Vårmammor 2010 del 4

Sv: Vårmammor 2010 del 4

Skönt att det gick bra! Det brukar ju faktiskt vara så att de små liven sover jättegott när man åker iväg med dom. Vilgot har aldrig skrikit när vi varit iväg, tack ock lov! :bow:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Mars
8/3 - Svartfot - första barnet- födde 1/3 en flicka
9/3 - Arabis födde 8/3 - en pojke
11/3 - Doris födde 9/3 - en pojke
31/3 - Mikan födde 12/4- en pojke
31/3 - Cattan - första barnet -födde 17/4 en pojke



April -10
6/4 - yodi tredje barnet
10/4 - Oregano - födde 5/4 första barnet en pojke
14/4 - Zody - första barnet - födde 26/4 en flicka
15/4 - Juzzzen-Första barnet - födde 13/4 en Flicka
17/4 - AKB- första barnet.- födde 3/5 en pojke
18/4 - uva. Första barnet, föddes 15/1

20/4 - Lottch - första barnet - födde 21/4 en flicka
23/4 - _saga_ - första barnet - födde 13/4 en flicka
25/4 - tintilar - första barnet.
28/4 - zask - första barnet - födde 23/4 en pojke

Maj - 10
2/5 - Viv - första barnet - födde 28/4 en pojke
6/5 - Michellan95 - första barnet – födde 5/5 en flicka
12/5 - Ia* - andra barnet – födde 11/5 en flicka
12/5 - Cyllene - första barnet - födde 22/5 en pojke
15/5 - Emmah.S - första barnet, födde 23/5 en pojke,
16/5 - Minisan, första barnet
16/5 - Amica, första barnet
27/5 - Armani__ - första barnet - födde 28/5 en pojke
24/5 - Magzzan, första barnet, pojke

12 st pojkar
7 st flickor
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Vad rolig eran lista ser ut, tjejer och killar i grupper om tva :)
Minisan och Amica maste fa flickor och Magzzan en pojke sa blir det perfekt :)

Grattis till era allihop!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

GRATTIS till lillkillen, vilket underbart namn! :love: Hoppas du känner dig bättre snart, har ni fått möjlighet att prata med personalen redan nu om förlossningen? Vanligtvis får man ju vänta till efterkontrollen, men efter er upplevelse kanske det är skönt att få svar på frågor osv redan nu? :laugh:

Va? Mig tjatade hela tiden på de få timmarna vi var på BB om förlossningen och jag fick även prata med barnmorskan som förlöste mig innan vi åkte upp till BB (eller lättare sagt var med för jag blev förlöst av en studerande bm).

Skönt att det gick bra! Det brukar ju faktiskt vara så att de små liven sover jättegott när man åker iväg med dom. Vilgot har aldrig skrikit när vi varit iväg, tack ock lov! :bow:

I lördags var hon snäll från bilen ända in till H&M då råkade vi stanna med barnvagnen och då började hon gnälla direkt. Sedan rullade vi till Specsavers och då var det tyst tills vi stannade igen ;) Hon gillar när det rör på sig men hon ska gärna vara väldigt trött för att vagnen ska duga och det duger inte att bara stå och rulla vagnen fram och tillbaka utan framåt ska det röra sig!
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Grattis!! Försök att prata med personalen om förlossningen så mycket som det går så att ni kan bearbeta det så fort som möjligt. Både jag och jeppe behövde ventilera oss och det kändes mycket bättre. De gick även igenom hela förlossningsförloppet så att vi förstod mer varför de gjorde vissa saker osv.

Med oss försökte de också med sugklocka, men för oss gick inte det då jag var för svag och selma var inte ens i närheten av att komma ned i mitt bäcken, så jag förstår verkligen känslan av att känna sig våldtagen när de drar i dig från alla håll och kanter. Krya på dig nu och ta rätt på all hjälp du kan få på bb.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Skönt att det gick så bra:D
Som jag sa, det brukar gå bättre än man tror:)

*kl*

åh, regn regn..tur man hade en sån bra dag igår. Var hos pappa och solade, det var jättevarmt!Nelly sov hela tiden, så jag fick prata med pappa, gå ut och gå med barnvagnen i det underbara vädert och sen träffade vi Nellys nya kusin på kvällen, grillade och hade det skönt. Hon skrek på kvällen, hade ont i lilla magen men inte så farligt som det brukar:)

Idag är det grymt tråkigt väder, och jag ä uttråkad..blää..Lillan har fått min förkylning stackaren, och är ganska trött, men äter,kissar och skriker mellan sovstunderna, s hon är nog bara lite trött av att vara täppt, men inte jättesjuk.

Känner mig lite ensam idag, fast nu är sambon hemma en stund iaf..men det känns så där idag..tråkigt helt enkelt..är nog vädert..hade tänkt gå ut och långrunda i dag i solen..gillar inte när det inte blir som jag tänkt:p

Lillan sov bra inatt, och imorse låg vi och småsov i vår stora säng:love: Älskar att ha henne nära på morgonen och ligga och lyssna på hennes små andetag..Underbara:love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Ja precis, som jag har förstått det måste man sen begära själva tillfälliga fp när man kommer hem, men för att anmäla att man ska ta ut från det datumet så kan man göra som jag skrev. Man kan sen begära antingen via blankett eller nätet, men jag skulle inte bli förvånad om det krånglade...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

GRATTIS till lillkillen, vilket underbart namn! :love: Hoppas du känner dig bättre snart, har ni fått möjlighet att prata med personalen redan nu om förlossningen? Vanligtvis får man ju vänta till efterkontrollen, men efter er upplevelse kanske det är skönt att få svar på frågor osv redan nu? :laugh:

Vi pratade en hel del med gänget efter en timme när man smält allt lite. Vår barnmorska kommer upp till oss imorgon här på BB och ska prata igenom allt igen. De tog verkligen tag i saken med oss direkt efteråt, vilket kändes bra. Både barnläkare, läkare, undersköterskor och barnmorskor tog sig tid efteråt och pratade, vilket kändes toppen.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Jo, för får jag hjälp så är det ju inte samma stress att bli av med pållarna, då vet jag att de inte hamnar i skymundan. Ev så kommer min sambos bästa kompis kompis som är en jätteduktig ryttare att börja rida Bajke också, så det skulle verkligen vara toppen. Känns mycket bättre idag än igår helt klart. :)

Här är förresten jag och tre av mina älsklingar. :love: (Behöver jag säga att jag numera har manduccaförbud efter att mitt ärr började blöda igen efter att jag nödvändigtvis skulle prova den...)
29247_414525259760_503859760_3979866_5907861_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Fast det räcker väl inte för att bejära ersättning? Sambon anmälde via detta sätt flera veckor innan och gick sen in på internet och anmälde dagar sammma dag vi kom hem från BB. Han fick bekräftelse, men inget syntes sen på hans sida. Han fick lov att ringa flera gånger innan allt var klart. De sa att han måste anmäla ledigt från första dagen och sen när perioden var slut skulle han ringa och bejära ut pengarna. Skitbökigt! Och sen skickade de till fel konto trots att han ändrat kontonummer.

Du anmäler först och det ska du göra samma dag som du är hemma. Sen begär du ut pengarna när perioden är över. Det fungerar så även när du är hemma och vabbar.

Perfekt att kunna anmäla sig med ett SMS!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Är du nöjd med Manducan? Jag vill ha antingen en sån eller en Beco Butterfly, men jag kan inte bestämma mig! Det är ju så stor prisskillnad också och då tenderar jag att bli lite snål. För trots allt verkar det som att Becon har några fler fördelar än Manducan. Men som vanligt är det helt omöjligt att veta i förväg vad man har för behov... Sjalen är jag redan trött på. Den funkar bra när man väl fått på sig den, men det blir alldeles för bökigt.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Är den lätt och smidig att sätta på sig? För det är nog det allra viktigaste för mig. Tycker att Manducan ser skönare ut för både barn och bärare, men jag har förstått att det är enklare att byta bärare och bära på ryggen med Becon. Men hur viktigt det blir i praktiken vet jag ju inte och då känns 700 kr prisskillnad ganska mycket.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Gud vad hästen som står närmast dig är lik min älskling som nu galopperar på de evigt gröna... Jättefin tycker jag såklart :)

Edit, Oregano, vilken av selarna är dyrast och vad ligger de på i pris på ett ungefär?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Var hittade du huvudskyddet? Eller följde det med när du köpte selen? :)

@Oregano: Vi är jättenöjda med vår manduca. Tog ett tag innan vi blev smidiga på att få den på, men när vi väl fick in det är det hur enkelt som helst. Nu är det ju bara Jeppe som kan ha den för att jag är lite handikappad, men jag var riktigt förvånad idag hur lätt vår 6kgs klump var att bära i den. Selma älskar den, hon somnar antingen på en sekund eller så ligger hon och snuttar napp hur lugn som helst. :love:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 4

Huvudskyddet pa manducan är inbyggt, titta längst upp vid kanten, där gar det att öppna och där i ligger huvudskyddet.
 

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 321
Senast: Rie
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 248
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 703
Senast: Hedinn
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 675
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp