Bukefalos 28 år!

Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar som jag måste åka på coopen då nötterna i fågelautomaten är slut och hackspetten håller på att göra tändved av den .Han flög upp till fågelstugan och slängde ur all mat som var kvar i den då det inte fanns nötter så nu får jag dra på hjälmen då jag går ut för han verkar sur .Tänkte ta ner tallen men får nog vänta någon dag
 
Slängde ihop en bröddeg. Den jäste fint och blev alldeles lagom i konsistensen. Slänger ner den i en längpanna för en andra jäsning då det slår mig. Hårt.

Jag har glömt salt i degen. :banghead: :banghead: :banghead:
 
Sitter ute och njuter av värmen, solen och fågelkvitter. Befinner mig i nån form av lyckobubbla sen några dagar tillbaka. Tänker stanna där, gillar känslan ❤️

2160E19D-ACAD-4E51-B3FE-C2E7B310FB19.jpeg
 
Då har jag skaffat mat till hackspettjäveln men innan jag kunde fylla automaten så fick jag tejpa ihop den med gaffa då fanskapet hackat sönder den i protest då den var tom :rage: så nu får han ett halvkilo nötter sedan får det vara finito
Var iväg och fixade pass idag .Kollegan behövde åxo ett nytt så jag slog följe med honom .Han tyckte vi skulle dra iväg vi 7 snåret så vi var vid polisen strax efter 8 men det stod 2 där redan och väntade så när insläppet kl 9 så var kön lång .Var in en tjej och hämtade nummerlapp och fick nr 44 och hon ställde sig mitt i kön då hon gick ut igen .Trodde knappt mina ögon så mycket folk det var .Tjejen som var först i kön hade nog glömt sitt id så hon fick inget pass .Lite trist då hon väntat en timme innan det öppnade
 
"I april beslutade Lunds universitet att utnämna Elizabeth Blackburn till professor i fysik. Nu har en manlig sökande, som misstänker att han inte fick jobbet på grund av sitt kön, överklagat beslutet."

:banghead::meh:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Det finns vissa grupper i samhället som är otroligt snabba på att skrika diskriminering om de anser sig förorättade men de själva förstår inte hur någon annan grupp kan anse sig diskriminerade för det har de aldrig sett. Jag undrar like de är :angel:
 
Alltså - klockan är alldeles för mycket och jag har en massa saker på göra-listan. Men kommer ingenvart.

Antagligen är det kroppslig baksmälla efter en veckas intensivt kroppsarbete med taktegel och skräp till containern. Tittar lite uppgivet på mina fönster och konstaterar att dt vore välgörande om nån - dvs jag - putsade dem. Kanske kan jag i alla fall förbereda genom att sätta fönsterputsmojängen på laddning....

Borde baka bröd också. Har ingen frukost till helgen. Ska justera kommunalt protokoll kl 13 och innan dess ska jag ha fixat lunch och duschat.

suck. Nån som kan komma med käcka tillrop och tvinga mig att sätta igång?

Heja, heja, heja!

1526047427482.png
 
Städat hela dagen. Mycket tid har gått att omorganisera min garderob.
Barnen sitter och äter och jag tar något om en stund. Vill dammsuga och skura golvet först sen är det klart :up:
 
Då har jag skaffat mat till hackspettjäveln men innan jag kunde fylla automaten så fick jag tejpa ihop den med gaffa då fanskapet hackat sönder den i protest då den var tom :rage: så nu får han ett halvkilo nötter sedan får det vara finito

Inte för att vara sån, men det är mitten av maj, kan inte hackspetten klara sig utan din idoga och generösa matning? :idea: Och möjligtvis har vi hört det här med att nu är det slut på matning några gångar förr? :angel:
 
Inte för att vara sån, men det är mitten av maj, kan inte hackspetten klara sig utan din idoga och generösa matning? :idea: Och möjligtvis har vi hört det här med att nu är det slut på matning några gångar förr? :angel:
Det gör han säkert men här är det inte så mycket insekter än då snön försvann från gräsmattan i början på veckan så det tar nog ett litet tag till innan det är gott om flygfän
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 235
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 014
Senast: Migo
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
13 099
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp