Bukefalos 28 år!

Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förlåt då så mycket för att jag tycker det är förvirrande, kan du tala om det för min hjärna också så den fattar?
Du behöver inte be om ursäkt, alla har ju varit nya!

Det är dock i princip omöjligt att inte använda sig av referenser till tidigare lekar. Speciellt när man kommer i situationen att man funderar på om det är rimligt att spelare X gjort så om hen är ond. Delvis går det att läsa ut en del ur spelet, bara texten men sedan spelar folk olika. Vissa är väldigt djärva (eller dumdristiga om man föredrar det ordet:rofl:), vissa mer försiktiga. Vissa alibiröstar hej vilt och har inga problem att rösta ut sina ulvkollegor även när det inte är helt nödvändigt, andra mer restriktiva. Även från ett ont perspektiv analyserar spelarna varandra - vad kan man förvänta sig att komma undan med från lyans sida? Det skiljer sig beroende på vilka spelare som ingår i leken.

Den lek som togs upp refereras det till ganska ofta och det är för att det var flera oväntade och ovanliga saker som hände i den. Dessutom fanns det en demon med och det är inte jättevanligt, så det är inte så underligt att den kom fram här.

Som ny kan det vara förvirrande med referenser till gamla lekar. Det bästa är nog att försöka popcorn-läsa (underbart uttryck!:love:) just de delarna. Med tiden bygger vi alla upp vårt egna lilla referensbibliotek av lekhändelser. Och använder oss av det.
 
SKJUTGLAD!!!!:rofl::rofl::rofl: @LenaH :laugh::laugh:

Näe, nu går jag och lägger mig för annars ställer väl LL mig i skamvrån! Och så ska jag visst upp 5.20 imorgon. (Hur ligger jag till i inläggskampen? Leder de där jämra @glömmerallt och @Niyama månntro?)

GODNATT från Casa Myrten!
 
Nu missförstår du mig, det var att diskutera andra lekar jag misstyckte till, inte att referera till dem, anekdoter om hur det var i den eller den leken helt utan någon grund i nuvarande.
 
Nu missförstår du mig, det var att diskutera andra lekar jag misstyckte till, inte att referera till dem, anekdoter om hur det var i den eller den leken helt utan någon grund i nuvarande.

Inledningsvis är det svårt att veta vad som är grundlöst. Det är fullt möjligt att en sådan diskussion innehåller en hint. Det förekommer att spelare signalerar till varandra genom dolda textmeddelanden och döljer det bland övrigt OT.

TILLÄGG: Nu talar jag på ett generellt plan. Jag menar inte att jag sett några hintar. Men jag tror det är svårt att begränsa OT i spelets inledning. Det är ett sätt att få igång spelet. När det väl är igång sjunker nästan alltid graden OT.
 
OT (eller OL, off-lek?)

Alltså, det här är helt utan för leken men jag trodde det var en riktigt bukevarulvslekträff på gång. Och så är det en vanlig lek det gäller :( Tänkte att jag skulle försöka smajla in mig som gammal "old-timer" :D

Nåväl, lek väl alla nya och gamlingar! :up:
 
Nu missförstår du mig, det var att diskutera andra lekar jag misstyckte till, inte att referera till dem, anekdoter om hur det var i den eller den leken helt utan någon grund i nuvarande.

Man behöver skriva om något i början. Alla kan ju inte bara sitta tysta och invänta första DL. Om du inte tycker att det skrivs om "rätt" saker kan du ju komma med teorier om vad som hänt i denna lek? Om det är det du vill. :)
 
:pLäste leken. De kommentarer som kommit om fördelningen känns dels inte skumma, fälldes dels med stor sannolikhet innan rollerna skickats ut. (För nya: att diskutera fördelning kan annars ibland vara en taktik för onda att försöka framstå som goda. Men det funkar ju bara om de vet att de är onda - smiley här!).

Telefonsurfar, så jag kan inte gå tillbaka och dubbelkolla, men jag tror alla hittat leken utom @Habina och @Matmissbrukaren.
 
Och att jag kommenterade just fördelningskommentarerna beror på att de inte är OT. Annat icke-OT berör demonen. Jag anser inte att dessa diskussioner säger något om spelarna som deltar. För övrigt blev jag just osäker på om diskussionen kom före eller efter rollutskick. Men oavsett tycker jag (vanligen!) inte det säger något om var spelarna står.
 
det tog väl en stund för LL att skicka ut rollerna så det kan vara så att någon/några fått sin roll medan någon annan fortfarande väntade. Utifrån det så tror inte jag heller att rolldiskussionen säger något om var olika spelare står.

Sedan kanske vi ska göra som vi gjorde i en annan lek och det är att komma överens om att leken startar på typ sid4, så behöver man inte läsa igenom allas inlägg hela tiden - fast i den leken höll väl OT:andet på i 10 sidor el så ;)
 
:pLäste leken. De kommentarer som kommit om fördelningen känns dels inte skumma, fälldes dels med stor sannolikhet innan rollerna skickats ut. (För nya: att diskutera fördelning kan annars ibland vara en taktik för onda att försöka framstå som goda. Men det funkar ju bara om de vet att de är onda - smiley här!).

Rollfördelning diskuteras nog både bland onda och goda skulle jag tro. Inte att det är en speciell ond-taktik.
 
Rollfördelning diskuteras nog både bland onda och goda skulle jag tro. Inte att det är en speciell ond-taktik.
Det är väl snarast på den goda sidan man behöver ha lite koll? För inte var det några onda spioner med den här gången? De onda vet ju vilka de är, som god har man ingen som helst koll. Så vidare man inte är tvilling då... Kluriga roller den här gången, tvillingarna kan ju lätt bli tagna för onda i och med att de antagligen röstar på samma?
 
@cirkus och @Snurrfian - jag menar att diskussion av rollfördelningen kan göras av onda i syfte att framstå som goda. På det sättet kan det ses som en ond-taktik. Diskussionen är inte ärlig. I vissa fall (tänker på när det finns onda utanför lyan, finns kanske fler) kan dock onda delta "ärligt" i en sådan diskussion. Sedan diskuterar naturligtvis goda rollfördelning - för att de inte vet.

Jag vet inte varför tvillingarna skulle tas för onda för (jag vill nog säga om) de röstar på samma? Att samla sina röster brukar ju ulvarna generellt undvika.
 
Jag håller med @Myrten att diskussionen om antalet onda troligen var som störst innan leken började. Och eftersom LL skrivit en så tydlig rollista tror jag på fördelningen 12 goda och 4 onda. (stämmer det där nu? Surfar från mobilen)
 
Jag håller med @Myrten att diskussionen om antalet onda troligen var som störst innan leken började. Och eftersom LL skrivit en så tydlig rollista tror jag på fördelningen 12 goda och 4 onda. (stämmer det där nu? Surfar från mobilen)

Alternativet är ju 13 goda, dvs de 12 rollerna + 1 bybo och 3 onda från början. Tveksamt. Så 12 goda och 4 onda från början tror jag också på
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 583
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 906
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 699
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 302
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp