Bukefalos 28 år!

Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har det regnat hela dagen. Själv har jag legat däckad i sängen tills nu. Inte roligt :meh: Nåja känner mig lite bättre och det regnar inte längre så ska bege mig till ICA eftersom mitt sug efter frysta jordgubbar är överväldigande. Iofs väntar jag nog lite, ICA Kvantum en fredagseftermiddag vid fem är inte precis min dröm. Tänker att går man vid åtta så är det betydligt lugnare.
 
Hämtade ena brorsan i Hedemora när jag jobbat klart. Blev en drive på donken på väg hem. När vi nästan var i Smedjebacken så började det vräka ner regn, åskade och blixtrade för fullt. Väl i SMB mullrade det konstant i nästan 40 minuter med blixtar. Tömde ur det sista i källarförrådet och tog med mig mikron och min pall som stod kvar i lägenheten.
Nu är jag hemma hos mamma, har lånat duschen och internet. Behövde fixa bokföringen och så kollar jag på Handmaid's tale.
 
Det tycker jag är läskigt. Ska det åska och blixtra vill jag ha rejält med regn under tiden.
Jag hoppas det håller sig lugnt hemmavid tills jag är hemma från jobbet. Allt är inkopplat igen efter nattens oväder.
Regnet står som spön i backen nu och jag sitter i soffan med fönstrena öppna , omgiven av alla djuren, pluggar och lyssnar på spektaklet utanför :love:
Stallägaren skickade att gästerna och hönsen var lugna och fina. Känns skönt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 090
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 034
Senast: Migo
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
13 221
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp