Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är spionlärlingen istället för spion då? Men får inte lika mycket info bara? Eller hur funkar det?

Haha, alltså att bli spöke borde ju vara hur kul som helst! Få rösta i smyg :p Och dessutom tycker jag alltid att jag brukar få mycket bättre koll på mina teorier om vilka som är vad så fort jag åkt ut :o;)
 
En fundering till: om en siare åker ut och hunnit få någon nyttig information, så borde det väl vara bäst att göra denne till spöke? För då vet den ju lite vem den ska rösta på.. men om den inte hunnit sia så gör denne inte större nytta än någon annan.
 
Är spionlärlingen istället för spion då? Men får inte lika mycket info bara? Eller hur funkar det?

Haha, alltså att bli spöke borde ju vara hur kul som helst! Få rösta i smyg :p Och dessutom tycker jag alltid att jag brukar få mycket bättre koll på mina teorier om vilka som är vad så fort jag åkt ut :o;)

Säg att spionen kanske ska få fem rader. Lärlingen kanske bara får tre av dom. Misstänker det lottas vilka rader spionen får varje natt.?
Eller info varannan natt?
 
En fundering till: om en siare åker ut och hunnit få någon nyttig information, så borde det väl vara bäst att göra denne till spöke? För då vet den ju lite vem den ska rösta på.. men om den inte hunnit sia så gör denne inte större nytta än någon annan.

Om siaren hunnit sia någon så kan det ju vara bra att väcka denne. Även spionen om den hunnit få info.
Även en tvilling eftersom den känner till den andra tvillingen.
Det är alltså bra att väcka flera roller :p
 
Om siaren hunnit sia någon så kan det ju vara bra att väcka denne. Även spionen om den hunnit få info.
Även en tvilling eftersom den känner till den andra tvillingen.
Det är alltså bra att väcka flera roller :p

Ja det är ju sant haha. Så för att summera detta: spökväckaren bör återuppliva specialrollerna :)

Det är roligt men lite förvirrande med en massa specialroller då jag inte spelat med med alla dom rollerna innan. Ska bli roligt att se utgången på detta spelet :)

LL:
Får vi ingen fråga att svara på så leken kommer igång lite? :)
 
LL:
Får vi ingen fråga att svara på så leken kommer igång lite? :)

En fråga? :confused: Du får väl ställa en fråga till dina medspelare :D

*kl*
Ni kommer få mer info om spionlärlingen (alltså hur mycket info som ingår), om brevbärarens paket och lite annat. Ska fundera lite bara så fördelningen blir bra.
 
  • Gilla
Reactions: MM
Just nu känner jag mig slut i huvudet upphöjt med två ungefär... ;) Men det ska bli kul att vi är så många! :D Jag fattar ärligt talat in någon av rollerna just nu, men det blir nog bättre med lite kaffe och återhämtning av hjärnan! :D
 
Jösses vad den här leken är stor alltså... :nailbiting: Här är mina tankar så här långt:

Idahoe. Verkar tycka att det är skoj med en stor lek. För att hon är en positiv person eller för att hon får många fler att käka? O_o Verkar redan vilja bli spöke, men det kanske är hennes önskan att få fortsätta leka även om hon blir käkad?
Habina. LEKA. ROLIGT! :banana:
cirkus. Undrar lite om brevbärarens paket.
Snurrfian. Verkar inte förstå någonting. Jag lovar att det kommer klarna, om inte förr, så när LL går igenom facit efteråt. ;)
Lilltess. Hamnar i lite bryderier i och med CaisaLundblads spökväckaridé, men Hedinn hjälper henne att hamna rätt igen. Fortsätter fundera lite kring vem spökväckaren bör väcka. Mitt tips: Väck någon så snart som möjligt, så inte spökväckaren hinner bli käkad/lynchad innan.
Matmissbrukaren. Har en förstående och klok man. Förklarar både hur hon tror siarlärlingen fungerar och hur man bör tänka som spökväckare. Hjälper mig dock inte så mycket, hon skulle kunna vara så snäll och förklara även om hon är ond.
glömmerallt. Har hittat hit.
Myrten. Har hittat hit, men åker till Rom. Känns sådär lagom orättvist, men oklart om det kan göra henne till ulv.
Hedinn. Förklarar lite kring spökväckaren.
Lobelia. Önskar alla en god jul. Ulvgod jul? :cautious:
Klara. Har hittat hit. Ny spelare om jag inte missat något fullständigt?
FiaM. Har hittat hit.
CaisaLundblad. Kommer med en lite rolig idé om hur spökväckaren kan jobba, men inser med lite hjälp från andra deltagare att idén inte gick att genomföra, då spökena brukar fortsätta heja på sin egen sida. ;)

Jag saknar LenaH, Koppen, Sasse och Bumpo.

Inser dessutom att jag måste rösta INNAN jag åker till stallet vid 18:30 eftersom jag sedan tittar på På spåret med föräldrarna. :crazy:
 
Om spökväckaren åker ur spelet och har väckt någon, då får väl den väckta fortsätta rösta bakom kulisserna?
 
Alltså, är det jag eller ni som är förvirrade? Den ena skriver att den inte kan vara så aktiv idag, den andra skriver att den måste rösta innan 18.30. Men första DL var väl imorgon, lördag? Idag är det fredag, hoppas jag.
 
Såg nu att jo, första DL lördag 21.00. Jag återkommer imorgon. Lär inte vara så aktiv idag alls. Jag ska spela något annat :p
 
Vänner! Jag kan bara inte låta bli att lägga in denna bild - jag har fått en julklapp som bara MÅSTE visas bland er!!!!

10852799_378180262356070_1986730779_n.jpg


VÄRLDSKLASS och tack sötaste jultomte!!
 
Alltså, är det jag eller ni som är förvirrade? Den ena skriver att den inte kan vara så aktiv idag, den andra skriver att den måste rösta innan 18.30. Men första DL var väl imorgon, lördag? Idag är det fredag, hoppas jag.

MÄH! Jag SVÄR att LL har ändrat tiderna. För igår natt (:angel:) när jag tittade, precis innan jag skulle somna, så stod det Fredag. Lovar. Eller kan det vara min hjärna som har tagit semester? Med tanke på att jag är sjukskriven för att min hjärna behöver semester? :rofl:

Sorry om jag förvirrat någon annan, det är alltså lördag som det är lynchning. Puh vad skönt för mig! Nu skall jag sysselsätta min brorsdotter en stund istället. ;)
 
*Vittne - Har möjlighet att under en natt som vittnet själv väljer bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack är vittnet skyddat från att ätas följande natt. Förmågan är inte förbrukad om ingen attack skedde under natten.

Kan någon pedagogisk person förklara det fetade så jag förstår. Har undrat över det tidigare men glömt att fråga. Vad innebär det? Om Niyama är vittne vill ju inte ulvarna käka henne ändå den natten. Eller är det om ängeln skyddar någon annan? Eller va? :banghead:
 
Kan någon pedagogisk person förklara det fetade så jag förstår. Har undrat över det tidigare men glömt att fråga. Vad innebär det? Om Niyama är vittne vill ju inte ulvarna käka henne ändå den natten. Eller är det om ängeln skyddar någon annan? Eller va? :banghead:
Att om inte ulvarna käkar någon den natten vittnet valt att vittna så t vittnet vittna en annan natt istället, förmågan är inte förbrukad om vittnet inte kan få någon information, helt enkelt.
 
Såg nu att jo, första DL lördag 21.00. Jag återkommer imorgon. Lär inte vara så aktiv idag alls. Jag ska spela något annat :p

Och nu är jag framme, helt sänkt av förkylningen som legat på lur hela veckan. Men nu är jag installerad och har handlat, så nu kan den bryta ut...

Sasse har räddat mig! Var också säker på att DL var idag och undrade hur sjutton jag ens skulle orka starta datorn (att leka från telefonen är inte min favorit). Men nu kan jag slappna av! Kommer kanske in i tråden senare om jag har lust och ork. Ska annars ägna mig åt köks-häng med en av mina vänner.
 
Och nu är jag framme, helt sänkt av förkylningen som legat på lur hela veckan. Men nu är jag installerad och har handlat, så nu kan den bryta ut...

Sasse har räddat mig! Var också säker på att DL var idag och undrade hur sjutton jag ens skulle orka starta datorn (att leka från telefonen är inte min favorit). Men nu kan jag slappna av! Kommer kanske in i tråden senare om jag har lust och ork. Ska annars ägna mig åt köks-häng med en av mina vänner.

Jag kanske ska börja skriva efter DL-tiden vilken dag det är idag... :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 101
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 027
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 423
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 985
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp