Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2010 del 9

Sv: Vårmammor 2010 del 9

Jag har ingen koll, jag har ärvt mitt löparband från min bror och det är väl runt 10 år nu, men det är höj och sänkbart, olika program, kör intervaller osv. Men jag rekommenderar verkligen ett löparband om man tycker det är trist att springa. Jag tittar på ett serieavsnitt varje gång jag springer. Antingen två 30 min avsnitt (Simpsons, vänner tex) eller ett timmes (Greys anatomy, house osv) då glömmer jag nääästan bort att jag springer. :)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

lite off topic..
Hur är det med sambon och din pappa nu? (du behöver inte svara om du inte vill)
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

*kl mig själv*

Här hemma på gården är det super. Har pratat med alla och vi ska bo kvar, vågar knappt skriva det, men det är faktiskt frid och fröjd med utbyggnad av huset och poolbygge under planering. Jag mår så mycket bättre nu, det är som en sten som fallit från mitt hjärta. Det är klart det kommer att bli meningsskiljaktigheter igen, men nu är alla medvetna om att vi måste ta upp det innan det blir för stort.

Selma har inte kommit på hur man kryper framåt än, men hon har utvecklat en snygg ålningsstil och tar sig överallt. Jag har mått dåligt hela veckan och naturligtvis har även temlan varit kass. Har tänder på gång och hon sover därför väldigt oroligt och magen är upp och ned. Vi hade tänkt lägga henne i eget rum den här veckan, men det är ju ingen idé nu. :/ längtar efter att kunna se på film och läsa en bok i sovrummet igen och att kunna mysa med sambon förstås, utan att behöva oroa sig för att lillan ska vakna...

Vi fick en kallelse från tandläkaren också för Selmas räkning, har ni andra också fått det?
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Vad gött att ni har snackat er igenom saker och ting nu.

Hepp, ingen kallelse till tandis än. Jag går hos en privattandläkare och funderar lite på att ta Oscar dit med. För jag är inte nöjd med folktandvården i min kommun.

*kl*
Här är det totalterror! Vill ha ett lugnt barn som ligger på sin filt och pratar.
Men neeej då. Här går han omkring, och upptäckt att soffan är förjäkla kul att klättra upp i. Där försvann sista stället att få ha nåt framme någelunda ifred.
Har två fönster bakom soffan, inte sjutton kan jag ha några växter i de fönstren längre :grin:

Men vi har varit iväg på shoppingcenter hela dagen idag, och han skötte sig nästintill fläckfritt :banana:
Hittade en fin skjortklänning i jeanstyg. Sitter lite tajt, men det skall väl ändras på :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Hrmm... Jag har runt huvud och ansikte och är blek som ett lik men har lång page med hellugg och mörkbrunt hår. Jag älskar det! Tycker du att du har litet ansikte mot huvudet så gör du luggen breeeed. Du kan oxå luras med ansiktsformen genom att ha rak eller rundad lugg.Har du mycket virvlar i luggen gör du den tjock så tyngs virvlarna ner. Om du är rädd fär att färgen ska kännas för mörk gör du överhåret i någon nyans ljusare.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Har två fönster bakom soffan, inte sjutton kan jag ha några växter i de fönstren längre :grin:

Kommer du göra så hela tiden? Jag har ju valt linjen med passning och säga "NEJ" / "Ajja Bajja" / "Försiktigt" i stället. För jag tycker att 1) det blir för jobbigt att plocka bort allt, och 2) jag vill att barnen förstår att saker skall kunna lämnas ifred, annars blir det så jobbigt när man är och hälsar på folk tex..


Hittade en fin skjortklänning i jeanstyg. Sitter lite tajt, men det skall väl ändras på :D

Härligt!! Bra inställning :bow:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

toppen! Du ger mig hopp om mörkt hår igen! :)
Kan man ha "uppklippt" lugg? Eller blir det fel? Tänkte att man "ramar in" gör själva ansiktet mer centrerat.

Alltså, usch, jag tycker det är så svårt med frisyrer.. Jag vill ju klippa mig så att det även går att sätta upp. Är ju liksom hästtjej ;) Men samtidigt vill jag ha kortare hår.. Men vågar inte helkort för det skulle nog se galet ut.

Inga kollegor/någon du vet är bra i Frövi/Fellingsbo typ? Eller är det Örebro som gäller för min del kanske.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Kommer du göra så hela tiden? Jag har ju valt linjen med passning och säga "NEJ" / "Ajja Bajja" / "Försiktigt" i stället. För jag tycker att 1) det blir för jobbigt att plocka bort allt, och 2) jag vill att barnen förstår att saker skall kunna lämnas ifred, annars blir det så jobbigt när man är och hälsar på folk tex..

Håller fullständigt med. Gjorde missen med sonen och plockade undan allt. Det är bara att förlänga problemet, jag lovar. Den här gången kommer jag bara att ta undan sådant jag är rädd om. Ett tips är att sätta lite klibbklabb under krukan så har du någon sekund till på dej att hejda honom.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Sitter och funderar på att köpa ett löpband. Jag hatar att springa men kanske är det roligare ifall man är "uppkopplad"? Hittade ett beg för hyfsat pris. Abilica Trex 2 heter den, är det ett bra band? Ni som har koll...
Tittade lite på bandet och jämförde med det jag hade. Abilican har smalare och kortare löpyta och är du lång så kan det bli svårt att springa fort på det. Har inte sprungit på ett sånt smalt band, men ju smalare det är destå mer koncentrerad måste man vara för att inte vingla och trampa utanför. Sen är det 1,5 hk och det kan betyda att det går ryckigt om du är tung, är du lätt har det nog ingen betydelse.

När jag köpte band kollade jag mest på storleken på löpytan, men har som sagt ingen aning om hur det är att springa på ett som är lite mindre. Med tanke på nypriset är det säkert ett helt okej band! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Klart du kan klippa upp luggen. Då får du en mjukare kant. Jag har page klippt så jag precis får upp i tofs. Man kan ju klippa nacken kortare och längre fram och ändå få upp tofs. Luggen sätter jag upp med spännen.

Hmm, har ingen koll på frisörer åt ditt håll. Du får helt enkelt komma till Köping :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Han har börjat förstå ajaj lite bättre nu. Men det sitter inte helt. Så jag får fortsätta ta bort sånt som är lite bebiskänsligt. Som datorn har jag jämt i soffan. Hittade honom uppkrupen knapprandes (läs slå) på den.
Sånt som inte är så farligt att han pillar på försöker vi få honom att lägga ifrån sig självmant när vi säger till honom.

Ja, tyvärr så köptes klänningen huvudsakligen för att användas i morgon kväll. Så snabbt hinner jag nog inte gå ner. Men det får gå.
Har tyvärr sen kakincidenten hos sambons faster inte kunnat sluta.
McDonalds käk idag och en apelsinkrokant chokladkaka nu ikväll:cry:
Nu måste jag skärpa mig!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Hej din stackare!
Förstår att det måste vara så jobbigt att sitta vid sidan om, när man är an vid att sköta så mycket själv som du gör, med Ture och gården... Och jag vet också hur jag ligger i sovrummet och lider när sambon tar Milton på morgonen, sätter honom i matstolen och går sedan in i köksdelen för att göra gröten. Milton ser honom hela tiden, men blir skitarg eftersom han är så hungrig. En annan gör på ett visst sätt så att Milton inte blir så hysteriskt skitförbannad och skyndar sedan som en blådåre med att blanda ihop gröt och sedan ge honom, men sambon blir ÄNNU mer långsam när han blir stressad (som när Milton skriker). Har förklarat för honom hur jag gör, men det går visst inte in. Och jag vill inte gå ut från sovrummet och styra upp, då jag inte vill köra över honom. Så förstår att du nog lider minst lika mycket över sådana här situationer just nu...
Usch och fy! Har du mycket ont eller det går iaf att uthärda? Hur länge är tanken att du ska ha gips? Hur lång tid tar det för revben att läka? Blir det fler operationer?

Fördelen, om man nu kan se någon sådan för er, är att Tures pappa får all chans i världen att växa som pappa, ta ett större ansvar (menar inte att han inte gör det, men det är ju du som varit föräldraledig hittills, du förstår vad jag menar va?). Kram till dig!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Vad skönt att ni redit ut saker och ting! :laugh:

Vi ska på info hos folktandvården nästa vecka. Vilgot skulle få en liten present stod det. Kaaan det det vara en tandborste, tro! :angel:
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Inga tandläkarkallelser här... men å andra sidan inga tänder heller :p

Precis samma som här då :D

Undrar förresten hur det skulle gå hos en tandläkare med Milton. Var hos doktorn i förrgår och kollade öron. De passade även på att kolla honom i halsen, för säkerhets skull. Eller de försökte kolla honom i halsen ;) Milton gillade träpinnen man ska stoppa halvt ner i halsen (som en annan hatar...), men det kan väl bero på att den aldrig kom så långt som ner mot halsen för han tyckte den var toppen att tugga på, söta unge :D
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

*kl*

Ang tandläkare

Theo fick en tandborste i dag från tandhälsovården i samband med BOEL-testet som förövrigt gick prickfritt. Har lyxen med att sköterskan kommer hem och gör det, skönt i tanke på att han är lite febrig. Lite smårisig i magen är han också. Fick en jättefin bok från biblioteket när dom gjort testet. Så Theo har som haft lilla julafton!

Hästen verkar BTW bättre, sprang med honom i kväll och såg inget alls så jag tror jag börjar med hovslagaren. Skulle det vara en fraktur eller problem med hovbrosken så tycker jag han borde visa mer hälta, eller?!?!?!

God natt go vänner!
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Aha:idea: Så det kallas för BOEL!
BVC tanten sa aldrig att det kallades för nåt.
Vi gjorde den när han va 7 månader. Och det gick bra.
Hon höll nån röd stav framför honom som han skulle följa med blicken samt stod bakom mig med Oscar i mitt knä och pinglade lite med nån bjällra.
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Ebba har fått två risgryn nu :) Efter tandsprickning på nyårafton. Det är ju ett bra datum att komma ihåg :)
Vi gnuggar lite med tandborten ibland men den har vi köpt själva. Ingen kallelse här heller...
 
Sv: Vårmammor 2010 del 9

Jag är ledsen idag :( Tappade fina iPhonen i stallgolvet och tror ni inte displayen fick en spricka rakt igenom från ena långsidan och över telefonen till andra långsidan...
Kände mig skitlöjlig men jag började ju såklart lipa och tyckte ungefär att jordens undergång var nära, shit vad ledsen jag blev :D

Har inte tecknat någon försäkring på telefonen men ska ringa till försäkringbolaget på måndag och kolla vad hemförsäkringen täcker. Vad tror ni?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 014
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 952
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 373
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 771
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp