Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

kl

Jag är kanske skittråkig med inredning till Miltons blivande rum. Någon frågade vilken stil vi har hemma (tror jag va?). Min sambo älskar allt nytt, högblankt och modernt. Jag älskar ärvegods, måla om gamla möbler etc. Så det blandas med lite allt möjligt. Sambon jobbar ju i en interiör-butik, på gott och ont :D Detta innebär att han är ganska insatt och tycker om inredning lika mycket som jag, dock är det ofta mitt ord som är lag :D
Mycket vitt är det dock i vår inredning, med lite färg-inslag och av praktiska skäl har vi en mörk soffa. Skittråkig och vår dröm är en helt annan soffa, kostar desto mer och det får bli en sak om några år ;)

Nu tillbaks till Miltons rum så kommer det också gå i samma stuk som resten. Rummet han ska ha är redan ett pojkrum, målat i limegrönt. Detta kommer målas över (till flera olika personers fasa...) och bli vita väggar.

Denna tapet ska upp antingen som en fondvägg, men jag är lite trött på fondväggar och funderar istället på att tapetsera ett hörn.
P522-81_395_447.jpg


Om jag tapetserar ett hörn så ska där bli en myshörna. Har köpt en mys-pöl ju (skrivit det tidigare tror jag) som är svart med vita stjärnor. Och så ska där finnas lite kuddar och sådär. Tapetserar jag inte ett hörn, utan en fondvägg, så ska jag köpa en sänghimmel, typ denna (fast tråkig som jag är så blir det en vit och när Milton inte vill ha den längre så har jag andra planer för den
040201-2_25.jpg


Sedan har hans farmor en gammal TV-bänk i högblank vit som ska fungera som lite förvaring, en vit MALM-byrå har han idag till alla sina kläder och den ska finnas kvar. Hans spjäl-säng är i trä och den får han nog faktiskt ha kvar tills det är dags att byta till annan säng.

Vi har dessutom en matta som väntar på att få flytta in på hans rum. Ni vet såndär bil-matta, typ med vägar, brandstation etc. fast denna är med en indianby istället, jättesöt =)
Letar som en dåre efter pinnstolar till barn och ett fint litet bord. Detta ska (faktiskt!) målas i någon lysande färg, röda, blåa, gröna eller så.

Har en idé om att sno 4 av svärfars rådjurshuvud (skelett med horn) och måla dessa i grundfärgerna och sätta upp på väggen, tycker det kunde vara lite läckert och så blir jägarna i släkten nog lite glada :D
Min mormor och morfar har en hel hög med gamla sockerlådor (trälådor). Ska nog ta ett par sådana och använda som leksakslådor.

Så, vad tror ni, kan detta bli bra? Mer förvaring kommer senare, men detta är så långt jag kommit i planerna än så länge.. Men vad tror ni om tapeten, fondvägg eller en hörna?
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag med håller tummarna för er Zody.... Men samtidigt är det ju bra att få hjälp om hon nu är dålig....
Ta med tidningar böcker o så :)

Armani- jag är gräsänkling hela helgen så jag är på om vi ska :)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

FAst ef tror jag kanske inte att det är det ultimata med hingstvisning o småbarn... Jag kan hitta på annat med... Köpenhamn?
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Söndag skulle jag kunna för sambon jobbar, på eftermiddagen eller så i så fall. Men har lite planer senare på söndag så jag kan inte vara borta allt för länge =)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag tackar och bockar!! :bow:

Armani__: Jag va med en vän in och kollade på tapeter idag och jag passade på att kolla igenom barnkatalogerna och jag tyckte att den du visade va riktigt fin och skulle nog passsa sig ypperligt i ett hörn! Jag är också lite trött på fondväggar men lite för seg och trög för att våga satsa på något annat :D Men jag tycker helt klart att du ska göra den i ett hörn och ha myshörna där! Fast jag gillar den där sänghimmlen också, hummm. :p
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Google + me = friends :D nu väntar jag bara på att du startar tråden innan vi blir utslängda av kära moderatorn ;)
 
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Vad kul! :banana: Då blir vi alltså förhoppningsvis.... (räknar)..... 6 st exkl barn! Eftersom ni är några som ändå har en bit att åka så kanske vi skulle kunna ses för lunch nånstans och därefter åka vidare hem till mig för lite lek och fika? Vad tycker ni? Hjälp mig att tänka ut något bra! :idea:

Natti natti! :D

Rev 1: 7 st! Kul Ia!
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2010 snackar vidare del 11

Jag tackar och bockar!! :bow:

Armani__: Jag va med en vän in och kollade på tapeter idag och jag passade på att kolla igenom barnkatalogerna och jag tyckte att den du visade va riktigt fin och skulle nog passsa sig ypperligt i ett hörn! Jag är också lite trött på fondväggar men lite för seg och trög för att våga satsa på något annat :D Men jag tycker helt klart att du ska göra den i ett hörn och ha myshörna där! Fast jag gillar den där sänghimmlen också, hummm. :p

Vad roligt att du gillade min idé med tapetserat hörn!! Ja jag bara älskar den tapeten, från första gången jag såg den för flera år sedan så har jag varit helt kär i den och nu när jag har barn så får jag äntligen använda den :banana: :banana:
Undrar om jag inte ska satsa på sänghimmel också :D Kanske inte i hörnet om jag tapetserar där, men kanske över sängen eller så tar jag den själv :angel: ;) Den är skitfin!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 718
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 371
Senast: Rie
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 728
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 652
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp