Bukefalos 28 år!

Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, ni eldningskunniga (typ @athena_arabians @tanten @EmmaW @karamelldrottningen :o:rofl:) idag har det regnat, hänger åska i luften men uppehåll. Imorgon typ samma väder enligt prognos. Kan jag, med vattenslang redo såklart, försöka lite försiktigt elda på den här tagghögen imorgon? Marken nedanför är blöt även varma dagar och bakom är det stenig med mossa och lite gräs, även det fuktigt rätt ofta då vi har en bäck mellan tomterna någon meter bort...
Visa bifogad fil 14684
JA!
 
Jaha vad hittar jag på nu då? Ingen som ringer på jobbet och vädret är inte jättekul. Hovslagaren svarar inte i telefon. Sambon ligger på soffan och chillar. Växterna har fått kärlek och omsorg. Katterna likaså.
Får väl gå ut och städa i stallet, det skulle verkligen behövas.
 
Jag har ett i-landsproblem. Jag behöver hitta en ny frisör men det är nästan ingen av dem jag hittar som har hemsidor. Så för att få den informationen jag vill ha måste jag kontakta dem. Orka.
 
25 grader ute. Betydligt varmare i ridhuset. Kanske ska ställa dit en termometer. I stallet är det väldigt svalt, nästan så att man (dvs JAG) fryser. Men de som är ute på lösdriften tycker det är väldigt skönt att stå inne någon timme efter pass och ta det lugnt i svalhetens tempel.
Två hästar kvar, varav en träningshäst. Herr T och jag ska iaf ta oss till skogen lite längre bort.
Ska äta lite glass först.
 
Okej, ni eldningskunniga (typ @athena_arabians @tanten @EmmaW @karamelldrottningen :o:rofl:) idag har det regnat, hänger åska i luften men uppehåll. Imorgon typ samma väder enligt prognos. Kan jag, med vattenslang redo såklart, försöka lite försiktigt elda på den här tagghögen imorgon? Marken nedanför är blöt även varma dagar och bakom är det stenig med mossa och lite gräs, även det fuktigt rätt ofta då vi har en bäck mellan tomterna någon meter bort...
Visa bifogad fil 14684
Jodå bara det inte blåser för mycket och att du dubbelkollar att inga djur är inne i högen.
 
Kollar på cykeltävlingen i området. Det brukar vara en gång om året men i år har dom fått hit en internationell damtävling också.
Säkerheten brukar vara rigorös, hur tror ni det är nu på damtävlingen?
Det saknas massor av vakter så bilar kan köra hur som helst!
Ska bli intressant att se imorgon när herrtävlingen är.
 
Jag hade velat ut o springa, men det spöregnar... jag som brukar älska när det blir inomhusväder ibland så man får va inne med gott samvete.. klart jag ska va rastlös idag^^ men får väl fixa en kopp te o krypa ner i sängen med en bok o se om den känslan kommer.... :)
 
Jag och kollegan kom precis överens om att vi drar igen klockan 15:00

Haft mycket kunder inne men det brukar aldrig komma några sent en fredag eftermiddag och speciellt inte en sådan här klämdag. Ringt 10st och kollat om vi haft öppet till att börja med :D

Ska sitta upp helt själv på hästen idag. Har en bra känsla, bra redskap på hur v ska lösa det så jag tror det kommer gå lätt som en plätt. (eller tja jag kommer komma upp i alla fall :D ) sen blir det en liten lugn tur i skogen. Ska bli spännande det här. Min mor var och hämtade upp Effie och hon har redan tingt 2 ggr med strten _hon är ju sjövild! :rofl: :D Effie gillar att vara ute hos min mor med basenjisar att springa och busa med :D Passar perfekt då sover hon bra på kvällen sen :)

Jäj nu börjar jag plocka ihop och förbereda hemfart.
 
Och här ligger jag och roar mig en fredag :D sämre kan man ha det :banana:
9FB162C8-8376-4DE6-A1C2-4653B203A3D0.jpeg
 
Okej, ni eldningskunniga (typ @athena_arabians @tanten @EmmaW @karamelldrottningen :o:rofl:) idag har det regnat, hänger åska i luften men uppehåll. Imorgon typ samma väder enligt prognos. Kan jag, med vattenslang redo såklart, försöka lite försiktigt elda på den här tagghögen imorgon? Marken nedanför är blöt även varma dagar och bakom är det stenig med mossa och lite gräs, även det fuktigt rätt ofta då vi har en bäck mellan tomterna någon meter bort...
Visa bifogad fil 14684
Älskar att jag hamnat i pyromangänget här på buke :rofl: Jag som knappt får fyr på en grill men jag försöker åteminstånde pyromana imellanåt :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
993
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 222
Senast: Jahaja
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 064
Senast: Migo
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
13 380
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp