Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär. Nu har vi stängt köket för höstterminen och jag ska försöka mig på att leka med er. Min första lek, så jag hoppas ni är snälla mot mig. ;)
 
Att om inte ulvarna käkar någon den natten vittnet valt att vittna så t vittnet vittna en annan natt istället, förmågan är inte förbrukad om vittnet inte kan få någon information, helt enkelt.

Dvs om ulvarna glömmer? För visst får väl vittnet veta även om ängeln skyddar? :)
 
Dvs om ulvarna glömmer? För visst får väl vittnet veta även om ängeln skyddar? :)

Spelar ingen roll om ängeln skyddar. Har ulvarna försökt äta har vittnet sett det om hen väljer att se det den natten.
Äter dom inte och vittnet vill veta, då får vittnet ingen info utan får använda sin förmåga vid ett annat tillfälle.
Dvs, vittnet får alltid veta en som är ulv.
 
MÄH! Jag SVÄR att LL har ändrat tiderna. För igår natt (:angel:) när jag tittade, precis innan jag skulle somna, så stod det Fredag. Lovar. Eller kan det vara min hjärna som har tagit semester? Med tanke på att jag är sjukskriven för att min hjärna behöver semester? :rofl:

Sorry om jag förvirrat någon annan, det är alltså lördag som det är lynchning. Puh vad skönt för mig! Nu skall jag sysselsätta min brorsdotter en stund istället. ;)
Hmpf försöker få mig att framstå som förvirrad och har själv inte ens kolla på vilken dag... ;) Själv börjar jag komma tillbaka till verkligheten, kaffe och nu lite starkvins glögg så är det nu fart på hjärnan! :up:
 
Att om inte ulvarna käkar någon den natten vittnet valt att vittna så t vittnet vittna en annan natt istället, förmågan är inte förbrukad om vittnet inte kan få någon information, helt enkelt.
Fast har ulvarna någonsin låtit bli att käka en natt? Eller är det om ulvarna skulle glömma att lägga in om käk?
 
Nu ska jag försöka reda ut lite för mig själv... :D
Deltagarlista
Idahoe
LenaH
Habina
cirkus
Snurrfian
Lilltess
Koppen
Matmissbrukaren
glömmerallt
Myrten
Hedinn
Lobelia
Klara
Sasse
FiaM
CaisaLundblad
Bumpo

Vi är alltså 17 stycken totalt, 10 goda roller, 1 ond plus lyan... Har jag missat eller är det inga bybor med? Men det kan väl inte vara 6 ulvar? :nailbiting:



Goda roller
*Siare 1 - kan sia ojämna nätter, med start natt ett. Pm:ar val innan natt-DL.
*Siare 2 - kan sia jämna nätter, start natt två. Pm:ar val innan natt-DL.
*Ängel - kan varje natt skydda någon, pm:ar val innan natt-DL.
*Spionlärling - får viss information om vad som skett i det dolda.
*Vittne - Har möjlighet att under en natt som vittnet själv väljer bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack är vittnet skyddat från att ätas följande natt. Förmågan är inte förbrukad om ingen attack skedde under natten.
*Spökväckare - kan väcka liv i en död spelare som då blir spöke. Spöket får prata privat med spökväckaren men inte skriva i tråden. Spöket röstar via pm till LL.
*Tvillingar - två spelare som känner till varandra och får prata privat.
*Häxa - kan varje natt förhäxa en deltagare vars röst då inte kommer räknas i nästkommande lynch. Den förhäxade vet dock inte om detta. Pm:ar LL innan natt-DL.
*Brevbärare - har paket att dela ut. Pm:ar LL innan dag-DL.
*Borgmästare - om det står lika vid röstning har borgmästaren utslagsröst.

Onda roller
*Ulvar - gör som ulvar brukar, dvs käkar om nätterna!
*Svart får - känner till vilka ulvarna är och ska försöka hjälpa dessa, ulvarna vet dock ej vem fåret är.
 
Nu ska jag försöka reda ut lite för mig själv... :D
Deltagarlista
Idahoe
LenaH
Habina
cirkus
Snurrfian
Lilltess
Koppen
Matmissbrukaren
glömmerallt
Myrten
Hedinn
Lobelia
Klara
Sasse
FiaM
CaisaLundblad
Bumpo

Vi är alltså 17 stycken totalt, 10 goda roller, 1 ond plus lyan... Har jag missat eller är det inga bybor med? Men det kan väl inte vara 6 ulvar? :nailbiting:



Goda roller
*Siare 1 - kan sia ojämna nätter, med start natt ett. Pm:ar val innan natt-DL.
*Siare 2 - kan sia jämna nätter, start natt två. Pm:ar val innan natt-DL.
*Ängel - kan varje natt skydda någon, pm:ar val innan natt-DL.
*Spionlärling - får viss information om vad som skett i det dolda.
*Vittne - Har möjlighet att under en natt som vittnet själv väljer bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack är vittnet skyddat från att ätas följande natt. Förmågan är inte förbrukad om ingen attack skedde under natten.
*Spökväckare - kan väcka liv i en död spelare som då blir spöke. Spöket får prata privat med spökväckaren men inte skriva i tråden. Spöket röstar via pm till LL.
*Tvillingar - två spelare som känner till varandra och får prata privat.
*Häxa - kan varje natt förhäxa en deltagare vars röst då inte kommer räknas i nästkommande lynch. Den förhäxade vet dock inte om detta. Pm:ar LL innan natt-DL.
*Brevbärare - har paket att dela ut. Pm:ar LL innan dag-DL.
*Borgmästare - om det står lika vid röstning har borgmästaren utslagsröst.

Onda roller
*Ulvar - gör som ulvar brukar, dvs käkar om nätterna!
*Svart får - känner till vilka ulvarna är och ska försöka hjälpa dessa, ulvarna vet dock ej vem fåret är.
Jag får det till 11 goda roller. Tvillingarna lär ju vara två, annars är ju rollen ganska värdelös. ;)

Och ja, det finns tillfällen då ulvarna valt att inte käka av olika omständigheter. :)
 
Jag får det till elva goda. Tvillingarna är ju två. Det borde göra att det finns fem ulvar, om jag inte har missat något väsentligt.
 
Välkomna till ulvleken!

Deltagarlista
Idahoe
LenaH
Habina
cirkus
Snurrfian
Lilltess
Koppen
Matmissbrukaren
glömmerallt
Myrten
Hedinn
Lobelia
Klara
Sasse
FiaM
CaisaLundblad
Bumpo

Regler
*Var snälla och trevlig mot varandra. Kom ihåg att det är en lek :)
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering.
*Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Monster". Röster får ändras fram till deadline.
*Onda vinner när ulvarna är fler än de goda. Goda vinner när alla ulvar är döda.
*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken.

Goda roller
*Siare 1 - kan sia ojämna nätter, med start natt ett. Pm:ar val innan natt-DL.
*Siare 2 - kan sia jämna nätter, start natt två. Pm:ar val innan natt-DL.
*Ängel - kan varje natt skydda någon, pm:ar val innan natt-DL.
*Spionlärling - får viss information om vad som skett i det dolda.
*Vittne - Har möjlighet att under en natt som vittnet själv väljer bevittna en varulvsattack. På så sätt får vittnet reda på en av varulvarnas identitet, som i sin tur får reda på vittnets identitet. Efter bevittnad attack är vittnet skyddat från att ätas följande natt. Förmågan är inte förbrukad om ingen attack skedde under natten.
*Spökväckare - kan väcka liv i en död spelare som då blir spöke. Spöket får prata privat med spökväckaren men inte skriva i tråden. Spöket röstar via pm till LL.
*Tvillingar - två spelare som känner till varandra och får prata privat.
*Häxa - kan varje natt förhäxa en deltagare vars röst då inte kommer räknas i nästkommande lynch. Den förhäxade vet dock inte om detta. Pm:ar LL innan natt-DL.
*Brevbärare - har paket att dela ut. Pm:ar LL innan dag-DL.
*Borgmästare - om det står lika vid röstning har borgmästaren utslagsröst.

Onda roller
*Ulvar - gör som ulvar brukar, dvs käkar om nätterna!
*Svart får - känner till vilka ulvarna är och ska försöka hjälpa dessa, ulvarna vet dock ej vem fåret är.

Mer info kommer imorgon.

Första dag-DL lördag 21.00
Natt-DL söndag 11.00
Hittat hit!
 
Nu har jag äntligen kommit hem efter att ha varit förvisad till Angarn i mer än ett dygn pga min stackars häst tillbringat 19 timmar på lastbil.
Men nu är han hemma! :bump:
 
Jag får det till 11 goda roller. Tvillingarna lär ju vara två, annars är ju rollen ganska värdelös. ;)

Och ja, det finns tillfällen då ulvarna valt att inte käka av olika omständigheter. :)
:banghead: Ja det säger sig kanske lite själv då... Men det var 11 roller och två som delar på en roll så fick jag lite rätt åtminstone! :angel::p
 
Och jag är fortfarande nyfiken på vad för paket brevbäraren har att dela ut - eller är det meningen att det ska vara höljt i dunkel
 
Och jag är fortfarande nyfiken på vad för paket brevbäraren har att dela ut - eller är det meningen att det ska vara höljt i dunkel

ahem... :grin:

En fråga? :confused: Du får väl ställa en fråga till dina medspelare :D

*kl*
Ni kommer få mer info om spionlärlingen (alltså hur mycket info som ingår), om brevbärarens paket och lite annat. Ska fundera lite bara så fördelningen blir bra.

Visserligen inte svar på din fråga, men respons iaf. :laugh:
 
Äh @Habina ser ulvar överallt, jag tror att hon är rädd att bli lynchad först igen! ;)

Jag undrar liksom för att för mig känns det definitivt ulvigt att ifrågasätta att någon vill ta livet av ulvarna före jul. Givetvis kan en ulv skriva så också så jag har svårt att tolka in något alls i det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 128
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 036
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 425
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 992
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp