Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Min häst drog av sig skorna om jag hade snösula... Fråga mig inte varför men jag provade ett par gånger... Som tur är hade han balans som en isprinsessa och hovarna hade sällan styltor heller :) Vet inte varför en del hästar har sämre fäste...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Jag ska höra om han borrar i de skorna han har med till henne. De är av modell extra tjocka med. För de slits väldigt fort annars eftersom hon är 650kg+ nånstans :D
Vet att han gjort det när jag hade shettisar.

Shit vad stor hon är alltså, hon måste vara dubbelt så stor som min Armani typ :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Min häst drog av sig skorna om jag hade snösula... Fråga mig inte varför men jag provade ett par gånger... Som tur är hade han balans som en isprinsessa och hovarna hade sällan styltor heller :) Vet inte varför en del hästar har sämre fäste...

Vad konstigt att han gjorde så, men det var väl rätt häst som gjorde det eftersom han tydligen klarar sig superbra utan :D
Armanis balans är under all kritik, halkar gör han alltid på halt underlag om han inte har broddskorna på och styltor får han säkert en halvmeter som slås bort vareviga kväll när de ska in.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

:D Hon är ardenner/halvblod. Halvblodet har inte slagit igenom mer än att hon beteer som ett, kroppen är helt ardennerns, därav vikten. (hon har väl några kilon för mycket med. Men de håller vi på att arbetar bort)
Eller jo, hon har relativt tunn man och mesig pannlugg efter halvblodet :grin:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Det lät ju bra:D

och det där med sulor, tro mig...har har också lärt mig nu i veckan att det inte är hela...Inte haft koll på det innan..Märks att vi haft ont om snö här i Skåne innan..Broddar däremot är man expert på, tro fasen det när det alltid är is ist för snö;)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

*kl*

Jag har faktiskt inte ätit något godis alls på flera dagar.. Inte alls sugen. Kan bero på att jag har en förkylning på G...

Men var är Michellan och Cyllene?? Blir lite orolig :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Det lät ju bra:D

och det där med sulor, tro mig...har har också lärt mig nu i veckan att det inte är hela...Inte haft koll på det innan..Märks att vi haft ont om snö här i Skåne innan..Broddar däremot är man expert på, tro fasen det när det alltid är is ist för snö;)

Hahahaha, det måste bero på skånska vintern, eftersom vi faktiskt är precis lika du och jag där; en jäkel på broddar, men noll koll på sulor ;) Ingen slump att vi nu har koll på sulorna också, med tanke på att vi faktiskt har fått två vita vintrar nu :bump:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

*kl*

Jag har faktiskt inte ätit något godis alls på flera dagar.. Inte alls sugen. Kan bero på att jag har en förkylning på G...

Men var är Michellan och Cyllene?? Blir lite orolig :(

Hmmm.. Jag är också lite orolig över dem, speciellt över michellan som vi inte hört från på länge.. Har inte hon en blogg? Har för mig det, ska försöka leta upp den..
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Hmmm.. Jag är också lite orolig över dem, speciellt över michellan som vi inte hört från på länge.. Har inte hon en blogg? Har för mig det, ska försöka leta upp den..

Ja det är bara jag igen :D
Hittade hennes blogg och allt verkar bra, skönt! Hon är nog bara upptagen och har ett liv utanför nätet :p
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Jag kan iaf inte minnas att hon sagt att hon skulle något speciellt...
Cyllene har ju säkert ont och jobbigt :(
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Jag kan iaf inte minnas att hon sagt att hon skulle något speciellt...
Cyllene har ju säkert ont och jobbigt :(

Usch ja stackars Cyllene... Undrar hur det funkar nu med stall och hästar och sådant? Det ställer alltid till en del, men det har ju säkert löst sig. Det måste det ju göra :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

kl
Min lilla sjukskrutt sover äntligen i sin säng igen, istället för på mig :)
Somnade i sin säng som vanligt igår med men sov bara 30min, men sen sov hon på mig med sina vanliga sovtider.
Idag vaknade hon efter ca 1timma men fick sitta i min famn typ en halvtimma i soffan o somna till igen sen la jag tillbaka henne o hon sover bra, har idag ätit som hon brukar med så nu hoppas vi bara henne hemska hosta försvinner med.

Jag däremot bor kvar på soffan, vågar inte ligga plnat riktigt än då min hosta med är extrem, vaknade i förmiddags när sambon hade M av att jag inte kunde andas. Det var det värsta jag varit med om! Kunde verkligen inte få ner luft, hostade o hostade men det fanns inget som satt fast i halsen heller, jätteläskigt verkligen. Vart lite skärrad och klarade inte att vara vaken utan typ slockande direkt igen...

Nä, borde nog försöka sova nu när resten redan sover sen en stund tillbaka :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Ont och jobbigt stämmer bra. Kan inte hoppa på kryckor pga revbenen och foten gör ont. Sitter i soffan men foten i högläge hela dagarna. Hoppade till stallet i förrgår kväll men det skulle jag inte gjort.

Jag får spader på att sitta och titta på sambon och Ture. USCHOFY. Inser nu att vi är helt olika när det kommer till Ture och det är skitsvårt för mig att inte hela tiden kommentera det han gör. Vi har lånat en gåstol nu som Ture far runt i då gå är det enda han vill göra. Sambon låter honom fara runt som en torped och ställer sig och gör frukost. När jag kommer in står Ture vid vårt låga fönster där det är blommor, lampor, sladdar osv. "Men jag kan ju inte titta på honom när jag gör frukost". Gaaaah. Sen när Ture ska äta så börjar han med att sätta Ture vid bordet, sen går han och fixar. Då ser ju inte Ture honom längre och blir jätteupprörd och ylar och gnäller. Jag tar med Ture i sin stol till köket, och när maten är klar så flyttar vi till bordet. Är det så svårt att fatta att man alltid har koll på sitt barn och att man så mycket som möjligt har barnet med sig? Sambon verkar inte direkt störas av att Ture vrålar men jag blir tokig och när jag har honom själv så vrålar han ytterst sällan. Och jag kan inget göra alls nu.... Försöker vara tyst och låta sambon göra på sitt sätt men när det handlar om rena säkerhetsgrejer måste jag ju säga nåt. Ture kryper helt nu men har inte fått upp farten. Måste köpa grindar osv.

Hur veckorna framöver ska bli är en gåta och inte helt bestämt än. Mina föräldrar är lärare och haft lov den här veckan, men nästa vecka jobbar alla igen. Det blir ett pusslande. Måndagar och fredagar är min pappa här då han är ledig, tisdag onsdag torsdag får min mamma och sambon dela på och ta föräldrardagar. Men försäkringskassans system har ju kollapsat så inget är klart därifrån.

Stallet sköter pappa tillsammans med min inackordering och en kompis. Första fölningen i februari, bara hoppas jag kan gå på gipset då. Frakturen är bra och fördelen med att ha blivit opererad är att det är rätt stabilt.

Inatt sov Ture bästa natten på länge. Jag har bara sovit en två timmar/natt efter operationen. En klumpfot i gips som värker, trasiga revben så man inte kan ligga och en bebis som är rädd att man ska försvinna igen och ligger som ett plåster i armhålan underlättar inte. Inatt passade dessutom min fot på att bråka så jag fick väcka sambon tre gånger och tillsist fick han spräcka gipset vid tårna, troligtvis en nerv som legat i kläm för det kändes som om tån brann. Efter det gick det bättre men ont har jag. Fanns ingen på ortopeden så isf får jag åka till akuten och det vägrar jag.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Det är dock lite skönt att se hur trötta mina föräldrar är efter en dag här med mig och Ture och stallet. Allt det de gör på två gör ju jag själv annars! Kanske får lite mer förståelse för hur vardagen ser ut för en...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Ja, vad skall man skriva.. Skönt att du är hemma igen? Nä, det där låter verkligen inget vidare..

Måste vara en ren mardröm det du råkat ut för. Fy. Stackars dig säger jag bara. Å sen att inte ens kunna göra annat än att sitta i soffan och vara "bisittare", usch - jag förstår hur hemskt det är. Jag mådde psykiskt dåligt i början efter snittet när jag inte fick göra något. Å det var ju ändå bara några dagar. Och jag kunde ju ändå gå redan från början.

Hoppas att du blir bättre snabbt, och att ni pusslar ihop vardagen bra. Sen hoppas jag även att din sambo "mognar" lite i papparollen, för han liksom Juzzens make har väl inte haft barnet så mycket, så ha lite tålamod där ;)

Skickar iaf en peppkram till dig. Vi är många som tänker på dig här inne.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Det var skönt att höra att vardagen fungerar någotsånär iaf... Förstår att det är jättejobbigt...
Min lillasyster är ju normalt sett här en gång om dagen och om jag inte hunnit med min häst så tar hon honom med. Det är skönt.
Fast separationsfasen närmar sig här... Det är inte alltid lika lätt att smita ut på morgonen och ge hästarna mat och släppa ut dom... Hade varit grymt smidigt om jag inte hade unghingsten för då kunde iaf de gå i samma hage...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

kl

Sitter och funderar på att köpa ett löpband. Jag hatar att springa men kanske är det roligare ifall man är "uppkopplad"? Hittade ett beg för hyfsat pris. Abilica Trex 2 heter den, är det ett bra band? Ni som har koll...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

har inget att säga om det bandet.. Men skönt att kunna träna när det passar en själv utan behöva åka iväg. Och att kunna träna under vintern utan att halka omkring ute.

Men, det jag skulle säga var, vilken söt avatar du har nu :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Ia*************** Hjälp mig!!! ;)

Du var väl frisör om jag inte minns helt fel?
Jag har sånt problem.. Jag måste klippa mig.. Men jag hatar det verkligen. Finns inget värre än att sitta och se sig själv i en stooor spegel och se så blek och ful ut. Jag behöver lite hjälp med vad för frisyr som skulle kunna passa mitt ansikte. Jag vill nog ha lugg igen, är det helt fel? Jag har iaf runt huvud och litet ansikte. (eller om det är små ögon som sitter tätt?) Ganska blek är jag också i hyn nu, är det helt off att vilja ha brunt hår?

Finns dessutom ingen vettig frisör här, känner du till någon kollega utåt mitt håll som är bra?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 633
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 726
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 802
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
15 474
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp