Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.

Niyama

Trådstartare
Välkomna till ulvleken!

Deltagarlista
Idahoe
LenaH
Habina
cirkus
Snurrfian
Lilltess
Koppen
Matmissbrukaren
glömmerallt
Myrten
Hedinn
Lobelia
Klara
Sasse
FiaM
CaisaLundblad
Bumpo

Regler
*Var snälla och trevlig mot varandra. Kom ihåg att det är en lek :)
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering.
*Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Monster". Röster får ändras fram till deadline.
*Onda vinner när ulvarna är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken.

Goda roller
*Siare 1 - kan sia ojämna nätter, med start natt ett. Pm:ar val innan natt-DL.
*Siare 2 - kan sia jämna nätter, start natt två. Pm:ar val innan natt-DL.
*Ängel - kan varje natt skydda någon, pm:ar val innan natt-DL.
*Spionlärling - får viss information om vad som skett i det dolda.
*Vittne - Har möjlighet att under en natt som vittnet själv väljer bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack är vittnet skyddat från att ätas följande natt. Förmågan är inte förbrukad om ingen attack skedde under natten.
*Spökväckare - kan väcka liv i en död spelare som då blir spöke. Spöket får prata privat med spökväckaren men inte skriva i tråden. Spöket röstar via pm till LL.
*Tvillingar - två spelare som känner till varandra och får prata privat.
*Häxa - kan varje natt förhäxa en deltagare vars röst då inte kommer räknas i nästkommande lynch. Den förhäxade vet dock inte om detta. Pm:ar LL innan natt-DL.
*Brevbärare - har paket att dela ut. Pm:ar LL innan dag-DL.
*Borgmästare - om det står lika vid röstning har borgmästaren utslagsröst.

Onda roller
*Ulvar - gör som ulvar brukar, dvs käkar om nätterna!
*Svart får - känner till vilka ulvarna är och ska försöka hjälpa dessa, ulvarna vet dock ej vem fåret är.

Mer info kommer imorgon.

Första dag-DL lördag 21.00
Natt-DL söndag 11.00
 
Också hittat hit!

Jag kom på ett roligt scenario, spökväckaren väcker en lynchad onding! :idea: Sen insåg jag att även om det var ok för LL så skulle ju ingen ond outa hela lyan. :banghead:

:D
Så nu ska jag sova istället, jag är uppenbarligen för trött för detta, godnatt!
 
Hittat hit!
Vilken stooor lek det blev! :D

Jag kommer dock ha väldigt låg aktivitet idag, sista uppgiften innan jul ska lämnas in inatt och jag har "host" lite "host" kvar att göra på den...:crazy::down:
Men imorgon, då ni!:bump:
 
Hittat hit!

Jag undrar vad för slags paket brevbäraren har? Det står lite knapphändigt i rollbeskrivningen
 
Hittat hit! En så rolig och stor lek det verkar bli, bara skojiga roller. :)

Spökväckare var roligt att vara, just att få någon annan att diskutera med en bit in i leken.

Nu skall jag läsa deltagarlistan, hade bland annat helt missat att myrten var med!
 
@Niyama jag undrar vilken info spionlärlingen får.

Sedan har jag en fundering om vittnet, men den måste jag vänta med tills jag sitter vid en dator och kan citera. :)
 
@Hedinn Jo, det såklart. :D Jag tänkte ju såklart att spökväckaren har "kontroll" över sitt spöke, så den måste tala sanning och rösta på någon spökväckaren finner lämplig. :idea: ;)

Jag har en uppsats att skriva, men tittar nog förbi lite då och då. :)
 
@Hedinn Jo, det såklart. :D Jag tänkte ju såklart att spökväckaren har "kontroll" över sitt spöke, så den måste tala sanning och rösta på någon spökväckaren finner lämplig. :idea: ;)

Jag har en uppsats att skriva, men tittar nog förbi lite då och då. :)


Jag har inte spelat med spökväckare så jag förstår inte riktigt, spökväckaren spelar väl för de goda? Och den vet ju rollen på den som hen ska väcka.. Då väljer man väl inte en ond? :p eller är jag ute och cyklar? :p
 
God jullek på er allihop och må vi gemensamt utrota alla ulvar och svarta får så att vi kan fira jul utan att riskera att bli uppätna.
 
Jag har inte spelat med spökväckare så jag förstår inte riktigt, spökväckaren spelar väl för de goda? Och den vet ju rollen på den som hen ska väcka.. Då väljer man väl inte en ond? :p eller är jag ute och cyklar? :p

Nej du har helt rätt, jag tänkte i mitt trötta stadie igår att det måste ju vara skitsmart att väcka någon som har koll på hela lyan! Men insåg snabbt att den väckta ulven hade ju inte röjt lyan ändå, och hade som Hedinn påpekade bara ställt till problem. ;)
 
Jag har inte spelat med spökväckare så jag förstår inte riktigt, spökväckaren spelar väl för de goda? Och den vet ju rollen på den som hen ska väcka.. Då väljer man väl inte en ond? :p eller är jag ute och cyklar? :p
Spökväckaren spelar för de goda, ja. Tror Caisa försökte vara lite nytänkande och hade nån idé om att man kunde få ut info från en ond, om vilka övriga som är onda. ;)

Så du är inte ute och cyklar, man lär inte tjäna så mycket på att väcka en ond, nej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 148
Senast: Klara
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 636
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 655
Senast: Habina
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 396
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp