Bukefalos 28 år!

Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är väldigt tacksam för att jag inte är rädd för åskan. Jag har respekt för den, men rädd är jag inte. Tur det.
Ungefär som här då, grågrått med regnstänk... men det är ju bra med tanke på alla som eldade igår :D
Absolut hörde på radion att de ställt in eldningen pga av att det blåste för mycket. Stadens eld är på en flotte ut i vattnet som tänds via kanoter, det gillar jag inga igelkottar får sätta livet till för den byggs upp på flotten och puttas ut i vattnet. Ingen risk för gräsbrand :D
 
NÄR ska detta fega land förbjuda nazism?! Det går alldeles utmärkt, tex Tyskland har ett förbud mot nazistiska organisationer. Det finns faktiskt förlegade ideologier som inte har något att göra i ett modernt samhälle. Att förbjuda dem skulle dessutom ge polisen en helt annan verktygslåda att hantera avskummet.

https://www.dt.se/dalarna/forintels...kommer-till-ludvika-nar-nazisterna-marscherar

Jag är glad att morfar slipper vara med om att nazister marscherar på våra gator igen :(
 
Sitter i min ensamhet och äter frukost. Sambon skjutsar tonåringen till skjutbanan och lillungen sover. Inte ens katterna vill sällskapa med mig. :arghh::laugh:

20180501_075751.jpg
 
Tar med mig citat från @karamelldrottningen från den andra tråden:
"Är det du som gjort tårtan på din avatar?
Jättefin och du har i såfall absolut inget att vara nervös över :)!"

Ja, det är jag som har gjort tårtan på avataren :) ! Det brukar bli bra, men när det känns viktigt så blir man ju lite nervös. Jag håller just nu på att räkna ut hur och när tårtorna ska bli klara, när jag ska leverera dem, osv. Studenten är ju en fredag, och jag jobbar då.... Sa jag att det är FLERA veckor tills de ska levereras :D ??!!
 
Jag har sovit i åtta timmar men känner mig ändå bakfull idag. Drack inte en droppe alkohol igår så det är rätt irriterande. Jaja, i med lite piller så är jag snart redo för dagen.
 
Dags att kliva upp. Kl 10 kommer mamma och hämtar lite prylar. Själv ska jag packa, göra ett "nej till nazism" tryck till en tygkasse, äta frukost, fylla bilen med lådor och hinna upp till demonstrationen som börjar kl 13.
 
Jag tog och rapporterade mitt eget inlägg för låsning av gamla tråden, ingen aning om det är rätt men jag märker väl om jag åker ut. :confused:

Har tidigare vägrat vara #2000 efter att jag en gång var det och en annan startade en ny tråd fort som tusan ( med friska tillrop hur kul och duktig den var) innan jag hann blinka då ruttnade jag ihop litegrann och har struntat i det och passat mig i slutet men nu fick jag ju ett vackert pet att jag skulle så.
Ursäkta föressten om jag dammat dåligt i något hörn men tyckte det här kyffet duger till oss, titta er gärna omkring, på ovanvåningen finns baren och en extra stor kaffebryggare såklart :p
Ibland är många snabba att starta en ny tråd men väntade sist att någon skulle starta men då ingen gjorde det fick jag googla på siffrorna och starta
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 259
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 017
Senast: Migo
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
13 142
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp