Bukefalos 28 år!

Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den som väntar på något gott ;)
Förhoppningsvis ska jag väl ha koll på alla mina deltagare då så jag inte avslutar leken för tidigt :o
Det är inte lätt :D Själv skulle jag kunna göra det motsatta. Dvs inte ha koll på hur många goda det finns och inte märka att ulvarna är fler. Bybor är väldigt lätt att glömma av.
 
Fast jag har kommit på sista veckorna att det kan vara roligt att typ hinna äta, sova och umgås med min häst ibland också. :angel: (Även om ulvlek är mycket roligare anledning till sömnbristen än att sitta kvar på kontoret till två på fredagsnatten och sedan vara där igen halv sju lördag morgon :meh:)
Dags att släppa hästen på bete så den får semester :angel:
 
Dags att släppa hästen på bete så den får semester :angel:
Hon gjorde sig faktiskt förtjänt av betet idag! Efter att ha haft en allvarlig diskussion med henne om huruvida blå plastbitar är farliga för ett par veckor sedan så sa jag att det blir hårdträning och inget sommarbete förrän hon kan hoppa en vattenmatta ordentligt, och på träningen idag flög hon över på första försöket. :love:
 
Hon gjorde sig faktiskt förtjänt av betet idag! Efter att ha haft en allvarlig diskussion med henne om huruvida blå plastbitar är farliga för ett par veckor sedan så sa jag att det blir hårdträning och inget sommarbete förrän hon kan hoppa en vattenmatta ordentligt, och på träningen idag flög hon över på första försöket. :love:
Fungerar det inte med hot så går det med mer hot :D
 
Just det :D

Jag vågar nog påstå att alla LL har råkat klanta sig på ett eller annat sätt. Typ skriva i fel konversation :o. De LL som inte klantat sig än.. det kommer ;) :angel:
haha ja den var bra !! och där satt jag och skrev febrilt !! stopp !!stanna !!!!sluuuuta - fel konversationO_o men närå tog några inlägg till innan polletten trillade ner :p
ja det är jag övertygad om att alla gör misstag , både som lekdeltagare ( "bör" :eek::banghead: ) och som LL- det är liksom mänskligt och inte hela världen . Som LL har man ju dock chansen att reparera misstag för det mesta genom att kompensera eller ändra en roll för att uppväga misstaget
 
haha ja den var bra !! och där satt jag och skrev febrilt !! stopp !!stanna !!!!sluuuuta - fel konversationO_o men närå tog några inlägg till innan polletten trillade ner :p
ja det är jag övertygad om att alla gör misstag , både som lekdeltagare ( "bör" :eek::banghead: ) och som LL- det är liksom mänskligt och inte hela världen . Som LL har man ju dock chansen att reparera misstag för det mesta genom att kompensera eller ändra en roll för att uppväga misstaget
Som ulv är man livrädd för att råka skriva i fel tråd. Det har hänt några gånger. För väldigt många lekar sedan (över ett år sedan) så skrev jag ett ulv meddelande i anmälningstråden :rofl: Där hängde tack och lov inte så många och jag såg mitt misstag tidigt :angel:
 
Som ulv är man livrädd för att råka skriva i fel tråd. Det har hänt några gånger. För väldigt många lekar sedan (över ett år sedan) så skrev jag ett ulv meddelande i anmälningstråden :rofl: Där hängde tack och lov inte så många och jag såg mitt misstag tidigt :angel:
haha jag har skrivit fel flera gånger och aldrig ( hittills! det kommer nog att hända :o )blivit busted - har hunnit ändra fort!! Paddis såg en gång att det var nåt som var konstigt men kom sig inte för att kolla förrän nån dag senare och då var det ju ändrat för länge sedan så hon trodde att hon inbillat sig :p ( lyakamrater har uppmärksammat dock ! )
Samtilga gånger har varit på mobilen :wtf:
BSF lärde mig en bra sak när man har många flikar öppna att alltid kolla i adressraden innan man skickar :)
 
haha jag har skrivit fel flera gånger och aldrig ( hittills! det kommer nog att hända :o )blivit busted - har hunnit ändra fort!! Paddis såg en gång att det var nåt som var konstigt men kom sig inte för att kolla förrän nån dag senare och då var det ju ändrat för länge sedan så hon trodde att hon inbillat sig :p ( lyakamrater har uppmärksammat dock ! )
Samtilga gånger har varit på mobilen :wtf:
BSF lärde mig en bra sak när man har många flikar öppna att alltid kolla i adressraden innan man skickar :)
Ja adressraden kollar jag ofta. Men ibland har man bråttom :p I mobilen har jag nog bättre koll just för det är så mycket krångligare att skriva då.
 
För en gångs skull verkar ju kommunikationen ha funkat iallafall. :) Annars så tänker jag ofta att @Artline för vi har inte alls löst alla problem vi sökte för. :mad::o:D
Ponnyakuten Ulv edition är copyrigtad av produktionsbolaget @Artline & Myrten. Nya avtal kan säkert skrivas om intresse finns från tittarna.

Produktionsbolaget Bara Myrten har lite annat i pipeline. Först något som går under arbetsnamnet Prinsarna i Towern som utlovats @LenaH för länge sen. Och sen har jag tänkt göra en Midvinterblot II typ sedan Midvinterblot tog slut (abrupt:devil: efter strålande insats av @TeamLundVer som omvände @Hedinn inne i lyan:rofl:).
 
Ponnyakuten Ulv edition är copyrigtad av produktionsbolaget @Artline & Myrten. Nya avtal kan säkert skrivas om intresse finns från tittarna.

Produktionsbolaget Bara Myrten har lite annat i pipeline. Först något som går under arbetsnamnet Prinsarna i Towern som utlovats @LenaH för länge sen. Och sen har jag tänkt göra en Midvinterblot II typ sedan Midvinterblot tog slut (abrupt:devil: efter strålande insats av @TeamLundVer som omvände @Hedinn inne i lyan:rofl:).
Det här gör mig ju än mer säker på att jag måste köpa en dator. :love: Har lovat mig själv att aldrig igen leka en hel lek från mobilen.
 
Ponnyakuten Ulv edition är copyrigtad av produktionsbolaget @Artline & Myrten. Nya avtal kan säkert skrivas om intresse finns från tittarna.
Kära Ponnyakutenteamet ( @Artline & @Myrten ),
Jag vill börja med att tacka för en rolig tid på ponnyakuten, jag har sett en stor utveckling i relationen mellan mig och min häst sedan tiden hos er. T.ex. har hon under våren varit fullt hanterbar i ridningen även dagen efter en vilodag, utan att ha panik för att hon skulle kunna ha blivit avställt igen. Det känns inte hellre förenat med livsfara att befinna sig i boxen i samband med fodring numera. Dock kvarstår problemet med att hon stjäl hovkratsar, och jag eftersträvar fortfarande en mer nyanserad kommunikation om huruvida det kliar eller kittlas. Därför undrar jag om det kommer ske en uppföljare på programmet i sommar, och vill härmed anmäla mitt intresse för att delta i en sådan produktion.
/Matte till häst med särskilda behov
 
btw så efter jag vart käkad nu så kom jag av någon anledning ihåg @Habina s hysteriskt roliga översikt i Downton Abbey leken du Artline höll tillsammans med @Myrten @Monstermom och lite även @LenaH
Den kom samtidigt som vi hade ulvleksträff hemma hos mig i höstas och herregud vad roligt vi hade åt den :rofl:

Roade mig med att läsa igenom leken igen och då kom det ju upp att leken med dess roller skulle köras igen fast med annat tema ( momstermums symaskiner var visst en het kandidat)
Så påminner om det ;)

extra kuriosa för de som inte var med då eller har glömt bort den :laugh:
Den Hall of Fame-nominerade översikten av @Habina

1. Quarter4ever. Har jag för mig var ulv.
2. Lobelia. Tror jag är kvar i leken.
3. Lenis. Var en hjälte och drog med sig en ulv. Tjuv tror jag rollen var.
4. Blacksmithfarm. Misstänker jag, men jag har hamnat i "varför misstänker jag henne nu igen?", så det måste jag kolla upp.
5. cirkus. Har för mig att hon är kvar, men framförallt att hon har en fin men sjuk hund. :(
6. Habina. Fortfarande hög på socker!
7. Snurrfian. Dog också va? Ulv, ulv, ulv!
8. bollen__. Var onda tvillingen, det minns jag helt klart.
9. Klara. Var den stackars goda tvillingen som lynchades först.
10. Mirtai. Har bara röstat på onda, men jag vet inte så mycket mer än så.
11. FiaM. Försökte vara en hjälte, men jag blev bara ledsen av det hela. Jägare hette rollen.
12. Paddington. Mystisk varelse. Får inget grepp om henne och vi brukar hitta varandra snabbt, så hon är kanske ulv?
13. Gabby_Ossi. Är hon med? O_o
14 Ferrari. Min polare som var tvungen att hänga med jägaren ut ur leken. :cry:
15.Ileo. Öööh. Ny på att leka. Verkar lite virrig, men så mycket bättre än när jag började leka. Oklart om det gör henne god eller ond.
16. Hedinn. Var som vanligt full och missade att rösta. :rofl:

Hahahah :heart @Habina var den enda som trodde på min godhet. Oj vad jag ansträngde mig hårt för att framstå som god och folk bara röstade på mig hela tiden :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 504
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 314
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 056
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 826
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp