

Sitter här och gråter. Sambon stack iväg med vännerna och körde gokart idag. hn frågade mig flera gånger om det var ok, annars stannade han hemma. Jag sa ju att klart han ska osv. Men nu när han åkte började jag gråta..jag har kännt mig så ensam och jävligt uttråkad idag..Idag känns det bara så jävla trist och vara mammaledig..och så stack han iväg nu också. Jag vet att hade jag sagt att han skulle stanna hemma hade han inte tvekat att göra det, men jag vill ju inte att han ska behöva sitta hemma oh ha tråkigt som jag gör..

Jävligt bitter över att han kan vara så fri trots allt..själv är man en matmaskin, byta blöja maskin och nerkräkt..Jag känner mig sjukt ofräsch..Rakat benen har jag inte gjort på evighet, jag som alltid varit noga med det..

Raka andra ställen vågar jag inte pga stygnen, plus att jag fortfarande blöder..så man känner sig ju översexig då med..
Känns som sambon ser massa fräscha folk hela dagarna o så kommer han hem till en slashas..fyy..Vill vara mig själv igen..När ska detta bli kul?:cry:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Men Grattis mitt i allt :)
Jag börjar undra om det är någon som haft en förlossning de trodde de skulle få...

Håller tummarna för att det går bra nu så här efter iaf. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Tack så mycket!! Mitt i allt är vi ju två väldigt stolta föräldrar till en helt underbar pojke:)

Jag var ju orolig över hans storlek. Han vägde 4380 gram och var 53 cm lång så stor var han allt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Får du ont i brösten om du inte ammar på några timmar? Selma är ju inte ett kolikbarn som er Nelly är, men både jag och sambon kan njuta av att bara få vara vi två ibland, så vi kan lämna över Selma till farmor eller mormor i ett par timmar med antingen mjölk på flaska eller så får hon ersättning när hon är där. Jag tycker att du ska göra det så att ni två bara kan gå ut och ha en "date night". Middag, bio, en promenad - vad som helst. Man får så himla mycket energi att vara mamma efter det. Jag och sambon har haft farmor här en dag och mormor är här nu så att vi kan fixa i trädgården och få den klar inför vår inflyttning, eller, jag går ju mest omkring och pekar på vad han ska göra för jag får ju inte göra något, och bara de ensamma stunderna gör himla mycket.

Jag älskar Selma över allting annat och ångrar verkligen inte att vi blivit föräldrar, men jag älskar ju även min sambo över allt och ibland så är det skönt att bara kunna ge odelad kärlek och uppmärksamhet till honom. Annars så blir det mest att vi båda sitter och gullar med Selma och inte fokuserar på "oss". Ha inte dåligt samvete över att lämna bort Nelly några timmar för att få egentid, det är väl det jag försöker få fram. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jävligt bitter över att han kan vara så fri trots allt..själv är man en matmaskin, byta blöja maskin och nerkräkt..Jag känner mig sjukt ofräsch..Rakat benen har jag inte gjort på evighet, jag som alltid varit noga med det..
Usch vad jag tycker synd om dig... :( Jag är alldeles säker på att det snart kommer att kännas bättre snart. Det där med att vara matmaskin känner jag också. Tycker inte alls att det är så mysigt att amma som många andra. Känner mig verkligen låst!

Hur är er "arbetsfördelning" när det gäller Nelly? Ser du till att få lite egen tid så du hinner duscha och raka benen? Bara en sån sak är ju jätteviktig för välbefinnandet. Vi har en outtalad överenskommelse som säger att sambon har huvudansvaret för Vilgot när han kommer hem från jobbet. Visst, jag måste fortfarande mata, men annars kan jag duscha och göra i princip vad jag vill. Vardagnätter byter jag blöja, men på helgen får han gå upp och göra det medan jag ligger kvar. Det gör att allt känns mycket lättare, för det är verkligen pest att vara styrd av sin bebis dygnet runt.

Förresten har det nånsin varit skönare att duscha länge och varmt än nu?! ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Grattis till den lille!!

Mkt fint namn må jag säga! Det som står högst upp på min namnlista!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Tänkte bara uppdatera er att min (vår) pojke kom i dag kl 15:18.

I korta drag fick första värken strax efter 03:00 och 15:18 är han ute snabbt och lätt. Allt gick jätte bra och jag hade bara sterila kvaddlar och lustgas.

Han vägde 3700 och var 52cm lång en helt vanlig genomsnitlig bebis.

Just nu ligge under verket i mitt knä och sover!!
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 323
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 252
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 707
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 684
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp